Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Valentina Ioniţă a dezvoltat în familie brandurile Legume de ţară şi Băcănia cu poveşti în căutarea unei hrane sănătoase

05.02.2025, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

„Din vară ne-am dezvoltat şi câteva parteneriate. Lucrăm şi cu un restaurant care vrea să folosească produse locale şi cu câţiva revânzători care ajung mai repede decât noi la clienţi“.

Valentina Ioniţă pornea pe drumul antreprenoriatului în urmă cu 11 ani, alături de familia sa, pentru a găsi variante de produse mai sănătoase. Astfel a apărut ferma Legume de ţară, în Albota, Argeş, la câţiva kilometri de Piteşti. Ulterior, clienţii au cerut şi alte produse de ţară, ouă, brânză, carne proaspătă. De la această nevoie s-a dezvoltat Băcănia cu poveşti şi partea de procesare a legumelor.

„Ferma este în Albota, judeţul Argeş, şi la câţiva kilometri de Piteşti, acolo unde locuiesc părinţii şi fratele meu şi am considerat că este un loc bun unde putem să facem această afacere fiind aproape de casă. Vindem mare parte a produselor în continuare online, pe site-ul nostru, dar în vară ne-am dezvoltat şi câteva parteneriate. Lucrăm şi cu un restaurant care vrea să folosească produse locale şi cu câţiva re-vânzători care ajung mai repede decât noi la clienţii de acasă“, a spus Valentina Ioniţă.

Numele pentru Băcănia cu poveşti se referă la faptul că fiecare produs are în spate o poveste. În total, şase oameni sunt angrenaţi în acest brand. Încasările totale ajung la peste 100.000 de euro, iar marja de profit este de citca 15%. „Procesăm o mare parte din surplusul nostru de legume pe care le cultivăm, cele care nu ajung pe masa clienţilor direcţi. De asemenea, procesăm şi legumele pentru a face mâncare gătită pentru familii cu copii mici, care caută mâncare sănătoasă şi nu au timp să le gătească diversificat aşa cum facem noi“, a mai spus antreprenoarea.

Ea a precizat că au revenit pe un trend crescător comenzile de mâncare gătită, mai ales că părinţii încearcă să economisească timp, dar să le dea copiilor produse sănătoase. Planurile pentru anul 2025 urmăresc renovarea băcăniei, antreprenoarea dorind să mizeze puternic pe educaţia clienţilor. „Vrem să renovăm băcănia, să creăm un loc în care copiii să înveţe să mănânce sănătos, să lucrăm cu ei pe partea de ateliere de gătit.“

„Acesta va fi primul proiect la începutul anului, abia aşteptăm să derulăm construcţia. Iar la grădină dezvoltăm de la an la an atelierele şi vizitele din Săptămâna verde şi Şcoala altfel“, a mai spus Valentina Ioniţă.

În zona de producţie, planurile sunt tot de extinder, mai ales că odată cu renovarea băcăniei va fi disponibil un spaţiu mai mare pentru a procesa fructele şi legumele, care să devină conserve, murături, dulceţuri.

„Şi pe partea de producţie de legume urmărim în continuare, poate totuşi reuşim să accesăm fonduri europene pentru a mai construi încă câteva solarii. Teren mai avem, dar condiţiile meteo ne permit din ce în ce mai puţin să cultivăm în spaţiu liber“, a mai spus Valentina Ioniţă.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.  

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania