♦ Aaron Balazs este absolvent de Arte la Cluj, fost director de creaţie în Bucureşti, antreprenor 100% în Gheorgheni (judeţul Harghita), oraşul său natal ♦ „Fondator, CEO şi menajeră la Bikkla“, scrie Aaron pe pagina sa de Linkedin l Bikkla – un proiect născut în 2018 în zona Lacului Roşu, din apropiere de Gheorgheni, un proiect care creşte şi se dezvoltă în prezent împreună cu un alt antreprenor (Szakacs Botond – Eco Tiny House) franciza Bikkla – căsuţa pe roţi echipată cu 6, 12 sau 24 de biciclete electrice, gata de închiriat în zone turistice.
Aaron Balazs, din Gheorgheni, judeţul Harghita, se gândea la începutul anului 2018 să se mute definitiv în Austria împreună cu soţia sa, însă la jumătatea aceluiaşi an „s-a trezit“ în mijlocul dezvoltării unei idei de business, aceea de a pune în mişcare zona Lacului Roşu şi nu oricum, ci pe roţi. Astfel, a dezvoltat Bikkla, un brand de biciclete electrice şi centru de închiriere, biciclete ce sunt produse în prezent în China după schiţe româneşti.
„Bikkla a pornit ca o idee şi acum îmi ocupă tot timpul. Sora mea lucra în Lacul Roşu şi mi-a zis că acolo pot să vând orice este frumos împachetat. Dar ce nu era acolo? Biciclete. Şi am hotărât să fie electrice. (...) Ele sunt produse în China, dar după cerinţele noastre. Iniţial am comandat şase biciclete electrice şi am strâns bani de la familie şi prieteni pentru ele, circa 12.000 de euro a fost investiţia“, povesteşte Aaron Balazs, fondatorul Bikkla.
El îşi aminteşte că pe 27 iulie 2018 a dus bicicletele electrice în debarcaderul de lângă Lacul Roşu şi a fost bine primit. Pentru a-şi porni acest business a fost încurajat în special de tatăl său, care a avut mai multe afaceri, deşi acesta tocmai fusese marcat de un faliment. „Eu, anterior am făcut publicitate, grafică, am învăţat cum să scot o idee din nimic.“
Acum, în aproximativ 40 de minute, turiştii se pot bucura, într-o tură uşoară pe bicicletă, de peisajul din jurul Lacului Roşu, iar preţul este de 40 de lei. Traseul poate fi făcut şi de copii, Bikkla având biciclete adaptate şi pentru aceştia. „Am făcut trasee prestabilite şi hartă pentru clienţi“.
În 2018, în jumătate de an de funcţionare, practic, încasările Bikkla au acoperit investiţia iniţială. Ulterior, compania a mai achiziţionat biciclete electrice, pentru că cererea a crescut, iar în prezent are 20 de biciclete electrice. „Am avut probleme cu achiziţiile din China. La un moment dat am închis pentru o săptămână pentru că nu aveam anumite piese pentru biciclete.“
Aaron Balazs a început să dezvolte în parteneriat cu Szakacs Botond, fondatorul Eco Tiny House, un mic business ce produce căsuţe ecologice, un concept de căsuţe pe roţi ce găzduiesc 12 biciclete electrice. „Mothership“, proiectul celor doi antreprenori, va deveni o franciză la cheie destinată pieţei locale, dar şi exportului.
„Spre sfârşitul sezonului am participat la o conferinţă de afaceri pentru studenţi şi l-am cunoscut pe Szakacs Botond, care are Eco Tiny House, şi am schimbat cărţile de vizită. După câteva săptămâni ne-am văzut la o cafea şi a apărut conceptul mothership-ului, adică al căsuţei mobile echipate cu biciclete electrice“.
Cei doi antreprenori şi-au propus încă de la început să facă un model standard de căsuţă cu biciclete, care să poată deveni o franciză în viitor. De altfel, ei au primit primele cereri de francizare din Ungaria şi Suedia.
„Avem o versiune cu
12 biciclete, dar ne gândim deja să adaptăm conceptul de franciză şi pentru şase sau 24 de biciclete electrice“. Costurile unei francize s-ar putea situa între 12.000 de euro şi 40.000 de euro în funcţie de modelul ales. Bikkla dezvoltă şi o soluţie IT, o platformă complexă care să poată fi utilizată în momentul acordării francizei.
Aaron Balazs consideră că în contextul actual primele francize se vor concretiza anul acesta, dar pot deveni 100% operaţionale abia pentru sezonul următor, pentru că termenul de livrare al francizei la cheie este de 90 de zile, iar sezonul de vară va ajunge la final în acest timp.
„Intenţionăm ca în doi ani să atingem pragul de rentabilitate, să fie veniturile egale cu cheltuielile. Avem sistemul bine pus la punct. Ar fi bine ca anul acesta să ajungem la 3-5 contracte de franciză confirmate. Sper să avem în câţiva ani 120 de biciclete electrice vândute, adică 12 mothership-uri, pe o arie de 1.000 km. În 2023-2024 vrem să avem 10-15 mothership-uri în Europa“, a mai spus fondatorul Bikkla.
În 2019, businessul Bikkla a generat vânzări duble faţă de 2018, doar cu punctul din Lacul Roşu, iar în prezent centrul de închirieri din aceeaşi locaţie din judeţul Harghita îşi aşteaptă turiştii cu 20 de biciclete electrice.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
►Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
►În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE