Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Titi Aur, fost mare pilot de raliu, a făcut pasul spre producţie cu Artisan Gourmet, un business cu produse tradiţionale din carne

20.03.2021, 00:07 Autor: Alexandra Matei

„Am deschis o unitate de producţie la Buftea şi două magazine în Bucureşti, unde facem produse din carne folosind ingrediente 100% naturale, le vindem în magazinele noastre şi vrem să intrăm şi în alte magazine“.

Constantin Aur sau Titi Aur, aşa cum este cunoscut fostul mare pilot de raliu şi pro­mo­tor al condusului defensiv, s-a re­orien­tat pe fondul pan­demiei către un business tradiţional în zona de producţie şi a creat Artisan Gourmet, un brand de preparate din carne fără aditivi care are în spate o unitate de producţie în Buftea, 11 angajaţi în prezent, două carmangerii în Bucureşti şi planuri de intrare şi în marile reţele de magazine.

Investiţia pentru acest business început de la zero, într-un domeniu nou, s-a ridicat la un milion de euro. 

„Toată viaţa mi-am desfăşurat activita­tea în jurul unei părţi din economie destul de volatile, care se opreşte de fiecare dată atunci când economia are o problemă. Pandemia ne-a oprit activitatea mie şi celor 65 de colegi de la Academia Titi Aur, unde înainte făceam cam 2 milioane de euro pe an, iar acum suntem la 30% faţă de cum eram înainte de pandemie. Văzând această situaţie, am decis să fac ceva sigur, aşa că am mers pe producţie, în zona de mâncare, neştiind nimic despre producţia de preparate din carne. Am deschis o unitate de producţie la Buftea şi două magazine în Bucureşti, unde facem produse din carne, le vindem în magazinele noastre şi vrem să intrăm şi în alte magazine“, a declarat Constantin Aur.

El povesteşte că, pentru zona de producţie,  a închiriat o hală deja existentă în Buftea, pe care a transformat-o în unitate de producţie pentru industria alimentară, unde condiţiile de funcţionare sunt foarte stricte şi unde a mers pas cu pas pentru a obţine toate certificările necesare.

În prezent, businessul Artisan Gourmet funcţio­nea­ză cu 11 angajaţi, însă Titi Aur consideră că pentru a ajunge la capacitatea dorită numărul optim ar fi de 30 de angajaţi.

Primul magazin a fost deschis în luna decembrie a anului trecut în zona Calea Floreasca, iar toţi cei care i-au trecut pragul au apreciat atât modul în care arată pro­du­sele, cât şi faptul că sunt 100% naturale, fără adaosuri sau aditivi. Printre produsele care se găsesc pe rafurile maga­zinelor Artisan Gourmet se nu­mără, pe lângă carne, brânzeturi, produse de bă­că­nie, vegetariene sau de post, dar şi dulciuri.

Nişa de cumpărători la care fonda­to­rul s-a gândit atunci când a pornit businessul a fost aceea a oamenilor care îşi doresc să mănânce mai sănătos şi care chiar aleg produsele 100% naturale în locul celor industriale.

„Omul are de ales între un produs care arată plăcut la vedere, care este mai ieftin şi care are un termen de garanţie mai mare, adică produsul industrial, şi un produs natural. Nu îi vedem ca pe nişte competitori pe jucătorii mari din industria mezelurilor. Ei sunt atât de bine tehnologizaţi, încât le-ar fi ar fi imposibil să se ducă şi să aleagă fiecare bucată de carne. Noi, fiind la un nivel foarte mic, reuşim asta şi vrem să mergem către această nişă mică, dar care eu cred că este în creştere“.

Titi Aur spune că vrea să extindă afacerea şi către partea de produse eco-bio, acesta fiind şi adevăratul scop al businessului, întrucât în România nu există producători de carne bio.

„Înainte de a începe acest business, nu aveam prea multă experienţă în zona de producţie de mâncare, în sensul că o singură dată l-am ajutat pe tata să facă nişte cârnaţi, eu fiind cel care rotea maşina de tocat. Mai pe scurt, nu ştiam nimic despre această industrie. Acum, am apelat la specialişti şi încerc să învăţ cât mai multe. Lucrăm cu specialişti care să ne ţină la curent cu toată partea de protecţie şi cu toate măsurile sanitare“.

În zona de retail, el susţine că va intra cu produsele Artisan Gourmet în magazinele Naturalia din Bucureşti, care se adresează consumatorilor de produse naturale. Mai mult, spune el, ţinta sunt şi magazinele mari, unde brandul va rămâne doar în această zonă de natural, urmând să facă ulterior şi pasul către zona de produse bio. Recent, a fost dat în folosinţă şi un magazin online al brandului, conceput pe o platformă de vânzare online. În plus, produsele Artisan Gourmet pot fi livrate, după spusele fondatorului, şi prin intermediul aplicaţiei Bringo.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania