• Leu / EUR4.8909
  • Leu / GBP5.7696
  • Leu / USD4.7450
Afaceri de la zero
Vreme de 12 ani, Molnar Zsolt a fost jucător profesionist de hochei pe gheaţă.

Afaceri de la zero. Un sport pentru oricine. Ce business a lansat Molnar Zsolt la finalul carierei de jucător profesionist de hochei pe gheaţă

26.06.2022, 18:19 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Molnar Zsolt este cel care a pus bazele sălii CrossFit Fabric din Braşov, după ce, vreme de 12 ani, a fost jucător profesionist de hochei pe gheaţă. La capătul unei cariere bogate la nivel naţional şi internaţional, îşi dorea ca, după retragere, să aibă un business propriu şi aşa s-au întâmplat lucrurile.

Prima dată când m-am întâlnit cu conceptul de CrossFit a fost în anul 2015, în Statele Unite. M-au impresionat atleţii de CrossFit din sala unde mergeam atunci, ce m-au făcut să realizez că, deşi eram sportiv, nu aveam nici forţă şi nici condiţie fizică la fel de bună ca a lor. Dar cel mai mult mi-a plăcut conceptul de comunitate. Oamenii au fost foarte deschişi şi primitori, ca o familie. Atunci m-am hotărât că o să aduc acest concept şi în România”, povesteşte Molnar Zsolt. Aşa că sala pe care a deschis-o în Braşov a devenit primul său business, intrând în lumea afacerilor aşa cum a intrat pentru prima dată într-o sală de CrossFit: aproape fără experienţă. Lucrase totuşi puţin în domeniul vânzărilor, ceea ce i-a fost de ajutor. CrossFit este un program de antrenament variat care îmbină exerciţii funcţionale ce lucrează diverse zone ale corpului la intensitate ridicată, într-o singură oră, sub îndrumarea unui antrenor personal.

Despre acest sport se spune că ajută la evitarea unor accidentări viitoare, tocmai pentru că mişcările pe care le presupune sunt desprinse din activităţile de zi cu zi. „Avem antrenamente de CrossFit în fiecare zi. Urmărim un program de antrenament foarte complex şi echilibrat, cu rezultate foarte bune. În fiecare lună organizăm la sală evenimente precum concursuri, provocări, chiar mergem şi la alte activităţi sportive ce nu ţin de CrossFit.” Amatorii acestui tip de activitate sunt cât se poate de diverşi, dar au în comun aceeaşi pasiune pentru mişcare. Sunt clienţi din toate categoriile de vârstă, profesori, ingineri, medici, foşti sportivi, dar şi sportivi actuali. Asta îl face pe Molnar Zsolt să poată spune despre CrossFit că e un sport care se adresează oricui şi tuturor. Din 2018 încoace, el a investit aproape 50.000 de euro în sala din Braşov, care i-a adus anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 235.000 de lei, adică circa 47.000 de euro. Antrenorii de la CrossFit Fabric nu sunt angajaţi, ci colaboratori. „Ultimii doi ani au fost foarte grei pentru activitatea sălii, dar, datorită comunităţii, am supravieţuit fără pierderi foarte mari. Normal, nici creşterea financiară nu a fost cum ar fi trebuit, dar în acest domeniu toată lumea a avut de suferit. Ne bucurăm că s-au ridicat resticţiile şi avem un trend ascendent pe piaţă”, spune antreprenorul. Un abonament la CrossFit Fabric începe de la 250 de lei şi ajunge la 310 lei, iar pentru cei care încheie abonamente pe termen lung, de la trei luni la un an, tarifele sunt diferite. Acum, că nebunia pandemiei pare să fi trecut, Molnar Zsolt se gândeşte la expansiune. „În 2022, vreau să extind capacitatea sălii. În momentul actual, avem 120-130 de clienţi şi aproape toate clasele de CrossFit sunt pline, deci putem zice că funcţionăm la capacitate maximă din punctul de vedere al locurilor. În 2022, aş vrea să ne mutăm într-o sală mai mare şi să ajungem la un număr de 200 de clienţi”, mărturiseşte antreprenorul.

Un abonament la CrossFit Fabric începe de la 250 de lei şi ajunge la 310 lei, iar pentru cei care încheie abonamente pe termen lung, de la trei luni la un an, tarifele sunt diferite



Cinci idei de afaceri de la zero

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

 

Nava Food – restaurant cu mâncare din plante (Cluj-Napoca)

Fondatoare: Andra Condor

Investiţie iniţială: 67.000 de euro

Cifră de afaceri estimată pentru 2022: 400.000 de lei (circa 80.000 de euro)

Prezenţă: Cluj-Napoca


Hang Around – fotolii suspendate (jud. Mureş)

Fondatori: Ioana şi Alin Satmari

Investiţie iniţială: 10.000 de euro

Prezenţă: online


Unudoitrei – brand de pantofi (Craiova)

Fondatoare: Anca Bosun

Investiţie iniţială: 1.000 de euro

Prezenţă: un magazin din Craiova şi unul din Sibiu


Pointer – pahare de vin pentru picnic (România)

Fondatoare: Ramona Enache

Prezenţă: online, internaţională


Acasă - unităţi de cazare (jud. Hunedoara)

Fondatori: Nicoleta Dreguş şi Marius Ibincianu

Investiţie iniţială: 30.000 de euro

Prezenţă: Lupeni



ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone