• Leu / EUR4.9458
  • Leu / GBP5.8036
  • Leu / USD4.7643
Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Antonia Stancu şi Cosmin Niţu, doi agenţi de vânzări din Bucureşti pasionaţi de arta culinară, au creat Charcuterie Delivery, un brand sub care livrează platouri cu dulciuri şi brânzeturi în Bucureşti şi Ploieşti

28.12.2021, 00:04 Autor: Alexandra Matei

♦ Cei doi tineri au pornit la drum cu o investiţie minimă, de 2.000 de euro, din surse proprii, bani pe care i-au folosit pentru înfiinţarea firmei şi pentru cheltuielile de marketing. ♦ Un platou mic, pentru două persoane, de 500 g costă 80 de lei, iar unul mare, pentru cinci persoane, de 1,6 kg, costă 150 de lei.

Antonia Stancu şi Cosmin Niţu, doi tineri din Bucureşti, care lucrează, în prezent, ca agenţi de vânzări, dar care şi-au dorit întotdeauna să fie antreprenori, au pus bazele businessului culinar Charcuterie Delivery, un brand sub care livrează în Bucureşti şi Ploieşti platouri cu brânzeturi şi dulciuri făcute de ei.

Povestea Charcuterie Delivery a luat naştere în luna august a acestui an, însă businessul şi-a început activitatea propriu zisă în noiembrie, iar în primele zile de funcţionare au fost circa 20 de comenzi, atât pentru consumul acasă, cât şi pentru evenimente.

„Povestea noastră a început în luna august a acestui an şi ideea a pornit de la un videoclip viral al unei doamne din Chicago, care făcea cheese baruri, iar noi, fiind pasionaţi de tot ce înseamnă arta culinară, am pus bazele acestui business. Fiecare are sarcinile lui: Antonia se ocupă de platourile cu dulciuri şi fotografii pentru social media, iar eu mă ocup de platourile cu brânzeturi. Mereu ne-am dorit să fim antreprenori, să fim propriii noştri şefi. Amândoi, în prezent, suntem agenţi de vânzări, dar la un moment dat, vrem să ajungem să ne dedicăm tot timpul antreprenoriatului”, a spus Cosmin Niţu, cofondatorul businessului.

Cei doi tineri au pornit la drum cu o investiţie minimă, de 2.000 de euro, din surse proprii, bani pe care i-au folosit pentru înfiinţarea firmei şi pentru cheltuielile de marketing.

În momentul de faţă, meniul Charcuterie Delivery cuprinde două tipuri de produse – dulciurile şi brânzeturile –, însă în viitorul apropiat, adaugă el, va apărea şi un al treilea tip de platou, cel tradiţional.

Pe lângă platourile standard, Cosmin Niţu susţine că au existat cereri şi pentru platouri personalizate. Clienţii au cerut, de cele mai multe ori, platouri aşezate pe stative de dimensiuni mai mari pentru evenimente.

Totodată, cofondatorul afacerii spune că în această perioadă cele mai multe comenzi au venit din zona evenimentelor.

„La platourile cu brânzeturi, se îmbină mai multe tipuri de brânză – mai tare, mai moale şi medie – la care se adaugă pâine, diferite tipuri de biscuiţi, fistic, migdale şi fructe.”

Un platou mic, pentru două persoane, de 500 g costă 80 de lei, iar unul mare, pentru cinci persoane, de 1,6 kg, costă 150 de lei. Comanda medie, după cum spune acesta, este de circa 150 de lei.

Aprovizionarea se face din unele supermarketuri şi din magazinele speciale de brânzeturi, precizează Cosmin Niţu.

În prezent, businessul nu are o locaţie fizică, astfel că funcţionează doar prin intermediul livrărilor. În viitorul apropiat, susţine cofondatorul Charcuterie Delivery, urmează deschiderea unui restaurant în Bucureşti.

„Sper să ne extindem cât mai mult, să aducem puncte de lucru în cât mai multe oraşe. Vrem să ne facem această pasiune cunoscută peste tot, să creăm un brand”, a mai spus el.

Totodată, printre planurile de dezvoltare pentru anii următori se numără mărirea echipei şi deschiderea a încă două puncte de lucru în alte două oraşe din ţară.

Pentru cei doi tineri, aflaţi la prima experienţă antreprenorială, cea mai mare piedică a fost faptul că nu cunoşteau totul la început. Cosmin Niţu crede, însă, că trebuie să „te loveşti” de astfel de piedici pentru a reuşi.

El mai spune că, în ciuda dificultăţilor pe care orice antreprenor le întâmpină la început, acest domeniu le aduce multe satisfacţii şi ar fi dispuşi să o ia oricând de la capăt. În plus, menţionează el, este foarte important să porneşti pe acest drum împreună cu cineva pe care te poţi baza.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone