• Leu / EUR4.9479
  • Leu / GBP5.5370
  • Leu / USD5.1794
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Rodica Ţîrdă şi Ramona Leescu au creat în pandemie Petra Handmade in Romania, un brand sub care produc genţi croşetate, iar astăzi au în portofoliu peste 25 de modele

11.08.2022, 00:07 Autor: Alexandra Matei

♦ Genţile se vând online, prin intermediul paginii de Instagram a brandului, iar în perioada următoare, acestea vor fi prezente şi la târgurile de profil l Preţurile genţilor pornesc de la 180 de lei şi ajung până la 500 de lei ♦ În viitor, antreprenoarele plănuiesc deschiderea unui magazin fizic, a unui atelier de producţie, dar şi intrarea în magazine partenere.

Rodica Ţîrdă a fost dintotdeauna pasionată de lucrurile handmade, iar acum doi ani a croşetat prima geantă pentru nora ei, Ramona Leescu. Acela a fost punctul de plecare pentru businessul pe care cele două îl au astăzi, Petra Handmade in Romania, brand sub care produc genţi croşetate sau tricotate, dar şi alte piese vestimentare realizate manual, cum ar fi pulovere.

Până acum, ele au strâns în portofoliu peste 25 de modele de genţi. „Petra a pornit în 2020, chiar pe 1 noiembrie. Ne-am propus să aducem ceva autentic, cu amprenta mea. Mie îmi place foarte mult ceea ce fac. La Petra găsim produse handmade pentru femei, în principiu genţi, dar şi alte piese, cum ar fi pulovere. Fiecare client poate personaliza genţile. Până acum, cred că am creat undeva la 25 de modele.

Numele businessului vine de la nepoţica mea, care, pe atunci, urma să vină pe lume, iar când am aflat că este fată, am zis că o va chema Petra. Nu ne-am gândit prea mult, am decis să începem şi să numim businessul astfel. Cea mai mare provocare pentru mine a fost prima geantă, pe care mi-a cerut-o Ramona (n. red. – nora ei). Pasiunea mea nu erau genţile neapărat, ci tot ce înseamnă handmade. Atunci când ea mi-a cerut să-i fac o geantă, acela a fost punctul de plecare”, a povestit Rodica Ţîrdă, cofondatoare a afacerii. Cele două au pornit la drum cu o investiţie de doar 1.000 de euro, bani pe care i-au folosit pentru a achiziţiona instrumentele necesare, maşina de cusut şi materia primă. Genţile sunt realizate dintr-un fir textil de bumbac, menţionează Ramona Leescu, materie primă pe care antreprenoarele o procură de la un producător local. Pentru a realiza o geantă croşetată sau tricotată, spune Rodica Ţîrdă, e nevoie, în primul rând, de dorinţă şi răbdare. Apoi, totul porneşte de la o schiţă pusă pe hârtie, explică aceasta, după care urmează realizarea efectivă a genţii. 

„Timpul de lucru pentru o geantă poate fi o zi, dar poate ajunge şi până la trei zile. În medie, pot produce circa zece genţi într-o lună”, a mai adăugat ea.

În momentul de faţă, cele două administrează singure businessul şi nu au alţi angajaţi sau colaboratori. Rodica Ţîrdă se ocupă exclusiv de partea de producţie, în timp ce Ramonei Leescu îi revine partea de promovare şi contabilitate.

În viitor, însă, susţine aceasta din urmă, ele plănuiesc să colaboreze cu încă o persoană care fie să ajute la realizarea genţilor, fie să se ocupe de partea de marketing şi promovare.

Genţile se vând online, prin intermediul paginii de Instagram a brandului. În perioada următoare, acestea vor fi prezente şi la târgurile de profil. Pe viitor, antreprenoarele plănuiesc extinderea şi în magazine partenere, dar şi înfiinţarea unui magazin propriu.

„Deocamdată nu am intrat în magazine partenere, dar este un plan de viitor. Îmi doresc să deschidem un magazin fizic şi un atelier în afara casei şi să avem şi o colaboratoare”, au spus ele.

Preţurile genţilor pornesc de la 180 de lei şi ajung până la 500 de lei.

Cei mai mulţi clienţi, precizează Ramona Leescu, află despre produsele Petra Handmade in Romania cu ajutorul social media, însă o bună parte dintre ei vin prin recomandări de la prieteni sau cunoştinţe.

Cea mai bună perioadă din perspectiva vânzărilor, susţine ea, a fost vara trecută, când acestea au generat venituri de circa 1.500 de euro. În 2021, cifra de afaceri a ajuns la 2.500 de euro, iar pentru anul acesta, antreprenoarele se aşteaptă la rezultate similare.

„În trei ani de zile, văd Petra într-un magazin fizic şi prezentă la cât mai multe târguri. Participarea la cât mai multe târguri ne va oferi posibilitatea de a deschide magazinul fizic mai uşor”, a mai adugat Ramona Leescu.

Ea defineşte experienţa de antreprenor într-un singur cuvânt: provocatoare. În prezent, fiind în cencediu de maternitate, antreprenoriatul este ceva ce o scoate din rutină şi o ţine pe linia de plutire, afirmă ea.

Aceasta nu este la prima experienţă antreprenorială şi are şi un background care o ajută, întrucât este economist şi, înainte de businessul pe care îl gestionează acum cu soacra sa, deţinea împreună cu soţul ei două francize.

Rodica Ţîrdă spune că în antreprenoriat „totul depinde de tine” şi „chiar dacă există riscuri şi neajunsuri” este, în cele din urmă, o experienţă plăcută.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone