Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Cum au crescut? Cristina Olteanu a dus proiectul AlbAlb, care găzduieşte creatori şi designeri români într-un magazin din centrul Bucureştiului, la afaceri de peste un milion de lei şi a adunat în portofoliu produse de la peste 100 de artizani

11.09.2024, 00:05 Autor: Alexandra Matei

♦ În portofoliu sunt prezente bijuterii, produse de ceramică, artă, papetărie sau marochinărie ♦ Preţurile produselor aflate pe rafturile magazinului AlbAlb pornesc de la 15 lei, în cazul felicitărilor, iar cele mai mari preţuri sunt cele ale tablourilor, întrucât pot ajunge şi la 3.000 de euro. 

Cristina Olteanu a deschis magazinul AlbAlb în toamna anului 2018, după ce a renunţat la cariera în banking şi a decis să facă din pasiunea sa pentru artă un business. În cei şase ani de activitate, ea a dus proiectul la afaceri de peste un milion de lei.

Magazinul se află într-o casă istorică de pe Calea Dorobanţi şi pe rafturile lui se găsesc astăzi produse de artă şi design de la peste 100 de artizani.

„Magazinul a crescut foarte mult în 2020 şi 2021, ne-am creat o bază de clienţi, ne-a crescut vizibilitatea. Când am început nu ştiam la ce să ne aşteptăm. Aveam încredere, dar nu aveam nicio siguranţă. Însă lucrurile au mers în sus. În timpul pandemiei, dar şi după, oamenii s-au întors mai mult către local, au vrut să susţină afacerile mici. Odată ce lumea ne cunoaşte, revine.  Astăzi avem peste 100 de artizani în  portofoliu, dublu faţă de acum patru ani şi am trecut de un milion de lei cifră de afaceri în 2023“, a povestit fondatoarea AlbAlb.

În portofoliu sunt prezente bijuterii, produse de ceramică, artă, papetărie sau marochinărie. Cele mai căutate categorii, spune ea, sunt bijuteriile din porţelan sau argint, ceramica de casă (farfurii, ceşti, vaze) şi printurile de artă.

Vânzările cele mai mari, menţionează Cristina Olteanu, vin din offline. „Cred că ajută când oamenii vin în locaţie. (...) Este o casă interbelică. Nu este un spaţiu comercial obişnuit. Avem două etaje şi câte 2-3 camere pe fiecare etaj.“ Alexandra Matei

„Omul care vine la noi este mai mult un musafir. O vizită poate dura o oră sau chiar mai mult.“

Preţurile produselor aflate pe rafturile magazinului AlbAlb pornesc de la 15 lei, în cazul felicitărilor. Cele mai mari preţuri sunt cele ale tablourilor, întrucât pot ajunge şi la 3.000 de euro.

Cei mai mulţi clienţi au între 30 şi 50 de ani şi sunt oameni cu o anumită stare materială care le permite să se poată gândi şi la achiziţia altor lucruri, care nu fac parte din categoria strictului necesar. Multe dintre produsele care se vând la AlbAlb, afirmă ea, aduc bucurie, dar nu reprezintă strictul necesar.

Clienţii magazinului, mai adaugă antreprenoarea, sunt oameni care nu urmăresc trendurile, ci apreciază calitatea şi au gusturile formate.

În prezent, echipa AlbAlb este formată din două persoane – fondatoarea şi încă un angajat -, care cunosc toţi artizanii prezenţi în shop şi poveştile lor, pe care le spun mai departe fiecărui client.

„Creştem în continuare încet şi sigur. AlbAlb este un proiect de suflet. Vrem să simţim că ajutăm artizanii să crească, dar fără a-şi pierde nota personală. Nu vrem să pierdem interacţiunea umană, dar ne dorim să folosim mai mult tehnologia în business pentru a reuşi să ajungem la mai mulţi oameni“, a mai spus Cristina Olteanu.

 

ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

♦ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

♦ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania