Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Trei antreprenori „desenează“ şi produc tapet într-un atelier din Bucureşti şi vor să ajungă la designeri şi arhitecţi din străinătate

19.10.2020, 00:07 Autor: Alina-Elena Vasiliu

O mare pondere din business – circa 70% – o reprezintă comenzile personalizate, în vreme ce restul vine din comenzile pe baza modelelor deja existente.

Oana şi Dragoş Vlădilă, îm­pre­ună cu Adrian Marinescu, au început de la zero acum doi ani afacerea Aesthetic De­sign, prin care produc tapet într-un atelier de pe Strada Ciobănaşului din Bucureşti.

„Facem tot procesul, de la partea de creaţie până la producţie efec­ti­vă şi în unele cazuri chiar şi mon­taj. Facem şi design personalizat, atunci când ne cer clienţii“, a po­vestit Dragoş Vlădilă la emisiu­nea online ZF Afaceri de la zero.

El a absolvit o facultate de economie şi a fost tot timpul pasionat de calcule. Oana, soţia lui, are experienţă de graphic designer, dar şi în domeniul arhitecturii, iar Adrian este omul care descurcă problemele tehnice ale firmei.

Ei mai deţin, de opt ani, şi o companie de producţie publicitară, adiacent businessului cu tapet, care a ajutat, de altfel, la creşterea acestei afaceri. Împreună, grupul a avut anul trecut o cifră de afaceri de 4,6 milioane de lei.

„Avem o echipă destul de mare, suntem circa 20 de oameni. Producţia o facem majoritar în Bucureşti, iar o mică parte este externalizată, pentru că procesul de producţie este foarte amplu. Materia primă, pe care o importăm din Europa, este un material neţesut pe care îl imprimăm şi apoi îl finisăm“, mai spune Dragoş Vlădilă.

Cel mai frecvent, se lucrează pe coman­dă, şi nu cu stocuri. O mare pondere din busi­ness – circa 70% – o reprezintă comenzile per­so­nalizate, în vreme ce restul vine din co­men­zile pe baza modelelor deja existente. Pentru a ajunge aici, cei trei antreprenori au investit 100.000 de euro în echipamente, iar acum au în plan achiziţia unor noi utilaje, care presupun alte 300.000 de euro.

În mare parte, investiţiile au fost din surse proprii, excepţie făcând un proiect în valoare de 38.000 euro realizat din fonduri europene.

„Ţinem cont de elementele de design existente, de paleta de culori, astfel încât tapetul să se integreze perfect. Am simţit o tendinţă către elementele exotice şi cele din natură în perioada pandemiei. Oamenii au simţit nevoia de schimbări“, spune Oana Vlădilă.

Tot în pandemie, fondatorii Aesthetic Design au lucrat la un proiect pe care îl aveau în minte de multă vreme, o linie de tapet dedicată copiilor – Aesthetic Kids – cu modele din lumea marină sau hărţi.

„Pot spune că pandemia a venit ca o provocare, pe care am încercat sa o fructificăm, prin dezvoltarea unui nou proiect destinat copiilor, Aesthetic Kids, dar şi prin redecorarea biroului. Astfel când perioada de urgenţă a luat sfârşit, echipa a venit într-un birou fresh ce nu avea legătură cu trecutul. Sfârşitul perioadei de urgenţă a venit odată cu dorinţa oamenilor de a reîmprospăta amenajările caselor lor, aşadar cu noi comenzi ce ne-au dat bucuria şi speranţa unui nou start.“

Preţurile diferă în principal în funcţie de material, iar gama este cuprinsă între 25 şi 60 de euro pe metru pătrat.

Următorul plan al antreprenorilor este să depăşească graniţele României, unde deja vând către arhitecţi, designeri de interior, distribuitori de home deco şi online.

„Avem un nou proiect care vizează Europa de Vest şi ţările arabe. În 2019 am început să realizăm comenzi pentru clienţi externi, aşadar 2020 vrem să reprezinte acapararea cât mai multor zone externe şi canale de vânzari. Cel mai probabil, la începutul anului viitor, vom avea un departament dedicat pentru vânzările în străinătate“, adaugă Dragoş Vlădilă.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania