Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Alexandra Demian s-a întors din Marea Britanie şi a pornit Boox Box, un serviciu de abonament la cărţi şi la alte produse locale. „Ţin foarte mult să lucrez cu producători români. Prin faptul că eu colaborez şi cumpăr doar local, ajut mai multe businessuri“

10.06.2022, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

O pasiune pentru citit regăsită în perioada de izolare de la debutul pandemiei, un serviciu încă neacoperit de abonare la cărţi care şi rămân la client şi întoarcerea în România au contribuit la decizia Alexandrei Demian de a porni Boox Box, după o investiţie mică de 4.000 euro. Antreprenoarea şi-a propus pentru anul 2022 să creeze pachete noi şi să extindă baza de clienţi, mai ales spre zona companiilor.

„Boox Box a pornit în perioada de izolare, când locuiam în Marea Britanie. Atunci am redescoperit cititul, m-am şi abonat la câteva servicii similare de abonamente la cărţi din UK şi mi-a plăcut atât de mult încât atunci când am hotărât să ne întoarcem acasă, am zis că trebuie să existe şi la noi ceva similar. Mai există un business asemănător pe bază de abonament pentru copii, pentru adulţi nu era un serviciu prin care să rămână cărţile la utilizatorul final”, a povestit Alexandra Demian. În august 2021 antreprenoarea s-a întors în ţară, iar în noiembrie a pornit businessul. În total, sunt patru tipuri de abonamente în care clienţii primesc una sau două cărţi, dar şi produse precum ceaiuri, semn de carte personalizat, o ilustraţie a unor artişti români, lumânări naturale parfumate, coliere sau cercei lucraţi manual, produse de îngrijire a corpului sau vin.

„Ştiam deja că românii nu citesc foarte mult şi m-am gândit ce ar mai trebui să mai pun în aceste pachete pentru a stimula clienţii să cumpere şi, în definitiv, să citească. Noi în fiecare lună selectăm două cărţi – una de ficţiune, una de nonficţiune, dintre noile apariţii, clienţii neştiind ce carte vor primi. Clientul poate alege ce tip de carte să primească”, a mai spus Alexandra Demian. Preţurile pentru pachetele de abonament pornesc de la 79 de lei pe lună şi pot ajunge la 149 lei pe lună. Clienţii pot alege durata abonamentului, de la o lună, la trei, şase sau 12 luni. 

„Ţin foarte mult să lucrez cu producători români, mi se pare şi parte din brandul Boox Box. Prin faptul că eu colaborez şi cumpăr doar local, ajut mai multe businessuri”, a mai adăugat fondatoarea Boox Box. Investiţia iniţială a fost de circa 4.000 euro pentru că brandul nu funcţionează pe stocuri. În plus, antreprenoarea lucrează cu trei edituri, care îi trimit lunar o listă de cărţi care urmează să apară. Cărţile sunt cumpărate la preţ de editură, care variază însă în funcţie de carte şi de numărul de produse comandate. „E un business ca un carusel, care depinde foarte mult de sărbători. Dacă, spre exemplu de Paşte şi de Crăciun primim foarte multe comenzi, în restul lunilor e destul de greu, trebuie să investesc foarte mult în promovare, să fiu foarte activeă pe social media. Avem câteva contracte şi pe zona corporate, un contract pe un an de zile în care livrăm lunar 80 de pachete. Cărţile le alegem împreună cu persoana desemnată din partea clientului pentru că ei îşi doresc mult cărţi pe zona de business, de dezvoltare în zona de afaceri”, a mai spus Alexandra Demian.

Din observaţiile ei, oamenii tind să citească mai mult în perioada rece, toamna şi iarna. Cifra de afaceri ţintită de fondatoarea Boox Box în 2022, primul an complet de funcţionare a businessului, este de circa 40.000 euro.

„Experienţă proprie în business nu am mai avut, dar am lucrat înainte să mă mut în Marea Britanie cam 10 ani în domeniul financiar în România, în mai multe firme de contabilitate şi consultanţă fiscală. Cărţile m-au ajutat foarte mult să mă organizez, încă lucrez part time ca finance manager pentru o companie din afară. Sunt două activităţi total diferite şi trebuie într-adevăr să fii organizat şi să urmezi un calendar destul de strict, dacă vrei să îţi iasă lucrurile”, a mai adăugat Alexandra Demian.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

► Proiect editorial susţinut de Vodafone Business

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania