• Leu / EUR4.7791
  • Leu / GBP5.6655
  • Leu / USD4.2931
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Răzvan Baba a investit 150.000 de euro într-un centru educaţional în Braşov după treisprezece ani petrecuţi în industria auto

04.12.2019, 00:08 Autor: Florentina Niţu

„Şcoala pe care o faci şi lucrurile pe care le înveţi într-o multinaţională sunt extraordinare. Este o experienţă care ajută orice antreprenor“.

Răzvan Baba, „cu trecut“ de in­giner şi experienţă în indus­tria auto, a investit 150.000 de euro într-un centru educa­ţio­nal în Braşov, oraşul său natal, un centru care a devenit operaţional în septembrie 2019 şi care aşteaptă încasări de cel puţin 150.000 de euro la finalul primului an complet de funcţionare.

„Joy Academy este un centru educaţio­nal modern, aşa cum ni l-am dorit pentru copi­lul nostru. Am analizat lucrurile din perspec­tiva unor persoane care trebuie să vizualizeze şi să înţeleagă ce îşi doresc copiii. (…) Investiţia a fost de 150.000 de euro, bani proprii şi credite“, spune Răzvan Baba. El povesteşte că centrul a pornit de la nevoia familiei de a-şi duce copilul la after school după ce finaliza cursurile la şcoala primară începând din acest an. După ce a analizat împreună cu soţia mai multe oferte, au constatat că centrele deja existente nu cores­pun­deau cerinţelor lor şi au hotărât să con­struiască chiar ei un centru educaţional altfel. „Nevoia familiei noastre ne-a împins să facem un centru educaţional“.

Răzvan Baba adaugă că pentru deschi­derea Joy Academy un rol important l-a avut chiar dezvoltatorul proiectului rezi­den­ial în care se află centrul, Urban Invest. „A contribuit decisiv la modul în care arată acum spaţiul nostru.“ Joy Academy se află la parterul unei clădiri rezidenţiale, nou construită din Bra­şov, un spaţiu gândit pentru această acti­vi­tate de la faza de proiect. Centrul a devenit opera­ţional în septembrie 2019, iar de atunci 24 de copii cu vârste cuprinse între 6 şi 10 ani merg să desfăşoare activităţile de after-school după ora 12:00 până la 17:00 sau 18:00. Centrul se află într-un spaţiu modular de 210 mp, iar capacitatea sa este de 45 de locuri.

„Cadrele didactice sunt două învăţătoare care lucrează la şcoli de stat, dar avem şi colaboratori. Cadrele respectă programa şcolară, copiii sunt îndrumaţi să facă temele şi au posibilitatea să se joace în grup ori au posibilitatea să citească, dar pot să şi stea 10 - 20 de minute fără să facă nimic“.

Copiii învaţă şi limba engleză, pot opta şi pentru cursuri de limba germană opţional sau robotică. „Vrem să facem o grupă pentru vorbitori de limbă ger­mană. De altfel, vrem să facem două grupe de engleză, unde să predea un profesor nativ. Grupele sunt formate din 6-7 co­pii pentru ca un cadru didactic să dea cât poate fiecărui copil.“ Programul educaţional de after-school cu transport şi masă costă între 200 şi 230 de euro lunar.

Răzvan Baba spune că din luna februarie 2020 va dezvolta un program de preschool, unde să vină copiii în prima parte a zilei „Există cerere foarte mare şi din partea părinţilor care au copii la grădiniţă şi ne gândim serios să facem un program educaţional pentru copii mici, să interacţio­neze în engleză sau în germană.“

Totodată, în centru sunt organizate şi evenimente pentru copii, cum ar fi petreceri private sau serbări pentru şcolari şi preşcolari.

Răzvan Baba a locuit aproape zece ani în Bucureşti, unde a lucrat în in­dustria auto, în partea comercială a grupului Porche Finance Group Românuia şi a părăsit cariera pentru a-şi face propriul business. A început în aceeaşi industrie, însă start-up-ul din auto nu s-a dovedit a fi viabil.

„Mi-am dorit de ceva timp să fiu antreprenor, nu mi-am mai dorit să fiu în cor­po­raţie. Am învăţat foarte multe lucruri aco­lo. Acum, îmi doresc să cresc un brand, să îl dezvolt, să-l fac să fie solid.“

Răzvan Baba spune că pentru anul 2020, la finalul primului an complet de activitate, veniturile Joy Academy se vor situa între 150.000 de euro şi 200.000 de euro.  „Joy Academy este un proiect în care noi ne-am pus la bătaie toată energia şi resursele financiare, tocmai pentru că suntem convinşi că atunci când îţi doresti să vii cu ceva nou şi o faci cu pasiune este imposibil să nu-ţi iasă. Noi credem că trebuie să investim în educaţie“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania