• Leu / EUR4.9471
  • Leu / GBP5.7699
  • Leu / USD4.6905
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Ruxandra Raţă Bucevschi a pornit cu doar 14 copii Twinkle Star, un centru lingvistic, iar în prezent numără două centre în Iaşi şi Botoşani, cu circa 5.500 de cursanţi

19.05.2022, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Pe lângă cele două centre fizice, Twinkle Star are şi o platformă educaţională online, care adună circa 2.000 de cursanţi din mai multe oraşe ale ţării, cât şi de peste graniţă.

Ruxandra Raţă Bucevschi a pornit în 2008 un centru lingvistic cu doar 14 copii, iar astăzi Twinkle Star este un business format din două astfel de centre în Iaşi şi Botoşani, care adună împreună circa 5.500 de cursanţi.

Antreprenoarea a decis să deschidă la acea vreme un astfel de business din cauza lipsei concursurilor de limbi străine din România.

„Ce am găsit atunci a fost un examen Cambridge, care era adresat şcolarilor, celor cu vârste de peste 7 ani. Am început să pregătesc 14 copii, aceştia şi-au obţinut certificat Cambridge în aproximativ 5-6 ani, iar lucrul pe care l-am făcut eu a fost să inventez materiale şi să adaptez astfel încât preşcolarii să poată susţine aceste examene internaţionale. Uşor, uşor materialele respective s-au transformat într-o carte, într-o procedură de lucru şi apoi au devenit materialul pe care noi ne-am bazat businessul“, povesteşte Ruxandra Raţă Bucevschi.

Investiţia iniţială a fost de circa 1.000 de euro, însă antreprenoarea spune că cea mai mare investiţie a fost legată de timp, primii ani, până la stabilizarea businessului, programul de muncă fiind foarte încărcat, fără a mai ţine cont de zilele săptămânii.

„În primii 6-7 ani, nu am luat dividende, profitul l-am reinvestit în proiecte noi ca să ne putem susţine financiar.“

Twinkle Star are astăzi două centre lingvistice în Iaşi şi Botoşani, care numără un total de 5.500 de cursanţi. Pe lângă cursurile oferite celor care vor să înveţe limba engleză şi germană în mod recurent, centrul pune la dispoziţie şi testarea pentru examenul Cambrigde. În cadrul centrelor se predă atât limba engleză, cât şi germană, iar cursurile se adresează atât preşcolarilor, cât şi şcolarilor, adolescenţilor şi adulţilor. Antre­pre­noarea vizează extin­derea businessului, cu deschiderea celui de-al doilea centru în Iaşi.

„În fiecare an punem accent pe dezvoltare, dorim să dezvoltăm sediul în care suntem, am achiziţionat un teren şi vrem să îl dezvoltăm, o să avem multe cursuri în aer liber, mai ales pe perioada verii. Noi şi copiii suntem dornici să avem activităţi în aer liber. Apoi urmează achiziţia unui nou centru în Iaşi şi mai avem o platformă educaţională.“

Noul centru din Iaşi urmează a fi deschis în luna septembrie a acestui an, unde vor putea fi luaţi încă 1.200 de cursanţi.

„Acest lucru a fost o problemă pentru noi pentru că suntem la o capacitate de 94% în primul centru, ceea ce am încercat a fost să vedem cât de bine putem să optimizăm reusrsele. Deşi avem 30 de săli în Iaşi şi peste 50 de profesori, este destul de dificil să jonglezi cânt aceste resurse sunt limitate.“

Platforma educaţională numără deja 2.000 de cursanţi şi îşi propune să ajungă la cât mai mulţi copii şi adulţi din ţară care nu pot ajunge la cursurile fizice. Pe platforma online există cursanţi din Cluj, Timişoara, Oradea şi alte oraşe din România, dar şi de peste graniţe, din Spania, italia, chiar şi Canada.

Pe lângă noua deschidere, antreprenoarea nu plănuieşte extinderea cu noi centre în ţară, pentru că, momentan, testează piaţa din alte oraşe cu ajutorul platformei online.

Businessul Twinkle Star este împărţit pe mai multe firme, dar care împreună generează venituri de circa 1,4 mil. euro, iar obiectivul pentru anul acesta este de a atinge pragul de 1,5 mil. euro cifră de afaceri la nvielul grupului.

„Ne-am propus o creştere între 7% şi 10% pe toate liniile de business, e mai uşor să creşti unde eşti la început, creşterile sunt mai spectaculoase. Pe limba engleză pe Iaşi ne bazăm pe noul sediu şi se va vedea în cifra de afaceri“, mai spune ea.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone