Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Anne-Marie Dociu a fondat Castelul Oliviei în pandemie, un business cu castele gonflabile destinate petrecerilor pentru cei mici, iar până acum a ajuns la peste 100 de evenimente în Bucureşti şi în ţară

10.11.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ Preţul pentru a închiria un castel gonflabil la un eveniment este între 1.500 şi 1.700 de lei pe zi ♦ Portofoliul cuprinde patru castele gonflabile de dimensiuni diferite, potrvite atât pentru evenimente organizate în aer liber, cât şi pentru cele din interior.

Anne-Marie Dociu a dat naştere unui business în zona de evenimente şi a pornit, în 2020, cu un castel gonflabil pe care îl închiria la petreceri pentru copii, nunţi sau botezuri. Proiectul său antreprenorial a fost denumit după fiica sa, astfel că astăzi poartă numele de Castelul Oliviei. La scurt timp după ce a comandat primul castel gonflabil, antreprenoarea a decis să dezvolte portofoliul, iar în prezent acesta cuprinde patru castele, care au ajuns în cei doi ani de activitate la peste 100 de evenimente în Bucureşti, dar şi în Constanţa sau Braşov. 

„Castelul Oliviei este un proiect pornit în 2020. Eram în concediu maternal şi îmi doream să nu mă mai întorc la vechiul loc de muncă. Am lucrat de la 18 ani în administraţia publică şi îmi doream să fac cu totul altceva, să mă dezvolt pe plan personal. Cochetând cu ideea de antreprenoriat în domeniul organizării de evenimente, urmăream foarte multe conturi de Instagram din alte ţări din acest domeniu şi aşa am găsit castelul gonflabil, Castelul Oliviei, pe care l-am cumpărat imediat. Oamenii au primit acest concept cu braţele deschise, iar asta mi-a dat curaj să mai comand, iar astăzi avem patru castele gonflabile”, a povestit fondatoarea businessului.

Investiţia iniţială, spune ea, s-a ridicat la 6.000 de euro şi a constat în achiziţionarea primului castel şi a unei maşini care să permită transportarea acestuia. Cele patru castele au dimensiuni diferite şi pot fi amplasate în exterior, dar şi în locaţiile interioare care un o înălţime suficient de mare.

Cel mai mare este dotat şi cu un tobogan şi, după cum spune antreprenoarea, este şi cel mai interactiv. Acesta are circa patru metri lăţime, cinci metri lungime şi trei metri şi jumătate înălţime.

Un alt castel din portofoliu este cel cu piscină cu bile, care este potrivit pentru copiii mai mici şi poate fi închiriat inclusiv la evenimente care au loc în interior.

Celelalte două castele sunt similare cu primul achiziţionat de aceasta, întrucât, menţionează ea, a existat o cerere foarte mare pentru acest model.

„Fiind un castel alb, ne dă oportunitatea de a-l aranja aşa cum ne dorim, ne lasă loc să fim cât mai creativi. Îl personalizăm cu ghirlande, flori sau baloane. În acelaşi timp, el emană eleganţă, puritate şi simplitate”, a detaliat Anne-Marie Dociu.

Închirierea castelelor costă 1.500 de lei pe zi, însă preţul diferă în cazul castelului dotat cu cu tobogan, astfel că pentru acesta părinţii celor mici ajung să plătească 1.700 de lei pentru un eveniment.

La evenimente, spune fondatoarea, castelele sunt amplasate fie în curtea personală a clientului, fie în saloane pentru petreceri sau restaurante cu o înălţime mai ridicată.

Cea mai bună perioadă pentru un astfel de business, menţionează ea, este vara. Însă, Anne-Marie Dociu îşi propune să adapteze portofoliul de produse astfel încât să poată prelua cât mai multe comenzi şi în sezonul rece.

Atunci când a pornit la drum cu acest proiect, îşi aminteşte ea, nu ştia nimic legat de zona de organizări de evenimente şi nu s-a gândit deloc la cum va funcţiona businessul sau la randamente. A fost atrasă de acest domeniu, a făcut un mic research şi a descoperit că nu sunt astfel de iniţiative pe piaţa locală şi s-a „aruncat cu capul înainte”.

Iniţial, ea îşi propusese să aibă circa două evenimente pe săptămână. „Însă, am avut surprize mari – în primul weekend în care am avut cele patru castele, le-am închiriat pe toate.”

Până acum, Castelul Oliviei a ajuns la o cifră de afaceri de aproximativ 40.000 de euro. 

În continuare, fondatoarea îşi propune să dezvolte portofoliul şi să adauge noi modele de castele. Anul viitor, ea plănuieşte să achiziţioneze un castel gonflabil mai înalt.

Castelul Oliviei este o afacere pornită în familie. Anne-Marie Dociu şi soţul său sunt singurii care se ocupă de business şi de tot ceea ce înseamnă prezenţa unui castel gonflabil la o petrecere pentru copii – închiriere, transport şi instalare.

Ea consideră că cea mai mare miză pentru un antreprenor din domeniul organizării de evenimente este creativitatea.

„Mă motivează mereu să merg mai departe dorinţa de a avea evenimente cât mai creative la noi în ţară şi foarte interactive pentru cei mici. Un antreprenor care vrea să dezvolte o afacere în zona de evenimente trebuie să aibă curajul de a fi creativ. În domeniul acesta, foarte mulţi merg pe varianta cea mai sigură, care nu este neapărat şi cea mai creativă.”


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania