Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Adriana Nica a renunţat la corporaţie după 23 de ani şi a pornit Soul Paint Atelier, un proiect prin care ţine workshopuri de recondiţionare a obiectelor în Bacău şi Bucureşti. „Totul capătă culoare“

08.11.2024, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ În general, cursanţii care participă la workshopurile organizate de Soul Paint Atelier au 12-13 ani şi până la peste 45-50 de ani

♦ Workshopurile au ajuns inclusiv în zona corporate

♦ Preţul unui workshop care durează o oră sau două este 150 de lei,  în timp ce unul care durează circa patru sau cinci ore ajunge să coste 400 de lei.

Adriana Nica din Bacău a plecat din mediul corporate după mai bine de două decenii şi a deschis, chiar înainte de pandemie, Soul Paint Atelier, un proiect prin care organizează ateliere de recondiţionare a obiectelor pentru de mobilier. Workshopurile sale se ţin în Bacău şi Bucureşti, iar până acum au găzduit sute de cursanţi.

„Cursurile durează patru ore, timp în care, pe lângă faptul că vopsim, lucrăm, aplicăm cu diverse tehnici vopselele, creăm diverse efecte pe suprafeţele pe care lucrăm. Am şi nişte prezentări pe care le arăt oamenilor cu direcţia în care o poate lua povestea asta cu recondiţionarea, cu ce se poate face, cu ce poţi obţine dintr-o piesă de mobilier care e tristă, zgâriată, cu defecte şi le arăt cam cum poate să se transforme o astfel de piesă doar cu puţină vopsea, cu puţină imaginaţie şi un pic de voinţă de a crea ceva cu  forţele tale”, a spus ea. Pasiunea şi tendinţa de a crea sau transforma obiecte a existat încă din copilărie. 

Însă, primul contact al antreprenoarei cu recondiţionare obiectelor a fost în urmă cu circa nouă ani, când s-a mutat de la apartament la casă şi a decis să adapteze anumite piese de mobilier pe care le avea.

Acela a fost momentul în care a început să vopsească mobilier, să recondiţioneze şi să repare. Pe lângă partea de workshop-uri, ea a deschis şi un magazin fizic şi online de vopseluri.

„Pe lângă vopseluri s-au adăugat de-a lungul timpului multe alte materiale pentru decorare, pentru persoane la fel ca mine, care nu sunt tocmai pricepute la pictură, dar care vor să aducă frumos în casă şi pe obiectele pe care le au pe lângă ei”, a adăugat Adriana Nica.

Astăzi, oamenii vin la workshop-urile Soul Paint Atelier fie cu mici obiecte proprii pe care le recondiţionează, fie, la workshop-urile de începător, lucrează pe o scândură, pe care aplică vopseaua în diverse moduri şi exersează astfel mai multe tehnici de vopsire.

În general, cursanţii care participă la workshop-urile organizate de Soul Paint Atelier au între 12-13 ani şi până la peste 45-50 de ani. În prezent, menţionează ea, atelierul este în discuţii pentru a putea ţine în viitor un workshop şi în Focşani.

Adriana Nica a ţinut şi workshop-uri în zona corporate, la care au participat peste 50 de cursanţi în total.

„Vrem să creştem pe zona corporate pentru că înţeleg foarte bine modul în care gândesc oamenii din companii şi ştiu cât este de important să vii în faţa angajaţilor, în faţa oamenilor dintr-o echipă, cu un workshop.”

Preţul unui workshop care durează o oră sau două este 150 de lei,  în timp ce unul care durează circa patru sau cinci ore ajunge să coste 400 de lei.

În viitor, fondatoarea Soul Paint Atelier îşi doreşte o creştere organică şi susţinută, astfel încât să poată rămâne aproape de fiecare client şi de fiecare cursant care ajunge la workshop-urile sale.

„Ne dorim să creştem pe zona de corporate şi pe partea de vânzări online. Dar îmi doresc să creştem atâta timp cât pot asigura consultanţă fiecărui client care are nevoie, adică pentru fiecare client nou să putem să venim cu răspunsuri la întrebări”, a mai spus Adriana Nica.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania