Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Ştefan Prigoreanu s-a întors din Shanghai la Bucureşti şi a fondat un birou de arhitectură prin care a amenajat localuri precum M60 şi Papila, dar şi hoteluri din portofoliul Accor

16.11.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Până la venirea pandemiei, Oblic Studio s-a concentrat cel mai mult pe HoReCa şi puţin pe dezvoltări imobiliare de anvergură. Odată cu pandemia, atenţia s-a îndreptat şi către proiectele rezidenţiale.

Ştefan Prigoreanu, de profesie arhitect, a profitat de experienţa internshipurilor în timpul facultăţii, iar ultimul dintre ele l-a dus tocmai în China, la Shanghai. A revenit de acolo acasă, la Bucureşti, cu un contract de concept design, adică acea primă parte a unui proiect, de conturare a ideilor şi a schiţelor. După mai bine de trei ani de concept design, Ştefan a hotărât că îşi doreşte să abordeze proiectele mai în amănunţime, până la stadiul de implementare. Se întâmpla în urmă cu şapte ani, în 2015, când lua naştere biroul de arhitectură Oblic Studio.

„Am început cu un proiect de la zero, în HoReCa. Era un spaţiu din zona Romană, clientul era Băcănia Rod“, a povestit Ştefan Prigoreanu la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Până la venirea pandemiei, Oblic Studio s-a concentrat cel mai mult pe HoReCa şi puţin pe dezvoltări imobiliare de anvergură. Odată cu pandemia, atenţia s-a îndreptat şi către proiectele rezidenţiale.

„Avem circa 20 de proiecte pe an, în total am trecut de 100 de proiecte în portofoliu, mici şi mari. Un nou sector pe care îl vizăm acum este cel de office design.“

Printre clienţii din portofoliul biroului de arhitectură din Bucureşti se numără cafenele şi bistrouri precum M60, Baristro şi Papila, dar şi grupul hotelier Accor sau dezvoltatorul proiectului rezidenţial Colina Nouă din Cluj şi alţii din zona Mării Negre.

„Am avut proiecte şi în străinătate, deoarece, înainte de a începe Oblic Studio, lucram cu o companie din China şi cu una din Kuwait. Am primit o propunere şi pentru amenajarea unei case în Washington, dar este ceva punctual. Suntem în căutări să vedem cum am putea să ne extindem în străinătate. Olanda este una dintre ţările unde am vrea să ne stabilim un birou, am mai avut colaborări şi în Shanghai. Şi Germania ar fi o soluţie. Cam în patru ani cred că s-ar putea întâmpla.“

Pentru a putea face faţă proiectelor, Oblic Studio a făcut constant şi încă face investiţii în echipamente, în principal în softurile fără de care nu ar putea lucra. De-a lungul anilor, investiţiile au ajuns la zeci de mii de euro.

„Cifra de afaceri a crescut în fiecare an cu 15-20%, cu excepţia anului 2021, când am stagnat.“

Afacerile au ajuns anul trecut la aproximativ 80.000 de euro. Pentru că nu a uitat cât de mult au contat internshipurile în propria dezvoltare, Ştefan Prigoreanu a cooptat şi el tineri studenţi în echipa lui.

„În acest moment suntem patru oameni în birou, plus un intern care învaţă de la noi. Vreau să creştem numărul de colegi, să avem o echipă stabilă, să creştem cifra de afaceri şi profitul, să atragem parteneri mari.“

În procesul de amenajare, spune Ştefan Prigoreanu, analiza spaţiului şi a contextului este foarte importantă şi fără ea nu se poate demara un proiect.

„Ţinem foarte mult la relaţia om-spaţiu, prin alegerea materialelor care sunt în dialog direct cu pielea noastră, prin scenografie, lumină - atât cea naturală, cât şi cea ambientală şi arhitecturală.“ Alina-Elena Vasiliu

Printre clienţii din portofoliul biroului de arhitectură din Bucureşti se numără cafenele şi bistrouri precum M60, Baristro şi Papila, dar şi grupul hotelier Accor sau dezvoltatorul proiectului rezidenţial Colina Nouă din Cluj şi alţii din zona Mării Negre.


ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania