Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Raluca Avădani a fondat un atelier de haine pentru copii în Iaşi, sub numele RaluLand: Mi-ar plăcea să am un magazin în Londra

07.06.2021, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Raluca Avădani se pregătea să revină la serviciu în primă­vara anului 2020, după con­cediul de maternitate, când a redescoperit o pasiune mai veche, cea pentru croitorie şi ţesături na­turale, inspirată de mama ei încă din co­pi­lă­rie. A făcut, în primă fază, câteva haine pen­tru copilul ei, din astfel de materiale, şi nu a du­rat mult până când i-a propus mamei ei să con­ceapă împreună un brand local de haine, RaluLand, produse în Iaşi.

„La început am avut o maşină de cusut casnică, iar mama mea avea două utilaje industriale pe care nu prea le folosise. A fost nevoie de foarte mult research pentru ţesături, iar ulterior am început conceperea tiparelor. Prefer modelele simple, practice, care să poată fi purtate cât mai multă vreme”, a povestit Raluca Avădani la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Investiţia pentru a putea începe activitatea cu atelierul de creaţie a depăşit suma de 10.000 de lei (aproximativ 2.000 de euro), bani din surse proprii de finanţare. Toate încasările din 2020 au fost, la rândul lor, reinvestite în stocuri de materiale, noi utilaje şi accesorii. Treptat, de la haine pentru copii, Raluca Avădani s-a extins şi cu piese vestimentare dedicate femeilor.

„Până acum, am procurat ţesături din Statele Unite ale Americii, Noua Zeelandă, ţările nordice, Olanda, dar folosim şi ţesături produse în România.”

Sub marca RaluLand, se confecţio­nea­ză seturi vestimentare pentru evenimente, menite să-i bucure pe copii. Un set de botez pentru un nou-născut, de exemplu, începe, ca preţ, de la 250 de lei şi ajunge la 340 de lei. Preţul este influenţat de mărimea solicitată, dar şi de outfitul ales.

Chiar dacă experienţa profesională a Ralucăi Avădani nu este în industria modei, ea spune că a învăţat totul pas cu pas.

„Am lucrat în multinaţională, ca manager de operaţiuni într-o corporaţie din domeniul IT. Am vizualizat afacerea ca pe un brand mic şi nu-mi doresc să-l industrializez. Visez însă la un magazin fizic în Iaşi şi unul peste hotare. Mi-ar plăcea să am un magazin în Londra, dar sunt deschisă pentru orice alt loc din lume. Îmi doresc multe colaborări cu concept stores.”

De altfel, Raluca Avădani se află deja în discuţii cu câteva magazine din România care îşi doresc să expună un corner RaluLand. Deşi piaţa hainelor pentru copii se îmbogăţeşte rapid cu nume noi, antreprenoarea este de părere că există în continuare loc pentru branduri noi, aşa că nu se teme de concurenţă. RaluLand i-a adus încasări de 10.000 de euro până acum.

Raluca Avădani a învăţat croitorie de la mama ei, care a lucrat, vreme de mai bine de 30 de ani, pe diverse funcţii în cadrul unor companii producătoare de articole vestimentare care ajungeau peste tot în lume. Cunoştinţele acumulate în acea perioadă sunt acum puse în practică la RaluLand, unde hainele sunt confecţionate din ţesături de bumbac organic, in, muselină, pânză topită de bumbac, cânepă, mătase, caşmir, lână virgină, lână merinos şi blenduri ale acestora.

Raluca Avădani a lucrat şapte ani în domeniul IT, iar vreme de aproape trei ani a fost angajată la Londra într-o instituţie europeană. Contactele pe care şi le-a făcut acolo au ajutat-o să ajungă cu brandul ei de haine pentru copii în mai multe ţări din Europa şi chiar în Statele Unite ale Americii.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Un set de botez pentru un nou-născut începe, ca preţ, de la 250 de lei şi ajunge la 340 de lei.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania