Leomi Chocolate, un producător de ciocolată artizanală din Iaşi, a pornit în 2020, chiar înainte de pandemie, din pasiunea antreprenoarei Benedicta Drobotă pentru ciocolată. După o investiţie de 150.000 euro din fonduri nerambursabile şi credit, brandul Leomi a început să facă primii paşi în lumea de business, iar în 2021 fondatoarea companiei vrea să atingă 30.000 euro afaceri.
„Am ales domeniul ciocolatei pentru că m-a atras cel mai mult. Am depus proiect, am primit finanţare, ulterior am făcut nişte cursuri pentru a cunoaşte cât mai bine domeniul şi apoi am venit pe piaţă cu diverse produse. Am combinat numele copiilor mei, Leonard şi Miruna, şi a ieşit Leomi. Am întrebat cunoscuţii ce părere au şi am rămas la acest nume”, a povestit Benedicta Drobotă.
Pentru a diferenţia produsele, antreprenoarea se ocupă şi de pictarea cutiilor în care vin bomboanele de ciocolată, astfel că îmbină şi zona de artă cu cea de produse dulci. În atelierul de producţie, fondatoarea Leomi mai lucrează alături de o persoană care se ocupă de partea de producţie.
„E foarte greu de lucrat cu ciocolata, are nevoie de o anumită temperatură, astfel încât cele mai multe produse le facem spre iarnă, atunci când avem o temperatură optimă. Acum, vara, sunt mai puţine vânzări, dar e şi mai dificil de realizat produsele. Ciocolata vine din Belgia, am testat foarte multe până ne-am hotărât, am căutat să fie cele mai bune materii prime”, a mai spus Benedicta Drobotă.
Ea a precizat că businessul este unul sezonier, pentru că temperaturile nu permit vara producţia în condiţii optime, astfel că a mizat pe fântânile de ciocolată căutate pentru evenimente în special. În perioada rece însă, portofoliul Leomi cuprinde praline, tablete de ciocolată. În plus, în cadrul atelierului antreprenoarea organizează şi evenimente cu copiii, pe care îi învaţă câteva elemente de bază în prepararea ciocolatei.
Capacitatea de producţie a Leomi este de 10 kg de ciocolată zilnic, încă nu este atinsă în perioada de vară. Clienţii sunt atât persoane fizice, cât şi companii, zona corporate aducând cel mai mult la business.
„Această pandemie a venit şi cu părţi bune pentru că au început consumatorii să fie mai atenţi către produsele locale şi să le susţină şi am beneficiat de această tendinţă. Clienţii ne pot găsi foarte uşor pe pagina de facebook sau pe magazinul nostru online”, a mai spus Benedicta Drobotă.
Preţurile pentru un baton de ciocolată de exemplu pornesc de la 5 lei, iar pentru o cutie de ciocolată preţul poate ajunge la 35 lei.
„Este greu de lucrat cu ciocolata, astfel că sunt puţine firme care reuşesc să stăpânească procesul de producţie şi să fie în piaţă, este încă loc de creştere în acest domeniu. Oamenii au văzut că e nevoie să avem şi în România producţie, nu să ne bazăm doar pe import şi atunci s-a făcut această trecere. Este important să fim cât mai mulţi producători şi valoarea adăugată să rămână la nivel local”, a mai adăugat fondatoarea Leomi Chocolate.
Planurile pentru 2021 pentru producătorul de ciocolată urmăresc diversificarea portofoliului de produse, astfel încât să poată oferi şi în sezonul cald o varietate mai mare de ciocolată. De asemenea, şi finanţările pentru proiecte noi de dezvoltare a businessului sunt în targetul fondatoarei Leomi.
În 2020, deşi nu un an complet de activitate, Leomi a ajuns la 17.000 euro, iar ţinta pentru anul 2021 este de 30.000 euro afaceri.
„Lumea antreprenoriatului este plină de provocări, este o viaţă foarte agitată, nu ştii la ce să te aştepti, trebuie să găseşti soluţii rapide, dar sunt şi satisfacţii când vezi că munca este apreciată, consumatorii oferă feedback pozitiv, te încurajează să continui”, a concluzionat Benedicta Drobotă.
Piaţa de ciocolată, evaluată la circa 5 mld. lei anual, este dominată de branduri precum Milka, Poiana sau Africana, ale producătorului american Mondelez, şi de Kandia, Primola, Laura sau Rom, ale companiei Kandia Dulce, cel mai mare producător de ciocolată din România, deţinut de familia austriacă Meinl. În ultimii ani însă, tot mai mulţi antreprenori români şi-au deschis un atelier de producţie a ciocolatei artizanale.
ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.
► Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
► În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE