• Leu / EUR4.9419
  • Leu / GBP5.6702
  • Leu / USD4.9805
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Trei tineri au transformat plantaţia de goji românesc din Codlea în materie primă pentru un brand de cosmetice cu care vor să ajungă pe piaţa internaţională

28.07.2022, 00:06 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Deşi nu au experienţă în domeniu, toţi sunt pasionaţi de îngrijirea pielii şi au pus la bătaie împreună o investiţie de circa 50.000 de euro pentru a porni Goji Republic.

Cristina Anghel, Eduard şi Iulia Catargi sunt trei tineri din Braşov care au trecut de la o plantaţie organică de goji la o afacere în care produc şi vând cosmetice având la bază aceste fructe. Businessul lor, Goji Republic, a fost conceput în urmă cu patru ani.

„Totul a început în 2018, când colegii mei au renunţat la carierele lor în domeniul juridic şi au înfiinţat o plantaţie de goji românesc. Ne-am gândit să dezvoltăm un produs prin care să putem împărtăşi beneficiile fructului, mai ales că eu am locuit şi în China o perioadă şi acolo am descoperit beneficiile lui. Plantaţia noastră se află în Codlea, unde producem goji doar pentru brandul nostru. Cultivăm pe o suprafaţă de două hectare şi obţinem câteva sute de kilograme de goji proaspăt, aclimatizat“, a povestit Cristina Anghel la emisiunea online ZF Afaceri de la zero.

Momentan, Goji Republic înseamnă o gamă ce poartă numele de Hydra Sense, cu trei produse pentru corp şi faţă. Procesul de producţie se realizează în Braşov, în colaborare cu partenerii celor trei antreprenori din industria cosmetică, însă ei visează să aibă o fabrică proprie în următorii trei ani.

„Ne-am gândit de la început la un brand cu potenţial internaţional, aşa am ales numele şi designul minimalist al ambalajelor. Vindem online, pe site-ul propriu şi în Social Media, dar încercăm să creăm parteneriate şi cu retaileri şi saloane de înfrumuseţare. Deocamdată, avem câteva parteneriate cu saloane din România, dar şi din Italia, unde am ajuns cu ajutorul cunoştinţelor.“

Media de preţ a produselor sub brandul Goji Republic este de 150 de lei, cel mai comandat produs fiind serul pentru faţă.

Niciunul dintre cei trei tineri nu are experienţă în domeniul cosmeticelor, Cristina studiind în Anglia business management şi digital marketing, iar colegii ei lucrând în domeniul juridic. Toţi sunt însă pasionaţi de îngrijirea pielii şi au pus la bătaie împreună o investiţie de circa 50.000 de euro pentru a porni Goji Republic.

„Au fost costisitoare şi acreditarea, şi testele dermatologice. Am strâns aceşti bani în aproximativ cinci ani. La această sumă s-au adăugat alţi bani pentru crearea şi întreţinerea plantaţiei de goji. Ne-am lansat în februarie anul acesta, iar ca medie, avem venituri de 4.000 de lei pe lună şi putem fabrica 2.000 de produse lunar. Ne-am dori să ajungema afaceri de cel puţin la 30.000 de euro la finalul acestui an, ne bazăm pe luna decembrie.“

Media de preţ a produselor sub brandul Goji Republic este de 150 de lei, cel mai comandat produs fiind serul pentru faţă.

„În prezent lucrăm la extinderea gamei de produse şi crearea de noi parteneriate cu retaileri şi distribuitori. Nu în ultimul rând, ne dorim ca Goji Republic să fie prezent şi pe piaţa Uniunii Europene atât pe partea de e-commerce, cât şi în locaţii fizice.“

Totodată, cei trei tineri iau în considerare extinderea gamei Hydra Sense şi cu produse adresate publicului masculin în viitorul apropiat.

Cristina Anghel, Eduard şi Iulia Catargi, fondatorii Goji Republic. Niciunul dintre cei trei tineri nu are experienţă în domeniul cosmeticelor, Cristina studiind în Anglia business management şi digital marketing, iar colegii ei lucrând în domeniul juridic.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone