Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Adelina Oprea şi Răzvan Rădulescu produc căpşuni învelite în ciocolată belgiană sub brandul BerryO într-un laborator din Bucureşti şi vor să deschidă un restaurant în Capitală şi un punct de vânzare pe litoral

24.03.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ Căpşunile învelite în ciocolată se vând în diverse cantităţi: de la cutii cu o căpşună, până la cutii cu 24 de căpşuni sau buchete care conţin căpşuni în ciocolată şi trandafiri sau lalele ♦ Preţurile produselor sunt între 20 şi 750 de lei, însă sub brandul BerryO sunt realizate şi candy baruri, care pot ajunge până la 3.000 de lei ♦ În momentul de faţă, businessul funcţionează doar în sistem de livrare în Bucureşti şi Ilfov sau ridicare direct din laborator.

Adelina Oprea şi Răzvan Rădulescu, doi antreprenori cu background în domeniul marketingului, au dezvoltat businessul BerryO, un laborator din Bucureşti în care produc căpşuni învelite în ciocolată belgiană şi alte deserturi dulci. Povestea BerryO a pornit acum mai bine de un an, iar la vremea respectivă cei doi antreprenori s-au alăturat businessului, în care mai erau alţi doi parteneri, cu gândul de a se ocupa de partea de promovare a produsului. Însă, în cele din urmă, Adelina Oprea şi Răzvan Rădulescu au preluat şi partea de producţie, după ce ceilalţi doi antreprenori s-au retras din afacere. 

„Am primit o cutie de căpşuni în ciocolată, iar la ceva timp după, am intrat în contact cu cei care făceau acest produs. Aşa s-a născut BerryO. Noi avem o agenţie de publicitate şi venisem cu propunerea de a promova produsul acesta. Am ajuns însă să îl facem chiar noi, pentru că partenerii noştri au decis să iasă din business. Apoi, am lucrat pentru a dezvolta brandul, produsul, identitatea şi poziţionarea lui pe piaţă şi am început să creăm colecţii pentru fiecare sezon. Intrarea în zona de producţie a fost o provocare pentru noi. În viitor, luăm în calcul să includem şi partea de restaurant, cu o locaţie stradală în centrul Bucureştiului. În vară, vrem să mergem pe litoral şi să deschidem un punct de vânzare acolo”, au spus cei doi antreprenori.

Anul trecut, menţionează Adelina Oprea, investiţiile s-au ridicat la circa 20.000 de euro şi au mers, în mare parte, către zona de marketing, către dezvoltarea brandului, a produselor şi a laboratorului în care sunt realizate acestea. Investiţiile continuă şi în prezent, completează Răzvan Rădulescu, întrucât mai este nevoie de anumite utilaje şi, totodată, de mai mulţi oameni. Produsul vedetă al brandului BerryO sunt căpşunile învelite în ciocolată, care se vând în diverse cantităţi: de la cutii cu o căpşună, până la cutii cu 24 de căpşuni sau buchete care conţin căpşuni în ciocolată şi trandafiri sau lalele. 

„La fiecare eveniment sau perioadă specifică, gândim colecţii cu tematică şi cu un design special făcut pentru acel eveniment. Diversificarea se face prin intermediul ciocolatei. În următoarea perioadă, vom dezvolta şi alte tipuri de produse, care nu conţin căpşuni”, a spus Adelina Oprea.

Pe lângă căpşunile învelite în ciocolată, sub brandul BerryO sunt realizate şi alte deserturi, cum ar fi cheesecake-uri în ciocolată belgiană şi combinaţii de mediante cu alune sau fructe uscate. Mai mult, în următoarea perioadă vor fi prezente şi cireşele şi vişinele în ciocolată.

Cei doi încearcă să se aprovizioneze, pe cât mai mult posibil, cu materie primă de la producătorii locali. Atunci când nu găsesc căpşuni, însă, adaugă Răzvan Rădulescu, ei se orientează către pieţe.

El spune că, pe timp de vară, atunci când nu se mai fac importuri de căpşuni întrucât se încurajează piaţa locală, există un „gap” de circa o lună de zile în care le este foarte greu să găsească materie primă.

În momentul de faţă, businessul funcţionează doar în sistem de livrare în Bucureşti şi Ilfov sau ridicare direct din laborator.

Preţurile produselor sunt între 20 şi 750 de lei. În plus, sub brandul BerryO sunt realizate şi candy baruri, care pot ajunge până la 3.000 de lei.

Publicul produselor este format atât din clienţi persoane fizice, cât şi din clienţi corporate.

„La începutul primăverii, în zilele de 1 şi 8 martie, proporţia a fost de 70% B2B, iar B2C, 30%. În perioadele normale, avem 60% clienţi persoane fizice şi 40% clienţi corporate”, a precizat Răzvan Rădulescu.

Anul 2021 a fost un an de început, iar cea mai bună lună a fost decembrie, când, după spusele Adelinei Oprea, s-a ajuns la breakeven.

În prezent, echipa BerryO este formată din şase persoane şi cei doi antreprenori.

Adelina Oprea şi Răzvan Rădulescu nu sunt la prima experienţă antreprenorială, însă nişa pe care au intrat, aceea a producţiei, este o adevărată provocare pentru ei.

„Avem experienţă în marketing, dar ne-a plăcut atât de mult acest produs încât am vrut să ne ocupăm de absolut tot, chiar şi de producţie”, a spus Răzvan Rădulescu.

El le sugerează tuturor celor care îşi doresc să pornească pe drumul antreprenoriatului în România să se încarce cu răbdare şi să persevereze.

Pentru Adelina Oprea, cea mai interesantă parte a antreprenoriatului este că zilnic se întâmplă lucruri noi pentru care trebuie să găsească soluţii. Ea a păşit pe acest drum în urmă cu şapte ani, iar pe atunci, totul era mai greu. Însă, după ce a acumulat mai multă experienţă, a realizat că acesta este domeniul care i se potriveşte cel mai bine.

„A fost o experienţă traumatizantă la început, pentru că trecea luna şi nu venea salariul. După ce a trecut această primă etapă, mi-am dat seama că asta îmi doresc să fac şi că trebuia să mă fi apucat mai devreme.”

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania