Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Stup Edition. Trei prieteni pasionaţi de videografie au creat proiectul Oneshotz, un business de producţie video cu drone, iar în primul an au ajuns la aproximativ 30 de clienţi

17.06.2024, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Businessul are trei segmente principale de clienţi: cei din real estate, cei din zona de evenimente, cum ar fi concerte, dar şi nunţi, şi cei din zona de acţiune, care cuprinde partea de competiţii sau curse de motociclete Recent, s-a conturat şi segmentul custom, în care clientul are libertate maximă şi există o regie.

Trei tineri au făcut din pasiunea lor pentru videografie un business şi au pornit, anul trecut în luna ianuarie, proiectul Oneshotz, în care dronele joacă rolul principal. În primul an de activitate, Oneshotz a ajuns la aproximativ 30 de clienţi din diverse domenii de activitate, care şi-au dorit videoclipuri realizate cu drone care să le descrie activitatea sau produsele. „Oneshotz se specializează în producţii video end to end, cu drone controlate manual care zboară în interior, dar şi în exterior.

Noi controlăm aceste drone cu ajutorul unor ochelari asemănători cu ochelarii VR şi printr-un controler manual. Ne transpunem ca piloţii la bordul dronelor. Cel mai departe a zburat o dronă la o distanţă de 3 kilometri, dar depinde foarte mult de obstacolele din locul respectiv. Anul trecut am avut circa 30 de clienţi”, a povestit Emanuel Rădoi, unul dintre cei trei fondatori.

Investiţia de pornire, spune el, a ajuns la circa 10.000 de euro, bani veniţi doar din surse proprii. Atunci când au decis să pună bazele acestui proiect, Emanuel Rădoi şi Ştefania Belu, cealaltă fondatoare a Oneshotz, şi-au dat demisia din corporaţiile în care lucrau, în timp ce pentru Luca, cel de-al treilea fondator, acest business a fost prima experienţă profesională.

Primul client a venit după aproape patru luni de la înfiinţarea firmei, iar proiectul pe care Oneshotz l-a creat pentru acesta a fost un tur cu drona pentru real estate.

„O astfel de filmare implică un tur cu drona interior şi exterior, dar şi cu persoane, iar totul ia forma pe care o gândim împreună cu clientul. Durata pentru astfel de clipuri este de circa 30 de secunde, astfel încât audienţa să rămână atentă”, a explicat Ştefania Belu.

În prezent, businessul are trei segmente principale de clienţi: cei din real estate, cei din zona de evenimente, cum ar fi concerte, dar şi nunţi, şi cei din zona de acţiune, care cuprinde partea de competiţii sau curse de motociclete, spre exemplu. Recent, menţionează cei doi antreprenori, s-a conturat şi segmentul custom, în care clientul are libertate maximă şi există o regie.

Un sprijin important în dezvoltarea proiectului lor l-au găsit în Stup, hub-ul pe care Banca Transilvania l-a creat pentru a fi alături de antreprenorii aflaţi la început de drum.

„Am început să venim la Stup şi asta a fost un game changer pentru noi. Am urmat aproape toate cursurile din Stup. Networkingul a fost cel mai mare beneficiu pe care mi l-a adus Stup”, a mai spus Emanuel Rădoi.

Pentru a putea pilota drone, Luca şi Emanuel Rădoi au urmat cursuri, au obţinut certificări şi au avut nevoie de ore de zbor.

Anul trecut, Oneshotz a ajuns la o cifră de afaceri de 57.000 de lei şi a obţinut un profit de 18.000 de lei, după cum spune antreprenorul. În 2024, adaugă el, lucrurile încep să se schimbe, apar proiecte din ce în ce mai diferite şi perspectivele sunt bune în ceea ce priveşte rezultatele din acest an. „Sperăm să dublăm cifra de afaceri anul acesta.”

Fondatorii Oneshotz au în plan ieşirea pe pieţele externe şi vor să adapteze şi să inoveze echipamentele de filmare în perioada următoare.

„Atuul principal al Oneshotz este perspectiva care nu poate fi oferită de o cameră tradiţională. Într-o eră în care online-ul este la mare căutare, instrumentul acesta primează. E un alt tip de video marketing”, a mai adăugat Ştefania Belu.

Pentru cei trei fondatori ai proiectului, antreprenoriatul este ceva nou, care vine zi de zi cu câte o provocare. Cele mai multe, însă, se simt pe partea administrativă, după cum spune Emanuel Rădoi.

„Partea administrativă din antreprenoriat este foarte dificilă, dar cred că mă ajută experienţa din project management. Este o provocare tot ce înseamnă experienţa de antreprenor, dar reuşim să facem faţă pentru că suntem trei şi funcţionăm bine împreună”, a concluzionat el.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania