Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Şase tineri au creat Bookups.app, o aplicaţie care îi adună la dezbatere în cafenele şi librării pe pasionaţii de cărţi

07.08.2019, 00:07 Autor: Florentina Niţu

„Ieşiţi mai mult în oraş, cunoaşteţi oameni adevăraţi“, este îndemnul pe care îl găseşti când deschizi aplicaţia Bookups.app ♦ În perioada de testare, prin intermediul aplicaţiei au fost organizate 30 de întâlniri la care au participat 200 de oameni.

Şase tineri, prieteni, pasionaţi de lectură, au pornit de la ideea de a duce cărţile şi cititorii împreună, ast­fel au dezvoltat aplicaţia Bookups.app, prin care organizează întâlniri în lumea reală, unde persoanele prezente pot dezbate anumite subiecte desprinse dintr-o carte ori pot purta discuţii despre un autor preferat.

„Bookups.app este o aplicaţie care conectează oamenii în viaţa reală în funcţie de ideile pe care le au şi de cărţile pe care le-au citit. Sunt întâlniri în mediul fizic, programate prin intermediul aplicaţiei. Vrem să îndemnăm lumea să se conecteze mai mult în realitate“, spune Cătălin Meşter, co-fondator al Bookups.app.

Aplicaţia a fost lansată în 23 iulie, iar în meniul principal, când aceasta este deschisă apare mesajul „Get out there in real life and meet real people“ („Ieşiţi mai mult în oraş, cunoaşteţi oameni adevăraţi“ - trad.). 

Ideea de a porni un astfel de business le-a venit la sfârşitul anului trecut, într-un weekend, la un eveniment dedicat start-up-urilor, iar de acolo au dus-o mai departe. „Aveam două idei, una mergea mai mult spre club de lectură, iar cealaltă, în direcţia socializării.“

La începutul anului, tinerii antreprenori au prezentat conceptul aplicaţiei câtorva persoane, iar timp de şase luni aceasta a fost testată de 150-200 de oameni, iar 1.000 de curioşi şi-au arătat interesul faţă de ea. Participanţii activi au creat 30 de evenimente şi au luat parte la ele în România, iar trei dintre întâlniri au avut loc în afara ţării, în Thailanda, Amsterdam şi Praga.

„Suntem şase persoane implicate în acest proiect, patru dezvoltatori, un designer de produs şi o persoană care se ocupă de conţinut. Eu fac designul aplicaţiei, organizez întâlniri cu clienţii şi gestionez manage­mentul firmei“, mai spune Cătălin Meşter.

El adaugă că au dezvol­tat aplicaţia cu scopul de a stimula socializarea la nivel internaţional, nu doar în Româ­nia, pornind de la subiectul unei cărţi, concluziile trase dintr-o lectură ori interesul pentru autorul care a scris-o. „Aş vrea să cunosc localnicii oriunde merg în lume, dar nu îi pot opri pe stradă.“

Odată instalată aplicaţia, utilizatorii pot să îşi urmărească evoluţia, să facă recoman­dări de cărţi sau să organizeze bookup-uri, întâlniri faţă în faţă cu alţi cititori.

Primele evenimente din Ro­mâ­nia au avut loc în Centrul Vechi al Capitalei, iar acum antre­prenorii iau în calcul extin­de­rea în oraşele Timişoara şi Sibiu şi chiar pe plaja din Vama Veche.

Cartea „Sapiens. Scurtă isto­rie a omenirii“ a atras cei mai mulţi oa­meni la eveniment. Următoarea carte pentru care a existat un inters mai ridicat a fost „How to design your life“, iar autorul preferat a fost Seneca.

Subiectul care a suscitat cel mai mare entuziasm a fost stoicismul. „Scopul evenimentului nu este să atragă mulţi oameni, ci să fie cât mai de calitate şi original. Noi considerăm că zece persoane sunt suficiente.“

Cătălin Meşter spune că într-un an de zile îşi doreşte să fie organizate prin intermediul aplicaţiei evenimente în cât mai multe oraşe posibile, însă nu poate estima impactul pe care-l va avea aceasta asupra oamenilor. „Vrem să lansăm aplicaţia şi în New York şi în Londra într-un an, pentru că toate visurile pornesc de acolo şi ne ajută să accelerăm acest proces. Vrem să globalizăm proiectul, să poată fi create bookup-uri oriunde în lume.“ El spune că scopul antreprenorilor este de a trece graniţele ţării.

Pentru a monetiza businessul, ei iau în calcul crearea unui abonament lunar de 12 dolari, unde fiecare abonat să poată crea şi participa la toate bookup-urile. Taxarea va fi aplicată însă, după ce aplicaţia atinge o masă critică de utilizatori. Alte metode de monetizare sunt vânzarea cărţilor sau aplicarea unui comision pentru recomandarea locaţiilor.

Cătălin Meşter sfătuieşte tinerii care au idei să înceapă execuţia produselor pe baza acestora, el fiind un exemplu de antreprenor care a eşuat anterior în alte businessuri. El consideră că fiind perseverent şi-a îmbunătăţit execuţia. „La început e maraton şi e nevoie ca antreprenorii să fie susţinuţi de mentori.“


Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

 Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania