„Am pornit iniţial să facem outsourcing în paralel cu joburile pe care le aveam atunci, dar am renunţat la outsourcing, iar din vara anului trecut dezvoltăm aplicaţia I’m fine, care va fi lansată în octombrie.“
Daniel Barbu, absolvent de Politehnică, consultant de business într-o multinaţională IT, a pornit în 2017 împreună cu doi foşti colegi de cămin de la Universitatea Politehnică din Bucureşti compania Ascendio TechVision, care iniţial oferea servicii de outsourcing pentru firme de IT din străinătate. Ideea unei firme de outsourcing s-a lovit însă repede de un consum mare de timp, de proiecte nesigure, dar şi de un context în viaţa personală a lui Daniel Barbu care i-au condus pe cei trei tineri către nevoia de a dezvolta o aplicaţie prin intermediul căreia cei care suferă de depresie sau anxietate să găsească îndrumare fără a fi stigmatizaţi de cei din jur.
„Am vrut să facem un proiect în domeniul web şi unul în domeniul mobile, dar am renunţat la amândouă din motive diferite, în special pentru că nevoile consumatorilor s-au schimbat. Ideea de a face aplicaţia I’m fine a venit la o scurtă perioadă de la schimbarea paradigmei, de la a face outsourcing la a lucra la proiecte proprii“, spune Daniel Barbu.
I’m Fine este o aplicaţie care ajută întreg ecosistemul psihoterapiei, potrivit antreprenorului. Mai exact, ea îi ajută pe pacienţi să găsească îndrumare şi pe terapeuţi să-şi eficientizeze munca, ajungând mai repede la mai mulţi pacienţi. Cele două părţi se pot întâlni la un moment dat, dar totul depinde de nevoile pacientului. Aplicaţia poate recunoaşte trei niveluri de depresie sau anxietate: uşor, mediu sau sever. În spatele acesteia se află un algoritm care a fost dezvoltat de o echipă de specialişti, iar pe baza inteligenţei artificiale, el este capabil să îi recomande utilizatorului ce să facă în continuare. În cazul în care pacientul are o problemă medie sau severă, aplicaţia nu pune un diagnostic, ci îl îndrumă să meargă la un psiholog sau psihoterapeut potrivit nevoilor sale.
„Dacă ai o tulburare mentală uşoară, aplicaţia nu-ţi va recomanda să mergi la psihoterapeut sau la psiholog, ci te va ajuta ea. Aceasta îşi dă seama de gravitatea problemei bazându-se pe întrebările puse de chatbot şi pe răspunsurile date de pacient la testele regăsite în aplicaţie“, a explicat Daniel Barbu. Însă, dacă un pacient are o problemă medie, aplicaţia îi va recomanda un specialist potrivit pentru nevoile sale. De exemplu, o persoană care are probleme la muncă va fi direcţionată către un terapeut specializat în acest sens. Sau dacă o altă pesoană are probleme în cuplu, ea va primi o recomadare de a apela la un psiholog sau psihoterapeut specializat în probleme de familie.
Pentru dezvoltarea aplicaţiei, care va fi lansată în luna octombrie a acestui an, lucrează zece persoane, cei trei antreprenori şi şapte colaboratori. Costurile dezvoltării aplicaţiei s-au ridicat la câteva zeci de mii de euro, iar finanţarea provine din economiile fondatorilor.
Odată cu lansarea aplicaţiei, antreprenorii vor să adune circa 10.000 de utilizatori după primele trei, patru luni şi 5% din psihoterapeuţi din România, adică 650 de specialişti. „Acum sunt 13.000 de specialişti în domeniul psihoterapiei în România.“
„Ne dorim să avem 650 de clienţi plătitori, iar terapeuţii conduc monetizarea. Utilizatorii vor avea acces gratuit, pentru că vrem să o folosească tot mai mulţi clienţi. Abonamentul lunar, de bază, pentru specialişti va fi de 100 de lei, iar ei vor beneficia de promovare în rândul pacienţilor, vor putea să vadă parcursul pacienţilor şi vor putea să monitorizeze activitatea acestora, oferindu-le teme de casă sau exerciţii.“
Iniţial, aplicaţia va fi disponibilă doar utilizatorilor care au telefon cu sistem de operare Android, iar în jumătate de an după lansare, tinerii speră că va fi disponibilă şi pe iOS.
Daniel Barbu spune că România nu e neapărat o piaţă atractivă, deoarece potenţialii consumatori nu au o educaţie solidă în această direcţie. Astfel, ei vor ca în primele şase luni să iasă pe pieţe externe, precum cele din vestul Europei sau în Coreea de Sud. Primul pas în acest sens îl vor face la Paris, unde vor merge să prezinte aplicaţia la un eveniment de tip concurs, iar dacă vor fi selectaţi printre câştigători, vor putea testa piaţa din Seul timp de trei luni.
„În viitor mizăm pe creştere şi vrem să validăm din mai multe puncte de vedere aplicaţia. Vrem să multiplicăm modelul mai întâi în Europa, în vest, apoi în Coreea de Sud, care are o situaţie interesantă în ceea ce priveşte problemele mentale. De asemnea, suntem deschişi să primim investitori în business pentru dezvoltarea acestuia“, a încheiat antreprenorul.
Depresia este una dintre bolile secolului XXI, o boală care se află pe un trend ascendent. La nivel mondial 500 de milioane de oameni suferă de depresie şi anxietate.
Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE