Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Roxana Radu a început să facă prăjituri dintr-o joacă, iar acum are propriul laborator numit Arts and Tarts

25.07.2022, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

♦ Preţurile produselor Arts and Tarts încep de la 19 lei pentru monoporţii şi eclere şi ajung până la 290 de lei pentru un tort de 20 de kilograme.

Pentru Roxana Radu, gătitul a devenit o pasiune abia când primele deserturi pe care le-a făcut au fost apreciate de către prieteni. A început să exerseze în propria bucătărie, iar în toamna anului 2020 s-a înscris la cursurile ICEP Hotel School. Şase luni mai târziu nu mai era un cofetar amator, ci unul cu o diplomă care avea să-i fie piatra de temelie pentru propriul business - Arts and Tarts. „După ce am absolvit cursurile şcolii de cofetar, am mai lucrat câteva luni într-un laborator, unde am văzut cum se începe un business în domeniu. Apoi am avut produsele mele în alte locaţii şi am văzut reacţia oamenilor atunci când le gustau. Erau foarte mulţumiţi, am primit numai feedbackuri bune, iar asta m-a determinat să-mi deschid propriul laborator“, povesteşte Roxana Radu. Ea adaugă faptul că începutul a fost greu, că a durat până a căutat aparatura necesară pentru laborator şi, de asemenea, spaţiul de lucru. Însă, a găsit un spaţiu în zona Dorobanţilor din Capitală şi a început să lucreze. „Acum am un ajutor de cofetar, iar soţul meu se ocupă de partea administrativă, de marketing, de tot ce înseamnă hârtii. Eu lucrez cât pentru doi oameni pentru că mă pasionează ce fac şi, fiind şi la început, investesc mult mai mult timp în această pasiune. Laboratorul este ca a doua mea casă. Lucrez şi 16-18 ore pe zi, oricând este nevoie. Mădălina Panaete

„Înainte de un eveniment pot sta şi noaptea la laborator pentru a pregăti produsele pentru că sunt foarte multe şi trebuie să fie proaspete“, mai spune antreprenoarea.  Arts and Tarts este un laborator de produse de cofetărie prezent pe o piaţă extrem de concurenţială. Doar în Bucureşti sunt peste 1.000 de unităţi care vând prăjituri şi produse de patiserie şi covrigi, adică mai bine de 10% din totalul localurilor de profil de la nivelul ţării, conform datelor de la ANSVSA. Antreprenoarea spune însă că, deşi concurenţa e mare, nu se uită la asta, ci se concentrează pe produsele pe care le realizează. De altfel, Roxana Radu pariază pe produse cu un aspect diferit faţă de concurenţă şi spune şi că experienţa anterioară în câteva magazine de modă a ajutat-o să înţeleagă cât de importantă este conexiunea cu clienţii.

„Eu vorbesc cu clientele mele foarte mult, am dezvoltat o relaţie de prietenie şi cred că aici m-a ajutat experienţa în domeniul în care am lucrat anterior. Dar şi pe partea creativă m-a ajutat faptul că am lucrat în sectorul de modă“.

Roxana a început iniţial să facă tarte, iar ulterior portofoliul de produse a fost extins. Astăzi, ea realizează în laboratorul din Dorobanţi tarte, monoporţii pentru evenimente, eclere, choux-uri şi torturi.

„Cele mai apreciate rămân în continuare tartele, avem atât cu zahăr, cât şi fără zahăr. Şi choux-urile şi eclerele au început să fie căutate. E o perioadă în care toată lumea a început să organizeze evenimente, e o perioadă foarte bună. Facem şi candy bar-uri“, a menţionat ea.

Pe acest business, Roxana Radu şi-a pariat toate economiile, astfel că investiţia în Arts and Tarts s-a ridicat la aproximativ 20.000 de euro. Însă, ea nu vrea să se oprească aici şi îşi doreşte în primă fază să aibă un spaţiu într-un mall, unde să comercializeze dulciurile realizate în laboratorul din Dorobanţi.

„Am vrea să deschidem o unitate în mall pentru că este şi un trafic mai mare acolo. În acelaşi timp, nu avem nevoie de un spaţiu mare. Putem să deschidem ceva mic, pentru că asta îmi doresc la început, şi apoi să ne extindem. Laboratorul este dotat cu tehnologie de ultimă oră, deci nu ar mai necesita investiţii. Investiţiile ar implica doar închirierea şi echiparea spaţiilor.“

De altfel, antreprenoarea vrea ca în câţiva ani să aibă mai multe unităţi sub brandul Arts and Tarts şi să se implice mai mult în relaţia cu clienţii.

„Peste 90% dintre clienţii Arts and Tarts sunt femei, iar eu având o relaţie foarte strânsă cu clientele. Mi-ar plăcea să ne întâlnim, să stăm la un desert, la o cafea de vorbă. Văd un loc călduros unde oamenii să vină cu drag“.

Preţurile produselor Arts and Tarts încep de la 19 lei pentru monoporţii şi eclere şi ajung până la 290 de lei pentru un tort pentru 20 de kilograme.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania