Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Sweetology, una dintre cele mai cunoscute gelaterii din Bucureşti, caută noi spaţii pentru extindere. „Investiţia medie este în jur de 50.000 de euro pentru un magazin“

28.08.2024, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

După 2023, care a fost un an de transformări, Ştefan Dumitru se aşteaptă ca în 2024 să reia dezvoltarea.

Fondată în 2018, cu un spaţiu care este şi astăzi funcţional, în Piaţa Amzei din Bucureşti, aproape de Calea Victoriei, reţeaua de gelaterii Sweetology şi-a propus să ducă povestea mai departe şi în alte zone ale oraşului în următorii ani. Ştefan Dumitru, unul dintre cei doi fondatori şi singurul care gestionează astăzi această afacere, scanează harta Capitalei pentru a identifica noi spaţii menite să-i atragă pe iubitorii de îngheţată.

„Am deschis primul magazin, cu laboratorul de producţie, în zona Amzei, în 2018. Al doilea magazin a fost deschis în anul următor pe Calea Victoriei, mai aproape de Piaţa Victoriei. În prezent avem trei magazine – cel din zona Amzei, un altul vizavi de Palatul Universul, iar cel mai nou se află în mallul Sun Plaza, este un experiment pentru noi prezenţa într-un centru comercial. Magazinul din mall este mult mai constant, acolo fluctuaţiile nu sunt la fel de mari ca în spaţiile stradale“, a explicat Ştefan Dumitru la emisiunea online ZF Afaceri de la Zero.

Din 2018 până acum, în zona Amzei şi pe Calea Victoriei au apărut foarte multe gelaterii, zona s-a animat foarte mult, dar ce lipseşte este o varietate mai mare - în principal, afacerile care s-au deschis sunt gelaterii, pizzerii şi cafenele, remarcă fondatorul Sweetology. „Aş vrea să văd, de exemplu, şi un restaurant de calitate, pentru care să fie nevoie să-ţi faci rezervare.“ La început, în portofoliul Sweetology existau doar arome clasice de gelato şi sorbeto, însă ulterior echipa de patru persoane din laborator a dezvoltat şi o gamă de îngheţată fără zahăr, mai ales din dorinţa părinţilor de a le oferi copiilor un desert puţin mai sănătos. În materie de gusturi, sunt în continuare disponibile cele clasice, precum ciocolată, vanilie, mango, dar şi unele combinaţii inedite. „Avem şi o aromă care ne poartă numele, cu grapefruit şi Aperol, mai puţin dulce, cu un gust amărui. Avem şi surpriza săptămânii, gusturi care se schimbă săptămânal.“

„De-a lungul timpului, ne-am jucat cu tot felul de combinaţii şi arome – somon afumat, guacamole cu nachos, morcovi, parmezan.“

În ultimii şase ani, au fost inaugurate în total cinci magazine Sweetology, dar s-au mai şi închis unele din ele, în funcţie de performanţe. După 2023, care a fost un an de transformări, Ştefan Dumitru se aşteaptă ca în 2024 să reia dezvoltarea.

„Cred că îngheţata e o experienţă, este un motiv de a ieşi la plimbare cu prietenii, cu familia. Vremea contează foarte mult. Comenzile pentru acasă funcţionează foarte bine, suntem prezenţi pe platformele de profil şi clienţii trebuie să ştie că nu au de ce să-şi facă griji că îngheţata nu va ajunge cum trebuie la ei.“

Bucureştiul s-a dezvoltat sub forma unor enclave, observă Ştefan Dumitru, exemplificând cu zona Drumul Taberei sau Piaţa Muncii, unde s-au format adevărate comunităţi în care locuitorii găsesc în apropiere tot ce au nevoie pentru a nu fi nevoiţi să ajungă în centrul oraşului.

Pentru Sweetology, anul începe, ca activitate, în aprilie, care este prima lună în care vânzările depăşesc costurile, şi se încheie în martie. Aşa că acum, antreprenorul se află în plin vârf de activitate, dar şi în febra căutării unor noi spaţii pentru deschideri la începutul anului 2025.

„Vrem spaţii în zone cu trafic pietonal cu potenţial, acces simplu, utilităţi. Investiţia medie pe care ne-am setat-o este în jur de 50.000 de euro pentru un magazin nou.“


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania