♦ Produsele se vând, în acest moment, doar online, prin intermediul reţelelor sociale, iar preţurile sunt cuprinse între 90 de lei şi 250 de lei ♦ Portofoliul cuprinde bijuterii care pot fi purtate în partea superioară a braţului sau în zona toracelui, dar şi inele, coliere sau cercei.
Livia Trandafir, absolventă de psihologie, s-a apropiat de natură în plimbările pe care obişnuia să le facă prin pădure atunci când era în ultimul an de facultate şi şi-a dorit să păstreze pentru totdeauna plantele şi insectele pe care găsea. Aşa a apărut pentru prima dată ideea de a crea o bijuterie din răşină cu plante şi insecte, idee care mai apoi s-a transformat într-o afacere şi un brand ce poartă numele de Zenit Jewelry.
„Zenit a luat naştere anul trecut. Anul al treilea de facultate a fost un an de cotitură, în care nu mă regăseam în ce făceam. M-am izolat o perioadă, însă apoi am început să ies la plimbări prin pădure şi pe munte. Am găsit câteva aripi de fluturi, plante, ciuperci, pe care le-am adunat într-o cutie. Am vrut să le păstrez pentru totdeauna. Ştiam că le pot conserva prin răşină. Am turnat tot ce găsisem şi aşa au apărut primele bijuterii din răşină", a povestit ea.
Ea început cu bijuteriile din răşină cu plante, ulterior a adăugat şi insectele, iar în ultimul an a învăţat să lucreze şi cu lemnul şi a adăugat în portofoliu şi bijuteriile din lemn exotic. Pasiunea pentru creaţia de bijuterii, spune antreprenoarea, exista din perioada liceului, iar dorinţa de a avea un business în acest domeniu o avea încă de atunci. Însă, afirmă ea, nu se simţea pregătită la acea vreme să pornească pe drumul antreprenoriatului.
„Nu cred că eram pregătită la vârsta aceea să deschid un business. Dar în mintea mea a fost plantată atunci o sămânţă. A urmat un val de joburi şi eram în căutarea unui loc în care să simt că pot să aduc valoare. Nu l-am găsit, aşa că am decis să mi-l creez singură.“
Livia Trandafir a pornit la drum doar cu pasiunea ei şi a găsit sprijinul de care avea nevoie în Stup, hub-ul pe care Banca Transilvania l-a creat pentru a fi alături de antreprenorii aflaţi la început de drum. Stup, spune aceasta, este locul în care a luat naştere firma sa, dar şi locul în care a găsit o comunitate de antreprenori de la care are multe de învăţat.
Fondatoarea Zenit Jewelry a pornit la drum cu doar 2.500 de lei, bani veniţi din surse proprii, care s-au dus în înfiinţarea firmei şi către achiziţia de diverse unelte pentru producţia de bijuterii.
În prezent, portofoliul Zenit Jewelry acoperă toată aria de bijuterie, dar produsele nu sunt gândite ca fiind bijuterii clasice cu amplasarea obişnuită pe corp. În prezent, antreprenoarea lucrează la bijuterii care pot fi purtate în partea superioară a braţului sau în zona toracelui, dar printre produse se numără şi inele, coliere sau cercei.
"De la cules de plante şi adunat insecte şi până la produsul final e un proces care presupune răbdare. Găsesc o plantă, mă gândesc ce aş putea face cu ea, o presez şi o usuc, iar asta durează circa două săptămâni. Apoi, gândesc forma bijuteriei, iar după se mai adaugă circa două zile pentru a se usca răşina", a explicat ea.
Produsele se vând, în acest moment, doar online, prin intermediul reţelelor sociale, iar preţurile sunt cuprinse între 90 de lei şi 250 de lei.
Într-o lună, ea ar putea crea până la 100 de bijuterii, dacă s-ar ocupa doar de businessul pe care l-a creat, însă în prezent se împarte între antreprenoriat şi un job, astfel că nu ajunge să atingă mereu acest prag de producţie.
"Faptul că mă împart între un job şi antreprenoriat este cea mai mare provocare. Pe cât de uşor e să îţi înfiinţezi o afacere, pe atât de greu e să o dezvolţi, să creşti. Dar am învăţat să am răbdare pentru că, atunci când eşti antreprenor, treci prin foarte multe provocări şi trebuie să te dezvolţi foarte mult pe partea antreprenorială", a mai adăugat Livia Trandafir.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE