Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ramona Pintea pictează tablouri pe care le trimite în Marea Britanie şi SUA, iar anul trecut a avut venituri de 50.000 de lire

04.03.2021, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Antreprenoarea a renunţat la afacerea de design interior pentru a-şi urma pasiunea de a picta. Din 2013 Ramona Pintea a început să îşi expună operele în galeriile de artă din Marea Britanie şi SUA.

Ramona Pintea a făcut din pasiunea sa pentru pictură un business, iar operele sale sunt trimise în Marea Britanie şi SUA. Anul trecut, pandemia a reprezentat o oportunitate de a crea o colecţie numită Urban Queen, unde a creat în jur de 40 de tablouri, iar veniturile obţinute în 2020 au fost de circa 50.000 de lire sterline.

„Anul trecut, galeriile cu care lucram treceau printr-o perioadă dificilă şi m-am gândit că nu ştiu ce să fac, iar în perioada carantinei, nu am putut să merg la atelier şi m-am apucat în sufragerie să fac lucruri pe care le-am pus pe reţelele de socializare, iar răspunsul a fost extraordinar, de acolo s-a întâmplat avalanşa de cerere şi am început să îmi trimit lucrările în Marea Britanie şi SUA, dar nu numai“, spune Ramona Pintea.

Povestea Ramonei Pintea a început în 1991 când a luat hotărârea de a pleca în Marea Britanie, unde a descoperit pictura şi a urmat şi câteva cursuri în acest sens. La 25 de ani şi-a deschis primul business, o casă de modă în Londra.

„Londra este un loc foarte dinamic şi foarte puternic, ajunsesem la o limită, vin­deam creaţiile în circa 300 de boutiq-uri din Marea Britanie. Am renunţat la modă, pic­tura a fost ceva ce mi-am dorit întotdeauna să fac. În 2009, am revenit în România cu familia şi atunci am început să pictez mai mult, dar tot o făceam ca un hobby pentru că mi-am deschis un business de design de interior“, povesteşte Ramona Pintea.

După o vacanţă în SUA în 2013, Ramon­a Pintea a vizitat o galerie de artă din Miami şi a fost invitată de galerist să îşi expună operele. Acela a fost momentul în care a luat decizia să facă din pasiunea sa un job full time. „După ce m-am hotărât să devin artistă, atunci a început greul, e o mare diferenţă între a face artă pentru că îţi place şi să fii artist profesionist. Eu am simţit o presiune enormă pentru fiecare tablou, nu îl mai făceam pentru plăcerea mea, îl făceam ca să fie destul de bun să fie într-o galerie sau în casa cuiva. Au urmat cinci ani de căutare, unde nu numai că a trebuit să învăţ tehnicile, dar a trebuit să îmi dezvolt vocea ca artist, ce vreau să spun, perioada aceea a fost destul de grea“.

Mare parte din picturile sale merg către iubitorii de artă din Marea Britanie şi SUA, doar 10% din lucrările sale sunt vândute în România. În prezent, operele sale sunt expuse în patru galerii de artă din Marea Britanie.

Preţul mediu pentru un tablou pictat de Ramona Pintea este de circa 1.000 de lire sterline, dar preţurile pentru operele din noua colecţie ajung chiar şi la 5.000 de lire sterline, pe când cele din colecţiile mai vechi sunt vândute cu 12.000 de lire sterline.

„Am citit un articol în Forbes Magazine despre ţările care au lideri femei, erau şapte ţări la acel moment care erau conduse de femei şi cum răspund ele la coronavirus, iar acest lucru m-a inspirat să creez această nouă colecţie. Colecţia nouă se uită la femei, rolul nostru de leadership, nu vorbesc doar de leadership în a conduce o ţară, noi avem acest rol şi în comunitate sau familie“.

Ramona Pintea este de părere că piaţa de artă din ţară este diferită faţă de cea din Marea Britanie, în special în privinţa artei conteporane. „Când este vorba de artă contemporană, am remarcat că celor din străinătate le place, şi-o doresc acasă, pe când multă lume din Români spun că le place, dar nu sunt sunt cunoscători“.

Ea spune că în România există o barieră pentru că oamenilor le este frică să aibă o relaţie directă cu arta. Românii nu ţin cont de ceea ce le transmite operă, ci mai mult se gândesc la faptul că ei nu au o educaţie foarte vastă cu privire la artă, ceea ce îi impiedică să cumpere mai multe tablouri.

„Să îl lăsăm pe privitor să aibă o relaţie directă cu opera de artă, dar pe unii ne emoţionează şi am observat că aici lumea se simte că nu ştie dacă opera este bună sau nu, iar incurajarea mea este că nu trebuie să ştie acest lucru, trebuie să se uite la ea şi să vadă dacă îi place sau nu“.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania