Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Silviu Ionuţ Tărăsincă dezvoltă brandul de miere Bee Farming în judeţul Vâlcea cu 80 de familii de albine: „Planul este să depăşim 100 de familii“

02.03.2021, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Bee Farming a ajuns în băcănii din Bucureşti, Popeşti-Leordeni, Sibiu, dar cel mai mult a crescut anul trecut în mediul online.

Silviu Ionuţ Tărăsincă nu ştia nimic despre apicultură în 2013, anul în care, pe 1 mai, a făcut primii paşi într-un business cu miere de albine. Bee Farming, afacerea care a prins contur în judeţul Vâlcea, la circa 50 de kilometri de Râmnicu Vâlcea, a pornit de la un vis şi a crescut cu muncă şi pasiune.

„Am 30 de ani, iar de profesie sunt inginer proiectant mecanic şi încă lucrez în domeniu, iar aceasta este o pasiune mai mare. Investiţia iniţială pe care am făcut-o a fost destul de mare, pentru că nu aveam niciun utilaj. În primul an am investit 10.000 de euro. Am cumpărat tot ce aveam nevoie, apoi am început să ne extindem. Acum avem în jur de 80 de familii de albine“, a povestit Silviu Ionuţ Tărăsincă la emisiunea online ZF Afaceri de la Zero.

A început să cumpere totul, de la prima daltă apicolă până la cutii de stupi şi centrifugă, toţi banii provenind din surse proprii, împrumuturi de la prieteni şi de la bancă. Deşi cei din jur îi spuneau că nu-şi va recupera investiţiile, antreprenorul a mers mai departe, a dedicat bani eficientizării proceselor, a cumpărat un camion pe care ulterior l-a transformat în unul apicol, complet echipat şi utilat, dar a investit şi în marketing şi într-un magazin online.

Atelierul de extracţie şi depozitare se află în acelaşi loc cu stupina, adică în judeţul Vâlcea. Producţia ajunge la circa două-trei tone pe an şi constă în şase sortimente de miere: de rapiţă, de salcâm, de tei, de floarea-soarelui, polifloră, de mană.

„Pentru fiecare sortiment, plecăm în pastoral în partea de sud a ţării. Mierea de salcâm se vinde cel mai bine, o terminăm prima, fiind urmată de mierea de rapiţă.“

Brandul Bee Farming a ajuns în băcănii din Bucureşti, Popeşti-Leordeni, Sibiu, dar cel mai mult a crescut anul trecut în mediul online. Businessul era deja prezent cu un magazin virtual încă din 2018, însă 2020 a adus un adevărat boom. Produsele se vând şi în cadrul târgurilor organizate în Bucureşti, atât cele mici, de cartier, cât şi târgul de Crăciun din Piaţa Constituţiei, organizat în anii anteriori pandemiei. Cifra de afaceri de anul trecut a ajuns la 12.000 de euro, iar mare parte din câştiguri au fost reinvestite în echipamente, dar şi în panouri solare.

„În ianuarie am făcut o investiţie în panouri solare, pentru a eficientiza consumul de energie, iar în 2021 vom mai investi încă 15.000 de euro în echipamente automate şi semi-automate pentru extragerea şi ambalarea mierii. Un plan pe care îl avem este să depăşim 100 de familii de albine, de la 80 cât avem acum. Am constatat că lumea se îndreaptă către micii producători când vine vorba despre produse alimentare, vor să fie cât mai naturale“, mai spune Silviu Ionuţ Tărăsincă.

Un kilogram din cel mai ieftin tip de miere care poartă numele Bee Farming costă 30 de lei, iar în funcţie de sortiment, preţul poate ajunge la 60 de lei pe kilogram. Cumpărătorii sunt persoane cu vârste până în 40 de ani în general, care consumă produse agricole zilnic, spune antreprenorul. Toată munca necesară este făcută de Silviu Tă­răsincă împreună cu familia sa, toţi membrii implicându-se în activităţile stupinei, de la extracţie până la ambalare şi etichetare.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Un kilogram din cel mai ieftin tip de miere care poartă numele Bee Farming costă 30 de lei, iar în funcţie de sortiment, preţul poate ajunge la 60 de lei pe kilogram.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania