Afaceri de la zero

Afaceri de zero. Corina Sterea a investit peste 100.000 de euro într-un salon de înfrumuseţare şi relaxare, iar acum caută spaţiu pentru un centru spa

15.09.2020, 00:07 Autor: Florentina Niţu

„Am evitat să fac proiecţii financiare pe tot anul, în situaţia în care ne aflăm. Aşteptările noastre sunt să facem 10.000 de euro/lună.“

Corina Sterea, de profesie consultant, a scris zeci de planuri de afaceri pentru tineri dornici să pună bazele unui business cu fonduri guverna­mentale sau europene, însă, în urmă cu trei ani, stimulată de programul Start-Up Nation şi-a pus pe hârtie propria idee de afacere şi în luna martie a anului 2018 a deschis uşile Pure Salon, un salon de înfrumuseţare şi relxare.

„Am dat curs acestui proiect din pasiunea pentru frumuseţe. Întotdeauna mi-am dorit să fac lucrurile în felul meu şi lucând într-o corporaţie trebuie să respecţi anumite reguli. Am avut oportunitatea de a investi prin Start-Up Nation, care a fost un imbold să fac ceva, iar astfel am dezvoltat conceptul şi l-am pus în practică. Investiţia iniţială a fost cel puţin 100.000 de euro şi tot investesc“, povesteşte Corina Sterea, fondatoarea Coral Beauty, compania care deţine brandul Pure Salon.

Denumirea businessului său, spune ea, vine din conceptele în care crede: profesio­nalism, eleganţă şi rafinament. Ea men­ţionează că începutul a fost o provocare, pentru că nu venea din domeniul antre­prenorial, însă cunoştinţele, primii săi clienţi, au avut încredere în ea şi au încurajat-o să continue.

Acum, dacă ar fi să dea câteva sfaturi unui tânăr care se gândeşte să investească într-o afacere, Corina Sterea crede că ar fi să cunoască bine domeniul pe care vrea să parieze, pentru că reuşita depinde de cunoştinţele tehnice şi funcţionale, să investească în marketing şi promovarea online înainte de lansarea businessului şi să analizeze atent concurenţa. „E important să ştii cu cine te joci pe acelaşi teren.“

În prezent, Pure Salon, situat aproape în inima Bucureştiului, pe bulevardul Dacia, este un loc în care oamenii, în special femeile, vin pentru a se relaxa, pentru a îndrepta sau corecta anumite aspecte estetice care le deranjează şi totodată pentru a amplifica acele trăsături pe care le au şi vor să le menţină. „Serviciile oferite de noi reprezintă amprenta personală, iar acesta este un factor care ne diferenţiază. Printre serviciile pe care le oferim sunt epilarea definitivă, tratamente faciale, ca  oxigenoterapia, mezoterapia, tra­ta­mente corporale, precum cele de slăbire - radiofrecvenţă, electrostimulare sau presoterapie“, afirmă antreprenoarea.

În cadrul salonului lucrează trei terapeuţi, iar Corina Sterea se ocupă de marketing şi de coordonare. În medie, într-o zi, ieşiţi din starea de urgenţă, 15 clienţi calcă pragul salonului, pentru că sunt unele proceduri care durează chiar şi două ore. „Ca preţuri ne situăm la medium spre high“, spune fondatoarea salonului, adău­gând că epilarea definitivă este în topul celor mai vândute servicii, urmată de tratamen­tele de slăbire şi cele faciale.

Pandemia de Covid-19 a mutat activitatea companiei, parţial, în online, deschizând un magazin de unde pot fi achiziţionate în prezent servicii. „Pandemia a mai adus o schimbare, o linie nouă de business, de distribuţie pe România şi Europa pentru o gamă de produse cosmetice profesionale pe care noi le folosim în cadrul salonului. Acestea sunt realizate în Coreea, iar din iulie se află în portofoliul nostru Hublislab“, mai spune Corina Sterea.

Ea consideră că este important pentru un antreprenor să nu-şi piardă cumpătul, să aibă încredere în ce face şi în ciuda provocărilor să se recalibreze. „Într-un business nu ne bazăm pe faptul că ideea e mai diferită decât a concurenţei, ci pe ce putem să facem noi mai bine.”

De altfel, ea a văzut o oportunitate şi în programul guvernamental IMM Invest, prin care se gândeşte să atragă bani pentru investiţii în noi echipamente şi aparaturi, pentru a-şi creşte nivelul tehnologic. Totodată, antreprenoarea are în vedere o nouă locaţie, un centru pentru spa. „Mă mai gândesc să mă adresez femeilor şi cu activităţi precum yoga sau pilates.”

Ea susţine că femeile vor un concept în care să beneficieze de mai multe servicii şi să câştige timp. „Clienta mea este o femeie ocupată, cu un program flexibil, care îşi permite să investească în ea.”

„Am evitat să fac proiecţii financiare pentru tot anul, în situaţia în care ne aflăm. Aşteptările noastre sunt să facem 10.000 de euro/lună. (...) Întotdeauna va fi loc pe piaţă pentru noi saloane, e vorba de modul în care oferi serviciile. Eu mă gândesc să duc Pure Salon în alte oraşe”, a mai spus Corina Sterea, fondatoarea acestuia.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania