• Leu / EUR4.7524
  • Leu / GBP5.4550
  • Leu / USD4.3164
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Stelian Olaru şi Adriana Dănilă au creat două branduri pe piaţa restaurantelor din Bucureşti, iar 2019 le-ar putea aduce vânzări de 1 mil. euro

22 sep 2019 Autor: Florentina Niţu

Primul restaurant a fost deschis în 2015 la parterul unei clădiri de birouri din Piaţa Victoriei, iar al doilea în 2018, un concept diferit faţă de primul, adresat unui consumator care petrece mai mult timp în oraş alături de prieteni sau familie.

Stelian Olaru (35 ani) şi Adriana Dănilă (36 ani), doi bucureşteni cu experienţă de peste un deceniu în domeniul consultanţei în management, au deschis în 2018 uşile restaurantului Suento, după o investiţie de 100.000 de euro, din fonduri proprii. 

Localul situat pe Strada Toamnei, o la­tură adiacentă a bulevardului Dacia, adună zilnic 60-100 de clienţi în timpul verii, iar antre­prenorii se aşteaptă ca cifra de afaceri din acest an să atingă valoarea de 350.000 de euro.

„Cifra de afaceri preconizată pentru 2019 este de 350.000 de euro, iar investiţia iniţială ne aşteptăm să fie amortizată în termen de cinci ani, în contextul în care marjele de profitabilitate sunt pe un trend descendent ca urmare a creşterilor salariale semnificative, precum şi a creşterilor preţurilor la materiile prime“, spun fondatorii restaurantului Su­ento. Antreprenorii mai deţin un restaurant din 2015, Gram Bistro, un local situat la parterul unei clădiri de birouri din zona Piaţa Victoriei. „În 2014 ne-am gândit prima dată să facem un business, ceva ce ne place amândurora şi aşa am ales domeniul ospi­talităţii“, povesteşte Stelian Olaru. Antrepre­norul adaugă că odată cu stabilizarea businessului Gram, au identificat oportunita­tea de a se dezvolta printr-o locaţie „mai atrăgătoare pe timpul verii şi mai intimă în restul anului“. „Astfel, am deschis Suento, un local cu interior cochet şi o grădină de vară generoasă.“ „Am ales să activăm în do­meniul restaurantelor, deoarece este o pasiune din tinereţea noastră şi ne-am propus să oferim o opţiune corectă de experienţă a ieşitului în oraş, cea mai mare satisfacţie fiind atunci când clienţii ne salută la plecare încântaţi de faptul că ne-au descoperit. Acum ne concentrăm în special pe acest business, însă ne implicăm punctual şi în proiecte de consultanţă şi training“.

Stelian Olaru spune că în cazul restau­rantului Suento cea mai bună perioadă a vânzărilor este în timpul verii, în special seara şi în weekend. Din acest an, antreprenorii susţin că au simţit o creştere semnificativă a numărului de clienţi şi pe timpul zilei, în special din partea corporaţiilor care organizează ieşiri de lucru cu echipele, dar şi din partea antreprenorilor sau oamenilor cu programe flexible, care îi aleg fie pentru o gustare, fie pentru prânz.

„Clienţii care ne trec pragul sunt oameni educaţi, cu venituri medii şi peste medie, exigenţi în ceea ce priveşte serviciile şi experienţa de ansamblu şi preocupaţi de calitatea ingredientelor pe care le consumă şi de dieta lor. Vara avem între 60 şi 100 de clienţi pe zi în timpul săptămânii, iar în weekend mai mult decât dublu, deoarece locaţia este plină pe întreaga durată a ziliei.“

Compania realizează atât produse moderne, cât şi produse vegetariene şi vegane, iar în prezent meniurile celor două restaurante pe care le deţin – Suento şi Gram – au şi multe elemente comune. Printre produsele realizate de chef Florin Nicu, bucătarul aflat în spatele meniului, sunt paste artizanale, burgeri, quesadilla (un tip de mâncare mexicană cu pui, preparată rapid), pulpă de raţă confiată cu piure de morcovi, file de somon cu salată de quinoa, edamame (pastă din soia), wakame (salată de alge specific japoneză), ciuperci sălbatice cu sos miso sau pară în vin roşu cu sos de merişoare.

Dintre aperitive, cele mai căutate produse ale companiei sunt preparatele cu humus, spumă de brânză cu busuioc şi feta cu ardei copţi, precum şi burrata cu mazăre zdrobită, roşii cherry, roşii uscate şi pesto.

„Avem un platou vegetarian foarte bogat, în stil mediteranean, care pare să fie şi printre preferatele multor iubitori de carne. Unul dintre produsele dulci cele mai apreciate este brownie cu alune de pădure, mousse de ciocolată şi Baileys, spumă de mentă şi fructe proaspete“. 

Printre clienţii restaurantelor se numără mulţi clienţi tineri, cu o medie de vârstă de 30-35 de ani, care ies cu familia şi prietenii, în weekend sunt tot mai mulţi clienţi părinţi cu copii, pentru care au amenajat şi un mic loc de joacă. Locaţia are aproximativ 50 de locuri în interior şi aproximativ 100 de locuri la mese în grădină, disponibile în sezonul cald. Suprafaţa grădinii este de circa 400 de metri pătraţi. Restaurantul Suento are 14 angajaţi în prezent.

În viitor, antreprenorii văd extinderea businessului prin dezvoltarea altor concepte, însă dezvoltarea se va face pas cu pas. « Ne gândim şi la al treilea restaurant, dar o să mai treacă un an, doi până atunci. Nu ne-am dorit o dezvoltare de tip franciză, pentru că noi vrem ca fiecare restaurant să aibă identitatea lui », a spus Stelian Olaru estimând afaceri de un million de euro în acest an pentru cele două concepte (Gram şi Suento) dezvoltare pe piaţa HoReCa din Capitală.

 

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania