• Leu / EUR4.7808
  • Leu / GBP5.5850
  • Leu / USD4.3144
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Trei antreprenori fac afaceri de 160.000 de euro cu două cafenele în care vând băuturi în pahare personalizate cu desene şi mesaje

16 aug 2019 Autor: Alina-Elena Vasiliu

♦ Cei trei asociaţi se gândesc să deschidă o a treia cafenea, pe bulevardul Coposu, în zona Unirii din Bucureşti ♦ Anul trecut, Cappuccino Story a avut un profit de 60.000 de euro.

Trei antreprenori din Bucureşti se pregătesc să deschidă a treia lor cafenea sub numele Cappuccino Story după ce au deschis deja două în zonele Nerva Traian şi Dristor. Businessul a fost fondat de doi dintre ei – Cătălin Stoica şi Cătălin Jianu – cărora li s-a alăturat, ulterior, Cristian Voicu. Povestea cafenelelor Cappuccino Story a început în 2015.

„Eu eram managerul unui restaurant de vreo zece ani, celălalt Cătălin (Stoica – n. red.) era barman şi barista. Mai târziu, al treilea asociat a fost cooptat tot dintre foştii colegi. Eu nu mă pricepeam la cafea şi nici acum nu mă pricep foarte bine, dar era de ajuns Cătălin cu mâna lui şi eu cu ideile mele“, povesteşte Cătălin Jianu.

Pe lângă oferta de cafea, cele două localuri au inedit faptul că paharele în care se vinde cafeaua sunt desenate sau poartă diverse mesaje, lucru care îi atrage pe clienţi chiar înainte de a şti ce gust are cafeaua. Totul a început dintr-o joacă.

„Eram în zilele în care amenajam şi încă nu aveam o idee despre cum vor arăta paharele noastre. Aşa că mâzgăleam pe paharele albe fel de fel de idei, numai desene nu. Am desenat primul pahar în joacă, din plictiseală şi pană de idei, şi a ieşit un Charlie Chaplin. Eu nu mai desenasem de vreo 20 de ani, dar asta e dovada că nu se uită aşa ceva“, spune Cătălin Jianu. Au postat paharul pe pagina de Facebook, iar prietenii au început să ceară diverse desene. De aici a pornit ideea de a face pahare personalizate prin desene, din care clienţii să-şi poată alege.

„Nu este de ajuns să le dai oamenilor doar o cafea bună, pentru că nu eşti automat de cafea. Trebuie să le creezi şi o atmosferă.“

Acum, cei trei parteneri se gândesc să mai coopteze un asociat, pentru că au în vedere o nouă cafenea, iar principiul, cel puţin până acum, a fost ca tot ei să se ocupe de vânzare.

Astfel, ar fi nevoie de trei barista, plus Cătălin Jianu, cel responsabil cu de­senele, care, în patru ani, a făcut câteva sute de mii de desene pe pahare. Următoarea cafenea se va afla pe bulevardul Coposu, în zona Unirii din Bucureşti.

„Pentru prima locaţie, investiţia a fost puţin peste 10.000 de euro, din banii pe care îi aveam strânşi – nu foarte mulţi, din câteva mici împrumuturi de la prieteni şi din vânzarea unei motociclete. Totul a fost făcut de la zero şi tot ce am putut face noi am făcut, aşa că am scutit foarte multe cheltuieli.“

Anul trecut, Cappuccino Story le-a adus celor trei antreprenori o cifră de afaceri de 80.000 de euro pentru fiecare dintre cele două cafenele existente – adică 160.000 de euro în total, iar profitul a fost de 60.000 de euro.

„Nu avem angajaţi. Noi suntem şi asociaţi, şi administratori. Şi deocamdată suntem încă la nivelul la care muncim pentru noi şi ne este de ajuns o sumă decentă. Pe viitor însă, vom vedea“, spune Cătălin Jianu.

Cafenelele Cappuccino Story sunt poziţionate în apropierea clădirilor de birouri, astfel că publicul vine în principal din zona corporate, în proporţie de 80%. Antre­prenorii au constatat, de asemenea, că, prin prisma desenelor, un procent mare din clienţi îl reprezintă femeile, deoarece ele rezonează mai mult cu conceptul de pahare desenate, mai ales că, uneori, Cătălin Jianu face şi desene la cerere.

Cafeaua este cumpărată de la o companie italienească şi este un blend, la care se adaugă însă şi cafeaua de origine, 100% arabica.

 

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania