♦ „România produce sub necesarul intern de mere şi importă restul. Este o piaţă mare şi noi vrem să ne extindem“ ♦ Brandul Aroma oferă o gamă variată de sucuri, de la cel clasic de mere până la combinaţii cu sfeclă roşie, mentă sau vişine, toate realizate prin presare la rece şi pasteurizare uşoară.
În inima Bucovinei, în Rădăşeni, acolo unde pomicultura este o tradiţie transmisă din generaţie în generaţie, Gheorghe Constantin a reuşit să transforme o livadă de mere de 27 hectare într-o afacere profitabilă. Compania pe care o deţine, Delicon Prodimpex, produce 1.000 de tone de mere pe an şi face şi sucuri naturale de mere, sub brandul „Aroma”, pe care le vinde în hipermarketuri.
„Pentru noi, cultivarea şi comercializarea merelor nu este decât un lucru pe care îl ducem mai departe din generaţie. De la bunici încoace,” povesteşte Gheorghe Constantin. Totul a început în urmă cu 15 ani, din dorinţa antreprenorului de a valorifica mai bine merele destinate industriei. Astfel că a investit într-o linie de procesare, a achiziţionat şi modernizat un depozit vechi din Fălticeni, transformându-l într-o unitate funcţională de producţie. Astăzi, compania procesează peste 1.000 de tone de mere anual (din livada proprie dar şi de la alţi producători din zonă) şi produce 600–800 de tone de suc natural. Investiţiile au fost susţinute de fonduri europene, în valoare totală de aproximativ 2,5 milioane de euro, potrivit lui. „Proiectele europene ne-au ajutat enorm. Am accesat fonduri pentru modernizarea liniei, cu pasteurizatoare moderne, prese de suc, maşini de ambalat, tractoare, utilaje agricole şi chiar platforme de cules.”
Brandul Aroma oferă o gamă variată de sucuri, de la cel clasic de mere până la combinaţii cu sfeclă roşie, pătrunjel sau vişine, toate realizate prin presare la rece şi pasteurizare uşoară.
„Noi nu facem altceva decât o singură presare la rece şi o pasteurizare la 83-84°C. Ele îşi păstrează gustul şi aroma specifică mărului.”
Mai mult, în această toamnă compania lansează o linie nouă de îmbuteliere în sticle de 0,3L şi 1L, cu o capacitate de 2.000 de sticle pe oră, vizând în special piaţa HoReCa.
„Vrem să dezvoltăm foarte mult sticla, mai ales pe zona HoReCa – restaurante, hoteluri, pensiuni.”
Antreprenorul este şi membru fondator al cooperativei pomicole Livezile Aroma, formată din 10 membri care exploatează împreună aproape 100 de hectare de livadă. Împreună, produc şi depozitează în spaţii frigorifice deja existente sau în curs de extindere.
Afacerea cu mere este una de familie. Fiica antreprenorului este deja implicată şi coordonează propria plantaţie de 30 de hectare. Împreună, familia planifică viitoarele extinderi şi dezvoltarea de noi produse.
„Am cooptat-o pe fiica mea, care are o firmă a ei, şi împreună discutăm proiectele viitoare. Inclusiv dezvoltarea livezilor şi a sortimentelor de sucuri.”
Deşi România are tradiţie în pomicultură, piaţa locală este invadată de mere din din import, în special din Polonia.
„Cred că România produce sub 50% din necesarul intern şi importă restul. Este o piaţă fantastic de mare şi noi vrem să ne extindem.”
În 2024, compania Delicon Prodimpex a avut afaceri de 8,7 mil. lei şi profit net de 235.000 lei, la 14 angajaţi, potrivi mfinante.ro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE