Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Trei prieteni au creat The Beautiful Club, un concept de saloane de înfrumuseţare pe care vor să-l extindă la nivel naţional în câţiva ani

07.12.2022, 00:06 Autor: Mădălina Dediu Panaete

Investiţia în primul salon sub brandul The Beautiful Club s-a ridicat la 100.000 de euro, fiind realizată din surse proprii.

Elena Bratie împreună cu doi prieteni au creat The Beautiful Club, un salon de înfrumuseţare aflat în din sectorul 2 al Capitalei, unde oferă atât servicii specifice de tip cosmetică, tratamente sau coafură, cât şi o zonă unde vor să încurajeze interacţiunea între clienţi şi chiar discuţii de business.

„The Beautiful Club a luat naştere în această vară. M-am gândit să creez ceva frumos atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi. Am nişte prieteni care cochetează cu domeniul şi ne-am gândit împreună să punem pe hârtie acest concept şi iată că astăzi funcţionează. Şi am zis să fie un altfel de salon, să îmbinăm partea de înfrumuseţare şi partea de networking şi nu puteam face asta fără să-l numim club“, a povestit Elena Bratie, care deşi nu are experienţă în domeniul de beauty are antreprenoriatul în sânge, moştenit de la părinţi.

Ceilalţi doi parteneri au experienţă în domeniul frumuseţii, iar de la ei a pornit ideea ca firma să fie înfiinţată cu ajutorul Stup, un proiect al Băncii Transilvania, care îşi doreşte să faciliteze conexiunile antreprenorilor cu furnizorii de servicii şi produse şi să le răspundă la orice întrebare care apare de-a lungul procesului înfiinţării sau gestionării unui business. Banca Transilvania a investit circa 3 milioane de euro pentru proiectul Stup, care include atât un spaţiu fizic, cât şi unul virtual dedicat susţinerii comunităţii antreprenoriale.

„Firma am înfiinţat-o în Stup. Am fost printre primele firme înfiinţate acolo. Şi a fost un lucru bun că am mers acolo pentru că ei s-au ocupat de tot, de la înfiinţarea firmei şi până la punerea la dispoziţie a partenerilor Băncii Transilvania. Şi a fost un mare plus şi un mare ajutor pentru că am găsit acolo tot, de la contabilitate, la partea de marketing. Am găsit nişte oameni frumoşi, deschişi şi m-a ajutat că am mers la Stup şi pentru că am scăpat de partea de birocraţie“, a mai spus antreprenoarea.

The Beautiful Club oferă servicii de cosmetică, tratamente faciale, tratamente corporale, masaj, coafor, manichiură şi pedichiură.

„Pe lângă această parte de servicii pe care o oferă în mare orice salon de înfrumuseţare, avem şi zona de networking. Practic, oamenii care ne calcă pragul nu vin doar pentru nişte servicii clasice, vin şi pentru apartenenţa la locul respectiv, pentru a se simţi bine acolo şi pentru a discuta şi despre business“.

Antreprenorii, au dezvoltat o parte de lounge unde vor să aibă pe viitor şi alte proiecte. 

În cadrul salonului, lucrează 5-6 angajaţi, iar antreprenorii vor să încerce să creeze o echipă unită şi performantă.

„Având în vedere că nu am experienţă în domeniu, pentru mine este şi frumos, dar şi puţin complicat pentru că trebuie să invăţ cum funcţionează acest domeniu de beauty. Sunt încântată de ce mi se întâmplă şi nu putem decât să mergem înainte şi să învăţăm pentru că în fiecare zi avem ceva de învăţat“. Ea îşi doreşte să fie mai implicată în business şi să facă cursuri în domeniu. Ca planuri de viitor, antreprenorii îşi doresc să se extindă la nivel naţional.

„Vrem ca în următorii 3-5 ani să ne extindem la nivel naţional. Dar având în vedere că suntem la început vrem să ne concentrăm deocamdată să fie bine în această locaţie. Pe viitor încercăm să ne dezvoltăm mai mult, să facem mai multe cluburi de acest gen.“


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania