Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ramona Unguraş a investit 30.000 de euro în deschiderea Urban Hub, un magazin care îşi propune să fie puntea de legătură dintre comunitatea locală şi designeri

10.01.2023, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Urban Hub numără peste 20 de designeri şi mici producători din zona vestimentară, cosmetice naturale, parfumuri, ceramică, încălţăminte care au listate produsele în magazin.

Ramona Unguraş a investit 30.000 de euro într-un spaţiu din Bucureşti care a fost deschis în toamna anului trecut sub numele de Urban Hub. Businessul îşi propune să aducă în acelaşi loc designeri, producători locali şi comunitatea locală, creând astfel o legătură între aceştia.

„Urban Hub a pornit în noiembrie, pornind de la ideea şi nevoia noastră de a avea o comunitate de designeri, soţul meu fiind chiar el un mic producător, realizează cosmetice naturale în Harghita. A pornit şi de la nevoia de a avea un loc în care comunitatea să se întâlnească cu designerii, un spaţiu dinamic în care pot bea o cafea, dar şi să facă cumpărături“, spune Ramona Unguraş.

Urban Hub se adresează mai mult cumpărătorilor care îşi doresc să achitiţioneze produse de la micii producători locali. Antreprenoarea plănuieşte să organizeze şi diverse evenimente şi târguri la care pot participa atât comunitatea locală, cât şi designerii.

Pe lângă zona de magazin şi cafenea, recent a fost deschis în acelaşi spaţiu şi un mic restaurant. Ideea de a porni acest business a venit cu o lună înainte de deschiderea sa, găsind într-o săptămână spaţiul în care acum activează Urban Hub, în Piaţa Romană din Bucureşti. Înainte de acest business, Ramona Unguraş a lucrat în achiziţii în companii din zona de automotive. „Mi-am dorit de foarte multă vreme să am un business, văzând la soţul meu, mi s-a părut mult mai aproape de ce mi-am dorit eu. Am căutat destul de mult timp ideea de business care să îmi placă şi să mi se potrivească“, spune ea.

Urban Hub numără peste 20 de designeri şi mici producători din zona vestimentară, cosmetice naturale, parfumuri, ceramică, încălţăminte care au listate produsele în magazin. „Noi i-am ales şi am mers către ei. Am făcut o selecţie iniţială, ne-am gândit ca businessurile lor să se potrivească conceptului pe care îl aveam în minte şi ca povestea lor să poată fi uşor de transmis.“

„La început a existat o reticenţă din partea lor, fiind un spaţiu care nici nu era lansat, însă le-am prezentat toată ideea şi au fost încântaţi“, explică Ramona Unguraş.

Ea nu vrea să crească foarte mult numărul de designeri listaţi în Urban Hub, însă din primăvara acestui an va organiza diverse evenimente unde vor putea participa şi alţi mici producători.

Clădirea în care activează Urban Hub are un spaţiu total de 400 metri pătraţi, iar curtea circa 100 mp, fiind suficient pentru nevoile actuale, este de părere antreprenoarea.

În primul an de activitate, Ramona Unguraş estimează venituri de 100.000 euro, însă deja se gândeşte la o a doua locaţie în care ar putea să mai deschidă Urban Hub.

„Ne-am gândit deja şi la a doua locaţie, avem ceva în minte. Nu am definitivat planurile pentru cea de-a doua locaţie, este tot o casă.  însă ce ne surâde mai mult este ideea unei grădini de vară care să aibă aceeaşi dinamică, poate mai mult orientat spre zona de weekend, cu evneimente de weekenduri şi doar în perioada anotimpului cald“, precizează ea.

La Urban Hub, oamenii pot găsi sute de produse ale designerilor.

Ramona Unguraş îşi doreşte ca în jurul Urban Hub să se creeze o comunitate care să vadă spaţiul nu doar ca pe un magazin, ci ca pe o destinaţie în sine, unde pot bea o cafea şi descoperi produsele desginerilor.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania