Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ramona Ţariuc a luat fonduri prin Start-Up Nation şi a deschis gelateria artizanală Anelyse după o investiţie de peste 70.000 de euro

21.09.2022, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Anelyse Gelato Artigianale funcţionează într-un food truck în Capitală, dar îngheţata poate fi comandată şi prin aplicaţiile de livrare de mâncare.

Pentru Ramona Ţariuc şi soţul ei, gelato, cunoscuta îngheţată italiană, s-a transformat dintr-un produs care le încânta papilele gustative în vacanţe într-o idee pentru propria afacere.

„Ideea a venit undeva la finele anului 2017 când ne-am hotărât să avem gelateria noastră. Iar această dorinţă a venit în urma experienţelor trăite în Italia. Acolo am simţit un imbold, că asta este ce vrem să aducem aici în România, lăsându-se purtaţi de poveştile gelatierilor italieni care ne prezentau reţete transmise din generaţie în generaţie. Cumva şi partea şi partea aceasta m-a atras, de afacere de familie şi tradiţia de a lăsa o moştenire urmaşilor“, a povestit Ramona Ţariuc.

Întorşi în ţară, au început să cerceteze piaţa şi să discute cu antreprenori din domeniu, despre care antreprenoarea spune că au surprins-o plăcut prin deschiderea pe care au avut-o de a împărtăţi din experienţele proprii.

„În paralel am căutat surse de finanţare şi aşa am descoperit programul Start-ul Nation. Atunci când a încolţit ideea acestei gelaterii nu aveam niciun pic de experienţă în domeniu, însă ne place lucrul bine făcut şi am luat lucrurile pas cu pas“. Contractul de finanţare pentru fondurile Start-Up Nation a fost semnat în 2019, iar pandemia, deşi a întârziat puţin lucrurile pentru micuţa gelaterie, le-a dat ocazia celor doi antreprenori să ia lucrurile pas cu pas şi să se dezvolte treptat.

„Investiţia s-a ridicat la 70.000-80.000 de euro, am dezvoltat un laborator de la zero în  Câmpina (jud. Prahova). Concediile le-am petrecut în perioada aceea la Câmpina unde am testat multe arome, iar pentru alegerea aromelor ne-am invitat toţi prietenii şi în funcţie de preferinţele lor am ales sortimentele“. În prezent, gelateria are peste 25 de sortimente de îngheţată artizanală, iar pentru anul acesta antreprenorii aşteaptă venituri de circa 600.000 de lei.

„Nu avem un punct fix pentru gelaterie, deşi iniţial acesta era planul. Văzând contextul economic, cu restaurantele care se închideau sau deschideau, ne-am hotărât să facem o rulotă care să ne permită să fim mai flexibili şi mai agili şi să avem o pondere a costurilor fixe mai mică având în vedere contextul economic. Am amplasat-o la Promenada, la Grădina Monteoru, dar mai activăm şi pe partea de livrări pe aplicaţiile de food delivery“, a explicat Ramona Ţariuc, care îşi împarte timpul între jobul din multinaţională şi propria afacere.

Prin Start-Up Nation gelateria şi-a asumat patru angajaţi cu normă întreagă, iar antreprenoarea crede că acesta este numărul corect.  Iar Ramona Ţariuc şi soţul ei se implică inclusiv în promovare.

„Ne promovăm noi prin intermediul social media, postările de aici le facem eu sau soţul meu, dar şi prin participarea la evenimente, prin flyere. Iar în businessul acesta de familie contează foarte mult şi promovarea „din gură în gură“„. Ramona Ţariuc povesteşte că deşi îngheţata este un desert, gelateria a încercat să reducă zahărul cu circa 20% pentru ca clienţii să simtă adevărata aromă a îngheţatei.

Gelateria funcţionează tot timpul anului, dar în timpul iernii se ocupă numai de livrări şi evenimente.

„Am început să participăm şi la foarte multe evenimente corporate şi private, dar şi la târguri .Ca pas următor am vrea să avem o locaţie fixă anul viitor“, a afirmat Ramona Ţariuc. Iar atunci când această locaţie va funcţiona, antreprenorii vor să lanseze mai multe produse.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania