Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Roxana Tănase a creat Mousserie, un atelier cu dulciuri şi macarons inspirat din bucătăria franceză, şi a ajuns la afaceri de 70.000 de euro

04.08.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

„E foarte frumos să fii antreprenor, deşi e solicitant. Aş lua-o de la capăt, oricând!“

Roxana Tănase, 29 de ani, a lucrat în urmă cu un deceniu în lumea modelingului, fiind imaginea unor case de modă, însă mereu a fost pasionată de gătit, iar în 2016 s-a născut dorinţa de apro­fun­dare a tehnicilor de producţie a pră­jiturilor şi dulciurilor. Un an mai târziu, a pus bazele Mousserie, un laborator modern de dul­ciuri, care livrează prăjituri, cozonaci sau macarons către terase, restaurante sau clienţi individuali din Bucureşti.

„Găteam foarte mult acasă, eram pasio­nată, iar prietenii şi familia îmi spuneau să fac ceva. Am mers la o şcoală de formare profesională din România, apoi am făcut practică la un laborator foarte bun din Bucureşti. Apoi, am fost în Franţa la o şcoală - Lenôtre -  din Paris şi după aceea am făcut cursuri de perfecţionare cu diverşi cofe­tari. Am învăţat foarte multe tehnici“, povesteşte Roxana Tănase.

Ea a înfiinţat firma Mousserie SRL în 2017, cu o parte din bani obţinuţi prin pro­gra­mul guvernamental Start-Up Nation, respectiv 42.000 de euro, la care a adăugat 60.000 de euro din surse proprii, însă activi­ta­tea atelierului a început la finalul lui 2018, după ce a reuşit să amenajeze un spaţiu de pro­ducţie de 140 mp, într-un complex nou situat în cartierul Rahova din Bucureşti.

În prezent, compania are doar labora­to­rul, dar antreprenoarea intenţiona anul aces­ta să deschidă şi un spaţiu de desfacere, însă pandemia i-a amânat planul pentru 2021. Astfel, acum produsele sunt comercializate prin intermediul site-ului, dar şi prin inter­mediul reţelelor de socializare. „Acum suntem 4 persoane în echipă.“

„Mousserie vinde pe bază de comandă atât către clienţii persoane fizice, cât şi către 8 restaurante. Avem clienţi care încearcă ceva nou, dar majoritatea aleg arome precum ciocolată, vanilie, caramel sărat. Sunt zile mai nebune, zile mai relaxate sau zile în care testăm sau schimbăm produsele“, mai spune Roxana Tănase.

Preţurile torturilor variază între 120 şi 150 de lei/kg, iar un macaron costă 5 lei. De altfel, Mousserie face şi ecleruri ori cozonaci cu unt însiropaţi cu rom sau cu vinars. „Ianuarie şi februarie au fost luni care au mers foarte bine, dar venind pandemia am închis pentru o vreme. Luna iu­nie a fost bună, plină, aglo­merată. Acum livrăm pentru terase.“

Roxana Tănase recunoaşte că „e foarte frumos să fii antre­pre­nor, deşi e solicitant“ şi, chiar în con­tex­tul actual, ar lua-o de la capăt „absolut“.

Ea spune că în 2019, primul an complet de funcţionare, businessul a generat o cifră de afaceri de aproape 70.000 de euro, iar anul acesta speră să se menţină la acelaşi nivel.

„Am discutat cu persoane care vor să ia franciza Mousserie în Cluj sau Timişoara, însă este prematur să mă gândesc la asta. Îmi surâde ideea, pentru mi-ar plăcea să se simtă spiritul Mousserie în fiecare oraş din România“.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania