Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cum au crescut. Zwup, un brand românesc de supe pornit la Iaşi, a ajuns în peste 400 de magazine şi în 200 de restaurante din ţară, iar în următorii doi ani antreprenorii care au fondat businessul plănuiesc să ridice de la zero o nouă fabrică

14.08.2024, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Nutrizema, compania care deţine brandul de supe Zwup, a încheiat anul 2023 cu afaceri de peste 1 mil. lei, iar anul acesta va ajunge la o cifră de afaceri de aproape 2 mil. lei. „Acest milion de lei era un moment aşteptat pentru că a reprezentat punctul de breakeven al businessului“ Portofoliul cuprinde astăzi trei produse principale: supa de pui, supa de vită şi supa de legume, care sunt gândite atât pentru consumul casnic, cât şi pentru HoReCa.

Brandul Zwup s-a născut la Iaşi, în 2017, de la o idee a Andreei Maria Pricop, medic de profesie, care a pus bazele companiei Nutrizema alături de Mihaela Calcan. Astăzi, brandul românesc de supe pornit la Iaşi a ajuns în peste 400 de magazine de retail şi în mai bine de 200 de restaurante din ţară.

În următorii doi ani, conducerea companiei Nutrizema are în plan să construiască de la zero o nouă fabrică pentru a mări capacitatea de producţie.

„Zwup s-a concentrat în permanenţă în ultimii ani pe creşterea expunerii şi a distribuţiei în retail. Suntem prezenţi pe rafturile a peste 400 de magazine din ţară, care aparţin marilor operatori din retailul modern, şi în peste 200 de restaurante. (...) În următorii doi ani, vrem să reuşim să iniţiem construcţia noii fabrici. Această investiţie ar înseamnă o creştere a businessului cu 500%. Potenţial există, iar nişa aceasta este în continuă creştere“, a spus Iulian Virabov, director executiv al companiei Nutrizema din Iaşi, care operează brandul Zwup.

Până acum doi ani, în portofoliu erau două categorii de produse: supe concentrate şi supe cremă. Acum, partea de supe cremă a rămas în aşteptare şi businessul s-a concentrat pe fondurile de gătit, adică supele concentrate.

Portofoliul cuprinde astăzi trei produsee principale: supa de pui, supa de vită şi supa de legume, care sunt gândite atât pentru consumul casnic, cât şi pentru HoReCa.

Dezvoltarea afacerii, după cum spune directorul executiv al companiei Nutrizema, vizează două direcţii: cea de creştere organică, prin care se vor anticipa cerinţele din piaţă şi cea de dezvoltare accelerată, care presupune construirea de la zero a unei fabrici care să acopere nevoia din următorii zece ani şi care ar asigura implementarea a două proiecte de cercetare.

„Avem două proiecte de cercetare care s-au născut din colaborarea noastră cu Institutul pentru Ştiinţele Vieţii din Iaşi. Sunt două teme de cercetare, una fiind deja în derulare. Căutăm pentru aceste proiecte un investitor sau fonduri europene“, a mai adăugat el.

Nutrizema, compania care deţine brandul de supe Zwup, a încheiat anul 2023 cu afaceri de peste 1 mil. lei, dublu faţă de anul precedent, iar anul acesta, estimează Iulian Virabov, va ajunge la o cifră de afaceri de aproape 2 mil. lei. În prezent, businessul funcţionează cu şapte angajaţi.

O astfel de creştere, adaugă el, trebuie susţinută prin mărirea capacităţilor de producţie şi prin investiţii continue. Până în momentul de faţă, investiţia în Zwup se ridică la peste 400.000 de euro, bani care au venit din surse proprii şi din credite bancare.

„Acest milion de lei era un moment aşteptat pentru că a reprezentat punctul de breakeven al businessului“, a subliniat directorul executiv al companiei Nutrizema.

Zonele care reprezintă cel mai mare interes economic pentru afacerea pornită la Iaşi şi care generează peste 60% din totalul vânzărilor, mai adaugă acesta, sunt Bucureştiul şi Ilfovul. Apoi, din urmă vin marile oraşe, cum ar fi Iaşi, Braşov, Cluj sau Constanţa.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇔ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇔ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania