Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Roxana şi Lucian Codreanu fac instrumente de scris personalizate din 2018, iar în 2020 se aşteaptă la vânzări de peste 40.000 de euro

04.09.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În anul de pornire, familia Codreanu a investit 10.000-12.000 de euro în materiale, accesorii, aparatură, cursuri de perfecţionare, însă eforturile financiare nu s-au oprit, ci sunt constante.

Roxana şi Lucian Codreanu au împletit pasiunea ei pentru obiecte handmade şi pe cea a lui pentru stilouri într-un business care poartă numele Roxi şi care a pus pe piaţă instrumente de scris personalizate. În 2018, au decis să-şi com­pleteze activitatea antreprenorială cu acest proiect, pe lângă şcoala de dans pe care o aveau deja.

„Am făcut performanţă în domeniul dan­sului sportiv şi atunci, pentru competiţii, îmi făceam rochiile de dans împreună cu ma­ma mea. De acolo cred că am luat pasiu­nea pen­tru handmade“, a povestit Roxana Codreanu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero. 

Pixurile şi stilourile Roxi sunt produse după modele imaginate de cei doi an­tre­prenori, apoi sunt personalizate chiar de ei cu diferite decoraţiuni din acril şi accesorii. Cumpă­ră­torii pot alege din modele deja existente pe site sau pot veni cu propriile idei. „Eu mă ocup de partea de producţie, Lucian de achiziţii, promovare şi distribuţie. E o mun­că foarte minuţioasă la mijloc. Pot să stau şi o zi întreagă la o comandă mai compli­cată. Cele mai simple comenzi le pot face într-o oră“, mai spune Roxana Codreanu.

În anul de pornire, adică în 2018, familia Codreanu a investit 10.000-12.000 de euro în materiale, accesorii, aparatură, cursuri de perfecţionare, însă eforturile financiare nu s-au oprit, ci sunt constante.

„În 2019, primul an în care au început vân­zările cu adevărat, cifra de afaceri a fost de 10.000 de euro. În 2020, aş­tep­tăm ca, după perioada de Crăciun, să ajungem la 40.000-45.000 de euro ca cifră de afa­ceri“, spune Lucian Codreanu.

Instrumentele de scris Roxi se vând pe site-ul cu acelaşi nume, dar şi în magazinele Autograf din Bucureşti şi din Iaşi, în reţelele Librarium, Diverta şi Compania de Librării Bucureşti.

„Abordăm toate lanţurile de magazine de profil şi încercăm să stabilim colaborări. Sperăm să fim prezenţi şi în Cărtureşti în curând. Ţintim să ieşim cu vânzările şi în Europa şi în SUA.“

Preţurile depind de timpul şi materialele folosite în crearea fiecărui instrument. În general, încep de la 99 de lei şi ajung la 450-500 de lei, pentru instrumentele mai complexe, care necesită mai mult timp.

„Principalii noştri clienţi sunt părinţii copiilor, care achiziţionează obiecte de scris. Am început o campanie Back to school, sperăm să avem vânzări mai bune decât anul trecut. Clienţii noştri principali sunt părinţii copiilor ?ntre 5 şi 10 ani cu un simţ dezvoltat către artă şi handmade, care doresc să ofere un cadou unic şi personalizat. Peste 70% din vânzări sunt cadouri destinate copiilor. De asemenea, mai avem şi clienţi adulţi, pasionaţi de instrumente de scris, chiar şi colecţionari“, adaugă Lucian Codreanu.

În ceea ce priveşte impactul pandemiei asupra businessului lor, Roxana şi Lucian Codreanu spun că, în timpul stării de urgenţă au avut de cinci ori mai multe comenzi decât în orice altă perioadă a anului, chiar mai multe decât în preajma Crăciunului.

„A fost o combinaţie ideală între boomul online al pieţei, sărbătorile de Paşte şi faptul că suntem producători autohtoni. Pentru noi, pandemia a fost o deschidere a ochilor către vânzările online şi către potenţialul afacerii.“

Momentan, pentru realizarea instrumentelor de scris Roxi lucrează cinci persoane, iar producţia se realizează în această perioadă doar remote, fiecare având un atelier propriu la domiciliu.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero. 

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro. 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania