Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Raluca şi Brânduşa Sima, surori şi antreprenoare, au dezvoltat un brand de bijuterii din aur filat şi perle şi au ajuns la o cifră de afaceri de 60.000 de euro

03.02.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Fiecare model de bijuterie – coliere, lanţuri, brăţări, inele – este purtat întâi de ele, pentru a vedea dacă sunt necesare ajustări, apoi este produs în mai multe exemplare.

Surorile Raluca şi Brânduşa Sima au avut dintotdeauna obiceiul de a face bijuterii şi dezvoltaseră în timp o pasiune tot mai mare pentru acest hobby. Purtau chiar ele bijuteriile pe care le creau sau le dăruiau femeilor din jurul lor, aşa că la un moment dat s-au gândit că ar putea transforma totul într-un business. S-a întâmplat la mijlocul anului 2020, când a luat naştere Atelier Devi.

„Primele bijuterii au fost din aur filat cu perle şi sunt încă cele mai importante modele. Aurul filat este un material nou pentru România, dar foarte popular în Europa de Vest şi SUA, un material mai accesibil la preţ”, a povestit Brânduşa Sima la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. Furnizorii lor provin din toată lumea, de la vestul Europei până în Statele Unite ale Americii şi Hong Kong. Fiecare model de bijuterie – coliere, lanţuri, brăţări, inele – este purtat întâi de ele, pentru a vedea dacă sunt necesare ajustări, apoi este produs în mai multe exemplare. Cel mai scump colier de perle este 700 de lei, dar preţurile încep de la 150 de lei pentru o brăţară. Colierul cu perle este cel mai popular.

„Avem un atelier în Bucureşti, în zona Unirii. În viitor, vrem să deschidem un magazin. Ne-ar interesa o casă veche pe care s-o renovăm în stilul nostru”, spune Raluca Sima. Atelier Devi le-a adus celor două surori o cifră de afaceri de 60.000 de euro în 2021, ele vânzându-şi în prezent bijuteriile în propriul magazin online, dar şi în magazinele AlbAlb şi Dalb din Bucureşti, un magazin din Timişoara şi pe site-ul Fashion Days.

„Observăm că se poartă din ce în ce mai mult bijuteriile şi în ţinute casual, nu doar în cele elegante. România încă este piaţa noastră cheie, dar prospectăm piaţa din Olanda. Este unul din planurile noastre”, mai spune Brânduşa Sima, care locuieşte în Amsterdam, astfel că a reuşit să cunoască mai bine această piaţă. Raluca şi Brânduşa spun că au început cu adevărat să se gândească să deschid o afacere când am văzut pentru prima dată perlele keshi în Japonia într-o vacanţă. Ideea de a le combina cu aurul filat le-a deschis multe posibilităţi creative. Au început să facă mai multe modele pentru ele, apoi au decis să şi vândă.

„Am început cu 1.500 de euro, pe care i-am cheltuit în principal pe materiale prime de la furnizori diferiţi şi o mică parte am folosit pentru marketing şi construirea identităţii vizuale.” Încă de la început, fondatoarele Atelier Devi au produs doar pe comandă, pentru a elimina risipa de resurse, şi au ales să folosească ambalaje reciclabile şi biodegradabile. Pentru a asigura durata lungă de viaţă, ele oferă şi servicii de reparaţii pe viaţă pentru bijuteriile pe care le produc.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

Cel mai scump colier de perle este 700 de lei, dar preţurile încep de la 150 de lei pentru o brăţară.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania