Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ramona Drăghici şi familia ei au investit 25.000 de euro în Murami, brand pornit de la două hectare cultivate cu fructe de pădure în judeţul Neamţ

10.03.2021, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

♦ Portofoliul Murami cuprinde 25 de produse din fructele de pădure (mure, zmeură, coacăze roşii, coacăze negre şi agrişe) cultivate în judeţul Neamţ.

Ramona Drăghici deţine împreună cu familia sa un business în judeţul Neamţ prin care cultivă fructe de pădure, care ulterior sunt transformate în diverse produse. În judeţul Neamţ, familia Drăghici deţine o suprafaţă de două hectare cultivate cu fructe de pădure, iar anul acesta îşi doresc să cumpere încă două hectare în judeţul Buzău.

„Noi vrem să ne extindem şi în judeţul Buzău pentru a putea duce şi în Bucureşti fructe proaspete, noi în perioada de vară-toamnă avem un singur transport pe săptămână de fructe  proaspete în Bucu­reşti, dacă ne vom extinde în zona Bu­ză­ului, ne va fi mai uşor să ducem în Bucu­reşti. Pentru început, vrem să luăm două hectare în Buzău, vrem ca producţia din Buzău să fie pentru comercializarea fructe­lor proaspete, iar în Neamţ pentru pro­dusele finale“, spune Ramona Drăghici.

Businessul a fost deschis la jumătatea anului trecut, iar investiţia a ajuns la 25.000 euro, bani care au mers către achiziţio­narea de plante, metode de udat şi echipa­mente. În prezent, suprafaţa cultivată este de două hectare, dintre care unu se află în rod, iar celălalt urmează să aibă rod abia anul viitor.

„Povestea Murami a înce­put dintr-o pasiune a tatălui meu şi a unchiului meu pentru agricultură. Aceştia au început să lucreze pe plantaţie, recolta a fost foarte mare şi au început să facă tot felul de produse care au ajuns cadouri pentru cunoscuţi, prieteni şi rude, ei s-au întors la noi cu un feedback pozitiv şi ne-au întrebat de ce nu facem o afacere din asta. În 2019, ne-am luat certificatul de producător local, iar în 2020 am înfiinţat compania“, povesteşte Ramona Drăghici.

Jumătate din suprafaţa cultivată este cu mure, iar restul cu zmeură, coacăze roşii, coacăze negre şi agrişe. În prezent, în portofoliul Murami există 25 de produse, adică vin din mure, dulceţuri, siropuri şi lichior. Anul acesta, Ramona Drăghici spune că au de gând să mai lanseze încă şapte produse, printre care şi mierea din flori de mur.

„Sunt mai mulţi apicultori în zona în care avem noi plantaţia, unul dintre ei a venit cu un borcan de miere cadou, avea un gust diferit şi ne-a spus că este din florile de pe plantaţia noastră şi aşa ne-a venit ideea să facem mierea“.

Ramona Drăghici s-a alăturat businessului de familie anul trecut, ajutând cu brandingul şi promovarea pe reţelele de socializare, iar din acel moment veniturile au început să crească, având în perioada decembrie-ianuarie încasări de 15.000 lei.

În perioada următoare, ea spune că vor deschide şi un magazin online de unde oamenii pot cumpăra produsele Murami.

„Dorim să colaborăm cu afaceri mici, băcănii, gelaterii, brutării, atât pe produsul final, cât şi pe produsele proaspete, chiar dacă o gelaterie îşi doreşte un sos special pentru îngheţată, noi putem face ceva special pentru ei.“

„Un hectar produce cam 15 tone, la două hectare sunt 30 de tone, dintr-un hectar reuşim să facem circa 750 de litri de vin de mure, 1.000 de borcane de dulceaţă şi restul rămâne pentru lichioruri şi siropuri“.

Ramona Drăghici spune că nu se gândeşte să intre cu produsele în marile reţele de retail pentru că producţia nu este destul de mare, dar odată cu extinderea va lua în calcul să meargă cu produsele Murami în supermarketuri. Preţul unui borcan de dulceaţă ajunge la 15 lei, pe când o sticlă de vin din mure este 35 lei.

„Clienţii au fost mai mult tineri, probabil datorită modului în care ne promovăm, dar şi pentru interesul cât mai mare acordat producătorilor locali. Pandemia a avut un impact pozitiv asupra noastră, am avut timp să ne gândim la idei noi, să aducem produse noi“.

Pentru viitor, antreprenoarea spune că vrea să deschidă o pensiune agroturistică în zona în care se află plantaţia din judeţul Neamţ şi să organizeze diverse evenimente.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania