Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Radu Fusea a pornit platforma de turism Travlocals.com după o investiţie de 100.000 de euro şi vrea să reunească 150 de unităţi de cazare tradiţionale în 2020

18.01.2020, 16:05 Autor: Georgiana Mihalache

„Nişa noastră de clienţi sunt corporatiştii şi antreprenorii cu vârste între 25 şi 45 de ani. Ei îşi fac de obicei în jur de trei vacanţe prelungite pe an şi în weekenduri destul de des.“

Antreprenorul Radu Fusea a pariat pe o platformă prin care promovează turismul tradiţional şi a lansat în de­cem­brie 2019 travlocals.com, un site unde adună casele vechi şi restaurate, conacele vechi, castelele transformate în pensiuni turistice pentru persoanele care caută cazări tradiţionale în ţară.

Planurile antreprenorului vizează şi o extindere la nivelul Europei de Est, după ce va acoperi România, unde sunt circa 300 de astfel de locaţii pentru turişti. Antreprenoria­tul se va dezvolta însă în această direcţie, după ce din ce în ce mai mulţi oameni vor lă­sa marile oraşe pentru a-şi deschide pensiuni cu specific local.

„Travlocals a pornit de la o idee mai veche, a fost şi o nevoie pentru că sunt un turist pasionat de experienţe unice pe care le vedeam promovate, iar în momentul în care voiam să le rezerv, nu mai dădeam de ele. M-am gândit să centralizez toate experienţele de acest tip astfel încât fiecare potenţial client să poată şti unde le găseşte, să le poată rezerva rapid şi sigur, contactând direct gazda“, a spus Radu Fusea.

Platforma a fost lansată în decembrie 2019, iar până în prezent sunt listate 38 de locuri din România pe care turiştii le pot rezerva. Piaţa creşte însă de la an la an, apărând din ce în ce mai multe businessuri în turism. Primul pas pentru fondatorul Travlocals este de a-i convinge pe clienţi de utilitatea platformei. Antreprenorul spune că există criterii clare pentru gazdele care vor să îşi listeze locurile de cazare pe platformă, primul fiind autenticitatea.

„Promovăm cazare în case tradiţionale autentice, fără improvizaţii, designul trebuie să fie foarte apropiat faţă de cum arăta odinioară. Sunt case vechi de peste 50-100 de ani, restaurate, aduse la condiţii de con­fort actual. Mai promovăm cazarea în conace, în castele, case boie­reşti, glampinguri – campinguri de lux, căsuţe în copac“, a mai spus Radu Fusea.

Mai mult, pe lângă cazarea în locuri tradiţionale, prin inter­me­diul Travlocals se pot rezer­va şi experienţe tradiţio­nale, cum ar fi plimbărle cu sania trasă de cai, brunch la conac, cursuri de olărit. Pentru a se lista pe plat­formă, cei care au o pensiune sau o casă restau­ran­tă plătesc un abonament trimestrial sau anual. Fondatorul Travlocals nu are o esti­mare pentru afacerile generate de platformă în primul an de activitate, dar spune că vrea să mizeze pe răbdare în business.

Înainte de platform turistică, Radu Fusea a mai avut businessuri în domenii diferite, de la magazine, până la imobiliare, trecând şi prin experienţa corporaţiei, şi spune că a învăţat din fiecare job lucruri pe care le pune în practică la Travlocals. Investiţia iniţială a fost de 100.000 de euro, dintre care 40% au fost fonduri euro­pe­ne, restul fiind surse proprii. Fondurile europene au repre­zen­tat însă impulsul pentru a deschide un business în domeniul turismului, care a plecat de la o pasiune pentru călătorii.

„Cei mai mulţi clienţi vin din Transilvania, acolo s-au făcut mai multe fundaţii, au venit să restaureze. La noi, încă se mai construieşte haotic, dar au început să apară tot mai multe proiecte şi în zona de Sud, zona Drăgăşani este dezvoltată pe proiecte turistice, încep uşor-uşor să se mişte şi restul zonelor“, a mai spus Radu Fusea.

Pentru următori doi ani, planurile antreprenorului sunt de a lista 300 de experienţe pe site doar din România, care are potenţial turistic dat mai ales de geografie, având acces la mare, munte, deltă, tursim viticol.

Clienţii care vor experienţe autentice, tradiţionale sunt cei care lasă zgomotul oraşului pentru o perioadă de linişte, trendul de migrare a tinerilor de la oraş la sat fiind în creştere în ultimii ani.

„Nişa noastră de clienţi sunt corporatiştii şi antreprenorii cu vârste între 25 şi 45 de ani. Ei îşi fac de obicei în jur de trei vacanţe prelungite pe an şi în weekenduri destul de des. Visul meu este să se facă turism în Transilvania pe tot parcursul anului. Sunt multe locaţii interesante“, a mai spus Radu Fusea. El ar sfătui antreprenorii la început de drum să nu renunţe la businessul lor, indiferent de provocările pe care le întâlnesc.

În 2018, România a primit doar 2,8 milioane de turişti străini, de trei ori mai puţini ca Bulgaria şi de şase ori sub nivelul din Ungaria.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania