• Leu / EUR4.9429
  • Leu / GBP5.8083
  • Leu / USD4.6098
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Sergiu Privistirescu, hairstylist şi George Dăuceanu, fashion stylist, au creat Boier Clothing, un brand de haine lejere dezvoltat după o investiţie de 10.000 de euro

13.05.2022, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ Portofoliul cuprinde circa 22 de produse, cum ar fi tricouri, fuste, hanorace, pantaloni sau adidaşi, atât pentru bărbaţi, cât şi pentru femei şi copii ♦ Preţurile pornesc de la 149 de lei şi pot ajunge până la 490 de lei ♦ Boier Clothing are două puncte de producţie: un atelier în Timişoara şi o fabrică la Botoşani, cu care colaborează. 

Doi prieteni din Timişoara, Sergiu Privistirescu, de profesie hairstylist şi George Dăuceanu, fashion stylist, şi-au unit forţele şi pasiunea pentru modă şi frumos şi au creat Boier Clothing, un brand de haine lejere.

Cei doi au pornit în plină pandemie, chiar în 2020, atunci când şi-au propus să creeze un business cu activitate 100% în mediul online şi nişte piese vestimentare mai confortabile. Investiţia iniţială s-a ridicat la circa 10.000 de euro, iar până acum, în portofoliul Boier Clothing s-au strâns aproximativ 22 de produse, cum ar fi tricouri, fuste, hanorace, pantaloni sau adidaşi. „Noi am pornit în pandemie cu brandul. Atunci, ne-am unit forţele şi ne-a venit ideea de a face un brand mai lejer, mai comod şi un pic diferit. În 2020, am deschis Boier. Atunci când am dat startul brandului de haine ne-am dorit să lucrăm în online, să vindem acolo hainele şi să putem deschide ulterior şi un magazin fizic în mall. Am pornit cu o investiţie de 10.000 de euro, dar pe parcurs am mai venit cu mici sume pentru că la început de drum costurile nu sunt neapărat fixe. Am investit în materiale. La producţia de material nu folosim nimic chimic, ci doar materiale naturale, precum bumbac. Acum avem circa 22 de produse în total”, au spus cei doi fondatori. Cei doi antreprenori încearcă să acopere cât mai bine zona de streetwear cu produsele pe care le creează. Ei definesc brandul ca fiind îndrăzneţ, nonconformist, cool şi lejer. La început, businessul era axat pe produse pentru bărbaţi, susţine Sergiu Privistirescu, însă, ulterior, în portofoliu au apărut şi hainele pentru femei şi copii. „Piesele vestimentare care se vând cel mai bine sunt tricourile, hanoracele şi pantalonii evazaţi”, menţionează acesta. Alexandra Matei

Sub brandul Boier Clothing sunt realizate atât stocuri, pentru partea de tricouri, hanorace şi pantaloni, dar există şi posibilitatea de personalizare a tricourilor.

Businessul are două puncte de producţie: un atelier în Timişoara şi o fabrică la Botoşani, cu care colaborează.

„În Timişoara, avem un atelier în care facem serii limitate şi produse custom made – pornim de la nişte tipare prestabilite (croi larg, lejer), dar le adaptăm în funcţie de conformaţia clientului. Pentru cantităţi mai mari şi stocuri, colaborăm cu o fabrică din Botoşani. Într-o lună, putem produce circa 100 de produse”, a detaliat George Dăuceanu.

Vânzările, spune Sergiu Privistirescu, depind de anotimp - vara sunt mai mute cereri pentru tricouri, iar iarna şi toamna, hanoracele sunt cele care se vând cel mai bine.

Cea mai bună perioadă, din perspectiva vânzărilor, precizează el, a fost prima lună de după lockdown, când oamenii au început să iasă din casă din nou. „Am avut atunci 100 de articole vândute într-o lună.”

Preţurile pornesc de la 149 de lei şi pot ajunge până la 490 de lei.

Boier Clothing îşi desfăşoară activitatea în continuare în mediul online, însă cei doi fondatori îşi doresc să facă trecerea şi către un magazin fizic. „Căutăm colaborări cu magazine care susţin brandurile româneşti”, a spus Sergiu Privistirescu

Online-ul, consideră George Dăuceanu, rămâne în continuare un pilon important al businessului, întrucât oferă accesul la o gamă mult mai mare de clienţi, produsele ajungând în toată ţara.

Pentru anul acesta, printre planurile de dezvoltare, susţine el, se numără  accesarea unui credit european, creşterea pe partea de marketing şi dezvoltarea zonei de online, astfel încât să fie îmbunătăţită experienţa clientului.  „Vrem să creştem şi rapiditatea producţiei de haine”, a completat Sergiu Privistirescu.

În trei ani, cei doi fondatori văd brandul creat de ei mult mai puternic în partea de online, dar şi într-un mall.

Pentru George Dăuceanu şi Sergiu Privistirescu, antreprenoriatul este o provocare, ce le dă ocazia să îşi depăşească limitele în fiecare zi.

„Este despre a-ţi depăşi limitele, de a-ţi materializa ideile. Avem o satisfacţie foarte mare când vedem oameni care ne poartă produsele.”

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone