Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Silvia Buzori, autoare de romane poliţiste, a creat brandul Săpun Natural în 2009 şi a dezvoltat peste 50 de produse cosmetice în 11 ani de activitate

22.07.2020, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

În 2019, cifra de afaceri a ajuns la aproape 20.000 de euro, iar profitul – la 10.000 de euro, nefiind însă cel mai bun an din istoria companiei. Cei mai buni au fost anii 2011-2012.

Silvia Buzori a început businessul Săpun Natural în urmă cu mai bine de un deceniu, în 2009, inspirată de fetiţa ei, pentru care a căutat alternative la produsele cu ingrediente de sinteză. După ce a devenit primul producător român de săpun natural, în 2010, a început să producă şi alte cosmetice naturale.

„Facem săpunul după metoda la rece, care păstrează toate proprietăţile ingre­dien­telor. Este sută la sută vegetal, nu folosim ingre­diente de provenienţă animală. Nu con­ţi­ne decât ceea ce găsim în natură – ule­iuri vegetale, unturi, uleiuri esenţiale, ada­o­suri din plante. Este făcut semimanual“, a povestit Silvia Buzori la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Producţia are loc într-un atelier de lân­gă Bucureşti, iar gama de produse in­clu­de, pe lângă săpun, şi creme, săpun li­chid, şapon, gel de duş, uleiuri de corp, un­turi pentru corp, ape florale. În total, sunt peste 50 de produse sub brandul Săpun Natural.

„În 2009, când am lansat brandul, criza era la început în România. La momentul respectiv, aveam produsele în peste 50 de magazine online şi fizice. Când criza a început să-şi facă simţită prezenţa în România, magazinele au început să se închidă, să nu mai aibă vânzări şi atunci norocul a fost că eu am insistat să ne promovăm propriul site, iar asta ne-a ajutat foarte mult.“

Astfel, în prezent, toate produsele Săpun Natural se vând doar prin intermediul magazinului online al Silviei Buzori, sapunnatural.ro, însă ea nu exclude ideea de a se lista din nou şi în unele magazine fizice.

„În magazinele mari însă, concurenţa cu brandurile consacrate este greu de dus pentru un producător mic.“

Investiţiile iniţiale făcute de Silvia Buzori în 2009 au fost de 5.000 de euro, dar în timp ele nu au încetat niciodată. Sursele de finanţare la început au fost proprii, apoi brandurile au început să se autosusţină. Cele mai mari costuri sunt pentru ingrediente şi ambalaje. În plus, în 2017, a început şi un proces de rebranding, ceea ce a necesitat noi investiţii.

„Încerc, pe cât posibil, să iau ingrediente din România, dar de exemplu untul de shea nu se face la noi, ci în Africa, deci sunt nevoită să mă îndrept şi către pieţe internaţionale.“

De-a lungul anilor, businessul Săpun Natural a avut suişuri şi coborâşuri, spune Silvia Buzori. În 2019, cifra de afaceri a ajuns la aproape 20.000 de euro, iar profitul – la 10.000 de euro, nefiind însă cel mai bun an din istoria companiei. Cei mai buni au fost anii 2011-2012.

Scopul Silviei Buzori este să menţină businessul pe creştere de acum înainte, dar şi să dezvolte produse noi.

„În general, targetul principal îl constituie persoanele între 30 şi 45 de ani, informate şi preocupate de sănătatea familiei“, spune Silvia Buzori.

Când nu este antreprenoare, ea scrie romane poliţiste, având până acum două volume la activ. Experienţa ei în Comunicare a ajutat-o să-şi promoveze propriul business, Silvia Buzori fiind absolventă de Publicitate.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

Producţia are loc într-un atelier de lângă Bucureşti, iar gama de produse include, pe lângă săpun, şi creme, săpun lichid, şapon, gel de duş, uleiuri de corp, unturi pentru corp, ape florale. În total, sunt peste 50 de produse sub brandul Săpun Natural.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone