Afaceri de la zero
Ana Maria Disca, fondatoare, MEILÍ: Mereu am ştiut că antreprenoriatul este ceea ce îmi doresc să fac în viaţă. Oricât am studiat şi orice job am avut, nu a fost niciodată suficient. Înainte de a pune bazele afacerii, am avut un internship şi apoi un job într-un atelier de creaţie vestimentară, unde am învăţat tainele meseriei şi mai apoi, pasiunea pentru haine şi femei a adus viziunea pentru MEILÍ la viaţă.

Afaceri de la zero. Povestea unei tinere care la doar 31 de ani şi-a îndeplinit una dintre cele mai mari dorinţe şi are propria afacere pe care a început-o cu doar 1.200 de euro

30.10.2021, 14:00 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Pentru Ana Maria Disca, să aibă un business al ei a fost dintotdeauna o dorinţă care a motivat-o. A reuşit s-o ducă la îndeplinire la 31 de ani, în 2019, când a imaginat un brand de modă care se croieşte într-un atelier din Iaşi şi care a pornit cu un buget de 1.200 de euro. Ce a urmat poartă numele MEILÍ.

Ana Maria Disca a studiat inginerie alimentară la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară în România, apoi marketing management în Danemarca. După o perioadă de ucenicie într-un atelier de modă, a prins curaj să facă din vis realitate.

S-a ocupat încă de la început atât de partea creativă, cât şi de partea tehnică, învăţând să croiască şi ocupându-se personal de această etapă din procesul de producţie până în anul trecut. Nu s-a dat în lături nici de la sarcinile din vânzări, customer service şi promovare, iar la final, deşi orice model vândut de MEILÍ este creat de ea, nu se consideră designer, ci antreprenor.

„Mereu am ştiut că antreprenoriatul este ceea ce îmi doresc să fac în viaţă. Oricât am studiat şi orice job am avut, nu a fost niciodată suficient. Înainte de a pune bazele afacerii, am avut un internship şi apoi un job într-un atelier de creaţie vestimentară, unde am învăţat tainele meseriei şi mai apoi, pasiunea pentru haine şi femei a adus viziunea pentru MEILÍ la viaţă.”

A plecat la drum cu un buget de 1.200 de euro, bani cu care a închiriat un spaţiu şi a cumpărat trei maşini necesare producţiei. Pe lângă această sumă, a mai investit aproximativ 6.000 de lei în ţesături şi alte accesorii necesare. A fost doar începutul, pentru că, ulterior, a continuat să investească în afacere pentru a ajunge în acest moment la cinci angajaţi, a completat constant secţia de producţie cu diverse utilaje şi maşini, iar la începutul acestui an a mutat totul într-un spaţiu mai mare.

„Deşi am început în martie 2019, am avut o perioadă de câteva luni până am lansat prima colecţie, în toamnă. În această perioadă, am lucrat mult la tipare şi tot ce înseamnă partea de producţie. Tot în acest timp, am lucrat şi croitorie la comandă.”

Anul 2020 a adus pentru Ana Maria Disca şi MEILÍ o cifră de afaceri de 286.000 de lei şi un profit de 30-40%. A fost un an de sacrificiu, care a încetinit puternic creşterea businessului, mai ales că sfârşitul anului 2019 fusese promiţător, pe un trend ascendent. Cum arată următoarea etapă de dezvoltare?

„Pentru restul anului 2021, ne dorim să deschidem un magazin în Iaşi, ca să ne diversificăm canalele de vânzare. De asemenea, în următorul an, ne dorim să accesăm fonduri nerambursabile pentru a ne mări producţia, cu scopul de a ne extinde pe piaţa internaţională”, spune Ana Maria Disca.

În atelierul din Iaşi, MEILÍ dă viaţă unei game vaste de piese vestimentare, de la rochii şi fuste, la bluze sau paltoane, toate din ţesături naturale. La clienţi, produsele ajung prin intermediul magazinului online al brandului.

„Produsele noastre sunt adresate femeilor cu vârste între 30 şi 50 ani, cu un venit mediu spre mare, cu joburi în zona office. Ne îndreptăm către persoane care doresc să susţină producţia românească.”

Preţurile sunt medii spre mari pentru piesele MEILÍ, influenţate de faptul că producţia are loc în România, dar şi de seriile mici în care sunt create. De aici vine însă şi avantajul de a fi altfel decât restul lumii.

Preţurile sunt medii spre mari pentru piesele MEILÍ, influenţate de faptul că producţia are loc în România, dar şi de seriile mici în care sunt create.



Cinci idei de afaceri de la zero

 

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demnstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

MeatStuff – sandvişuri gourmet (Bucureşti)

Fondatori: Andreea Gheorghiescu şi Adrian Călinescu

Prezenţă: Bucureşti


Nutriar – distribuţie de furaje şi nutreţuri (Arad)

Fondatori: familia Miclean

Investiţii: 100.000 de euro

Cifră de afaceri în 2020: 650.000 de lei (circa 133.000 de euro)

Prezenţă: online şi un magazin în Ineu, jud. Arad


Vandoor – caravană cu produse de gastronomie din Harghita (Bucureşti)

Fondatori: Valentina şi Remus Vesler

Investiţie iniţială: 50.000 de euro

Prezenţă: The Ark, în curtea restaurantului Ivan Pescar din Bucureşti


HimeraVet – farmacii veterinare (Brăila)

Fondatori: Andreea şi Leonard Mălureanu

Investiţii: 150.000 de lei (circa 30.000 de euro)

Cifră de afaceri în 2020: 250.000 de lei (circa 50.000 de euro)

Prezenţă: Brăila şi online


Isabela Teodor – brand de modă (Cluj-Napoca)

Fondatoare: Isabela Teodor

Investiţie iniţială: 200.000 de lei (circa 40.000 de euro)

Cifră de afaceri în 2020: 80.000 de lei (circa 16.000 de euro)

Prezenţă: online



ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone