♦ Printre cele mai de succes locaţii se numără cea din Bucureşti, din zona Dorobanţi, unde într-o zi bună vânzările pot ajunge la circa 15.000-16.000 de lei ♦ Un cannolo, produsul vedetă al meniului, costă 25 de lei ♦ Meniul cuprinde, de asemenea, şi pinsa romană, lasagna sau tiramisu.
Totul a început cu o idee simplă: dorinţa de a aduce o bucată din Italia mai aproape de oameni. Pentru Andreea Di Russo, cu background în marketing şi PR şi soţul său, Andrea Di Russo, un bucătar de origine italiană, cu 26 de ani de experienţă, Cannoleria nu este doar un business, ci un proiect de suflet născut în familie din pasiune. Cei doi au pus bazele Cannoleriei, un restaurant italian, în 2019, iar astăzi au 11 locaţii în ţară în franciză şi încă una în Barcelona.
„Cannoleria este un proiect de suflet. A pornit în 2019 şi l-am gândit ca un proiect diferit: nu am vrut să fie un simplu restaurant, ci un loc care să transmită o emoţie, care să te facă să te simţi ca într-o vacanţă în Italia. Am pornit Cannoleria alături de soţul meu, care se numeşte tot Andrea şi este din Italia. Ne-am unit forţele şi am început acest business”, a povestit Andreea Di Russo.

Cu un buget aproape inexistent, cei doi au deschis prima locaţie în Cosmopolis în urmă cu şase ani. Spaţiul era mic, minimalist, dar plin de energie şi speranţă, spune fondatoarea. Câteva luni mai târziu, pandemia a lovit industria HoReCa, iar planurile păreau compromise. Însă, pentru soţii Di Russo, criza a fost un moment de reinventare. Atunci, cei doi fondatori au diversificat meniul – de la cannolo, simbolul Siciliei, au adăugat pinsa romană, lasagna şi tiramisu, transformând Cannoleria într-un concept complet de experienţă italiană. Tot în perioada pandemiei, ei şi-au dat seama că pentru a putea creşte şi dezvolta businessul în franciză, au nevoie să fie în Bucureşti.
„În pandemie am deschis şi primele două francize în Bucureşti şi Constanţa. Anul acesta am deschis alte trei francize în Ploieşti, Iaşi şi Cluj-Napoca. Avem în plan dezvoltarea reţelei de franciză, dar vrem să o facem treptat. Francizaţii noştri sunt familii. În momentul de faţă avem 11 locaţii în franciză, iar una dintre ele este în Barcelona”, a mai adăugat antreprenoarea.

Cifra de afaceri din 2024, menţionează ea, depăşeşte 400.000 de euro. Printre cele mai de succes locaţii se numără cea din Bucureşti, din zona Dorobanţi, unde într-o zi bună vânzările pot ajunge la circa 15.000-16.000 de lei, după spusele Andreei Di Russo. Astăzi, în locaţia din Dorobanţi lucrează o echipă de opt persoane.
Un cannolo, produsul vedetă al meniului, costă 25 de lei.
Cannoleria nu se opreşte la deserturi şi paste. Sub brandul propriu, familia Di Russo a adus din Puglia paste şi sosuri personalizate, dar şi produse nealimentare – eşarfe, umbrele şi obiecte de design cu amprenta Cannoleria. Urmează workshopuri de gătit, evenimente tematice şi proiecte de comunitate.

În următorii ani, cei doi fondatori au planuri ambiţioase pentru proiectul lor, planuri care nu vizează doar extinderea în Europa cu locaţii Cannoleria.
„Cred că vom avea mai multe locaţii la nivel internaţional şi nu mă refer doar la Europa. Văd Cannoleria şi pe alte continente. Ne dorim să dezvoltăm gama de produse marcă proprie. Vrem să fim un brand, nu doar un restaurant sau o locaţie”, a mai spus Andreea Di Russo.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE