„Zona online oferă o mare oportunitate, mai ales pentru antreprenorii care încep o afacere de la zero.“
De la pasiunea pentru pisici, la care a adăugat ideea de business din facultate şi experienţa de angajat în mai multe companii, tânăra Iuliana Grosu a creat site-ul CuPisici.ro, investind puţin peste 1.000 de euro acum doi ani. Alături de sora sa Mirela Grosu, care pictează produsele care ajung la clienţi, fondatoarea site-ului vrea să meargă şi peste hotare cu produse pentru iubitorii de pisici, acesta fiind următorul pas în business.
„CuPisici.ro este un magazin care conţine doar produse cu şi pentru pisici. Eu sunt o mare pasionată de pisici, încă din facultate mi-am dorit să fac acest lucru şi acum doi ani am reuşit să lansez acest magazin cu astfel de produse. Avem produse personalizate, tricouri, bluze pictate cu pisici, dar şi alte tipuri de produse, precum bijuteriile“, a spus Iuliana Grosu, fondatoarea CuPisici.ro.
Investiţia de 1.000 de euro a fost în stocuri de produse, site-ul fiind realizat de cele două surori, cu ajutorul unui prieten.
Cele două antreprenoare au vrut să picteze manual produsele de personalizat, astfel încât clienţii să poată avea şi o experienţă, iar produsele vin de la un furnizor din România.
„Procesul de personalizare poate să dureze de la jumătate de oră pentru modele mai simple până la trei-cinci ore pentru cele mai complexe. Apoi trebuie să aşteptăm să se usuce, poate este necesar să mai dăm un strat în plus“, a mai spus Iuliana Grosu. Pe lângă produsele personalizate, în portofoliul CuPisici.ro intră şi îmbrăcăminte, accesorii, covoare, bijuterii, mănuşi, portofele, genţi. O cană termosensibilă costă 56 de lei, iar o formă pentru gătit costă circa 16 lei, potrivit site-ului cupisici.ro.
„În afară de produsele personalizate încercăm să aducem cât mai multe produse, să avem diversitate pentru orice şi-ar dori să găsească un iubitor de pisici. De aici a pornit ideea mea de business, îmi doream un magazin unde să găsesc orice cu pisici“, a mai spus Iuliana Grosu. Pentru că a văzut cerere din piaţă, antreprenoarea a inclus în portofoliu şi mănuşi pentru pisici, pentru întreţinerea blăniţei.
Cel mai bine se vând produsele personalizate şi bijuteriile. Antreprenoarea a spus că este un mit că doar femeile cumpără produse pentru pisici, iar din ce a observat are multe comenzi şi din partea bărbaţilor care vor să facă un cadou sau au un animal de companie.
Clienţii CuPisici sunt doar individuali, antreprenoarea nu a intrat încă pe zona corporate, însă în viitor se gândeşte să colaboreze cu companii pentru zona de produse personalizate.
Şi un magazin fizic se află pe lista de obiective, însă pe un termen mai lung, în prezent următorul pas în business fiind extinderea internaţională, pentru clienţii din străinătate.
„Vrem să ne lansăm şi pe piaţa internaţională şi să facem magazinul cunoscut pentru că există cerere foarte mare. Acesta ar fi următorul pas în dezvoltarea businessului. Pe viitor ne dorim şi mai mult, ne gândeam că putem face şi cafenele pentru pisici, pensiuni cu sau pentru pisici, orice idee ne poate veni“, a mai spus Iuliana Grosu.
Ea vede o oporunitate în zona online, pe care a şi mizat în urmă cu doi ani când a deschis afacerea, existând creştere în acest domeniu din partea clienţilor care vor să cumpere direct de pe site.
„Zona online mi se pare o mare oportunitate, mai ales pentru antreprenorii care încep o afacere de la zero. Este mai simplu, mai ales când nu ai o experienţă, ai şanse mai mari să rezişti la început decât cu un magazine fizic unde sunt cheltuieli mai mari“, a mai povestit fondatoarea CuPisici.
Printre provocările din business, antreprenoarea a văzut dificil să găsească o firmă de curierat în funcţie de standardele sale, să găsească furnizori potriviţi, dar şi birocraţia din business, cu legile care se schimbă.
Anul 2019 a fost cel mai bun pentru site-ul CuPisici, după ce încasările, dar şi comenzile s-au triplet. Până în prezent, încasările din comenzi au fost de 21.000 de euro, iar perioada sărbătorilor de iarnă contribuie cel mai mult la business. Lunar, în medie sunt circa 100 de comenzi.
„Îmi place viaţa de antreprenor, de la început de când m-am angajat după facultate am simţit că nu mi se potriveste statutul de angajat. Consideram că eram limitată la serviciu, voiam să fac ceva mai mult, să îmi aplic ideile şi nu puteam. Am zis că eu chiar vreau propria afacere, să ascult angajaţii, să-i fac să se simtă parte din business“, a mai povestit Iuliana Grosu.
Ea a mai adăugat că a pornit în acest business alături de sora sa, iar în business mai intervin părţile personale, însă cele două surori reuşesc să depăşească orice provocare. Iuliana Grosu crede că afacerea poate creşte mai mult lucrând alături de sora sa.
„Sfatul meu pentru tinerii antreprenori este să încerce dacă vor să facă ceva, să nu renunţe pentru că vor fi multe piedici, dar trec imediat şi pot reuşi“.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE