• Leu / EUR4.9210
  • Leu / GBP5.8375
  • Leu / USD4.8330
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Alexandru Barbu din Hunedoara, un inginer pasionat de rulotism, a pornit cu un business de închiriere de remorci, iar în pandemie a făcut pasul către producţia de rulote după ce a creat primul prototip sub brandul Rulotika

16.06.2022, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ Există acum trei variante de rulote sub acest brand: o variantă maxi, dedicată familiilor cu doi copii, o variantă midi, pentru familiile cu un singur copil, şi o variantă mini, pentru doi adulţi singuri, aceasta din urmă fiind primul prototip realizat ♦ Cea mai ieftină rulotă ar costa 5.000 de euro, iar cea mai scumpă ar ajunge la preţul de 7.000 de euro ♦ Echiparea este standard şi implică instalaţie electrică, o minibucătărie cu chiuvetă, un duş exterior, aragaz, spaţii de depozitare şi iluminat LED.

Alexandru Barbu din Hunedoara, de profesie inginer şi un mare iubitor de rulotism, a creat compania Santech Logistic, care a pornit, acum cincisprezece ani, cu închirierea de remorci. Pasiunea l-a împins să dezvolte businessul său şi în zona de producţie, astfel că, în 2020, în plină pandemie, el a creat primul prototip de rulotă. Următorul pas în businessul său este producţia de serie. „Am înfiinţat firma Santech Logistic acum aproximativ cincisprezece ani, în domeniul remorcilor, o afacere care să cuprindă toate serviciile destinate remorcilor, cum ar fi soluţiile tehnice pentru vânzări remorci sau închirieri, piese de schimb, accesorii. Fiind şi rulotist, în acelaşi timp, odată cu pandemia de COVID-19, când am rămas fără rulota clasică, mi-a venit ideea să mă apuc de construit. De-a lungul timpului, am dobândit experienţă în furnizarea de soluţii tehnice şi atunci am zis că pot face şi pentru mine şi familia mea acest lucru. În pandemie, m-am apucat de construit primul prototip Rulotika”, a povestit Alexandru Barbu. Construcţia rulotei, îşi aminteşte el, a început cu partea de şasiu, pentru care existau deja toate componentele, datorită activităţii firmei pe care acesta o deţine. Ulterior, antreprenorul a studiat soluţiile tehnice pentru suprastructură – ce înseamnă pereţi, ce înseamnă accesorii şi proiectarea efectivă -, după care a urmat construcţia. Alexandra Matei

„În şase luni a fost gata primul prototip. Am ieşit deja cu el în teste naţionale, apoi peste graniţe – o lună de zile am testat acest prototip în condiţii de 40 de grade, dar şi de 0 grade, pe drumuri off road, drumuri naţionale, la mare şi la munte.”

Cel mai mare obstacol care stă, însă, în calea dezvoltării businessului pe zona de producţie este faptul că nu există capacitatea tehnică logistică de a produce în serie, afirmă el. În momentul de faţă, acesta îşi propune să identifice un partener activ, interesat de produs, pentru a putea începe producţia de serie.

Antreprenorul susţine că producţia se poate face la nivel mic, în prezent, ceea ce înseamnă o capacitate de doar două bucăţi pe lună.

„Sper la o viitoare colaborare cu un partener pentru producţia de serie. Ne gândim, pentru început, la o producţie de cinci unităţi pe lună, adică 40-50 de unităţi anual. Este un produs de sezon, care va trebui fabricat toamna-iarna şi comercializat primăvara”, a precizat el.

După primul prototip creat în pandemie, au mai urmat încă două. Antreprenorul spune că sunt deja vândute două astfel de rulote.

Astfel, sub brandul Rulotika, există acum trei variante de rulote: o variantă maxi, dedicată familiilor cu doi copii, o variantă midi, pentru familiie cu un singur copil şi o variantă mini, pentru doi adulţi singuri, aceasta din urmă fiind primul prototip realizat.

Particularitatea unei astfel de rulote, exlică Alexandru Barbu, vine odată cu diferenţierea de rulotele clasice, care au bucătărie, baie, pat şi dulap.

În cazul produselor Rulotika, vorbim despre o mini-rulotă, care oferă avantajul de a avea permis accesul în orice loc. „Având în vedere că ne plac munţii şi umblăm peste tot, putem să mergem cu rulota oriunde – la munte, în pădure sau într-un camping de mare. Practic, e un cort pe roţi”, a subliniat el.

Echiparea este standard, mai spune el, şi implică instalaţie electrică, o mini-bucătărie cu chiuvetă, un duş exterior, aragaz, spaţii de depozitare şi iluminat LED.

Cea mai ieftină rulotă ar costa 5.000 de euro, iar cea mai scumpă ar ajunge la preţul de 7.000 de euro. În momentul de faţă, există omologări pentru toate cele trei prototipuri.

La nivel naţional, mai adaugă Alexandru Barbu, există cereri pentru rulotele produse sub brandul Rulotika atât de la persoane fizice, cât şi de la dealeri interesaţi de achiziţie în vederea închirierii şi vânzării ulterioare.

Antreprenorul nu vrea să se limiteze doar la piaţa internă, ci să se extindă şi la nivel internaţional. Acesta menţionează că deja încep să apară cereri din Austria, o piaţă foarte interesată de achiziţie.

„Produsul nostru este practic un 2 în 1, suprastructura este separabilă de şasiu şi se poate folosi ca un spaţiu de cazare static, ceea ce ar putea să echipeze campinguri, fără a bloca şasiul care se poate folosi ca remorcă”, a mai spus fondatorul companiei Santech Logistic, care deţine brandul de rulote Rulotika.

Alexandru Barbu, fondator Rulotika: Sper la o viitoare colaborare cu un partener pentru producţia de serie.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone