Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Cosmin Răileanu a creat în 2014 brandul Vindem-ieftin.ro, platformă online de consultanţă în vânzarea de materiale de construcţii, şi a ajuns la 15.000 de clienţi: „Ideea a pornit atunci când mi-am construit casa şi mi-am dat seama prin ce trece un client când are de cumpărat materiale de construcţii.“

16.06.2020, 00:07 Autor: Georgiana Mihalache

Casa de comenzi Vin­dem-ief­tin.ro, o platformă  online de con­sul­tanţă pentru persoanele care au de făcut lucrări de construcţii, a pornit în 2014, când Cosmin Răileanu, fondatorul brandului, a început construcţia propriei case. De la o nevoie şi o nişă de piaţă neacoperită, după o investiţie iniţială de 10.000 de euro, antreprenorul a ajuns la 4 mil. euro cifră de afaceri, colaborea­ză cu peste 200 de furnizori, importatori sau producători şi peste 15.000 de clienţi au apelat la serviciile echipei Vindem-ieftin.ro.

„Ideea a pornit atunci când mi-am con­struit casa şi mi-am dat seama prin ce trece un client când are de cumpărat materiale de construcţii, dar mai are şi grija meşterilor, a jobului sau a afacerii. Când construieşti casa simţi că nimeni nu e de partea ta, toată lumea merge pe repede înainte. Atunci mi-am dat seama că este un mare gol pe piaţa de vânzări de materiale de construcţii şi m-am gândit că dacă ar exista o firmă care să ofere în afară de vânzare şi o consiliere pentru client astfel încât să facă alegerile ce­le mai potrivite, eu aş fi fost primul client“, a povestit Cosmin Răileanu.

Cei 30 de oameni din echipa Vindem Ieftin primesc o cerere de la un client, care poate fi orice persoană, dar şi societate comercială şi oferă consultanţă privind materialele şi cum se pot acestea potrivi pentru o lucrare durabilă. După ce clientul acceptă lista finală de produse şi preţurile, plăteste o factură iniţială, iar în termen de câteva zile primeşte direct de la furnizorul cu care Vindem Ieftin are contract materialele solicitate.

„Suntem o casă de comenzi de materiale de construcţii, unde clientul scuteşte timp şi bani. Timp pentru că nu mai caută prin de­pozite sau pe site-uri preţuri sau oferte, ci trimite o listă cu tot ce are ne­voie, iar noi, în funcţie de canti­ta­te şi zona de livrare putem oferi al­ter­nativa faţă de comerţul tra­diţional“, a explicat Cosmin Răileanu.

Reducerea de costuri se vede la o cantitate mai mare de mate­ria­le, iar faptul că businessul nu trebuie să aibă un spaţiu de depozitare, lucrând direct cu furnizorii, repre­zin­tă modelul de dife­renţiere în piaţă, a mai spus antreprenorul.

„Nu funcţionăm ca un magazin clasic on­line, ci ca un site de prezentare, în care expu­nem ce facem, produsele pe care le putem oferi şi nişte preţuri varia­bile, care diferă în funcţie de zonă şi can­ti­tatea pe care clientul o do­reşte“, a precizat Cosmin Răileanu.

Iar gama de produse de pe site-ul Vindem-ieftin.ro in­clu­de de la acoperişuri, la pavaje, având în acelaşi timp şi mate­riale de uz casnic, dar şi pentru lucrări industriale. Profilul clientului este de la o persoană fizică la antreprenor sau societate comercială.

În total, sunt peste 200 de furnizori cu care colaborează pentru a oferi produsele. Ca proiecte, printre cele mai mari lucrări pentru care a oferit consultanţă au fost pen­siuni, hoteluri, antreprenori din agricultură care construiau depozite pentru cereale.

„Avem peste 15.000 de clienţi, avem o recurenţă de 65%. Şi cifra nboastră de afaceri a crescut cu aproape 50% în fiecare an. Am închis anul 2019 cu 4 mil. euro şi 8.000 de clienţi. Ne-au ajutat recomandările clienţilor“, a mai spus Cosmin Răileanu.

Economia pentru un client la o listă de 10 produse diferite de exemplu este cuprinsă între 10% şi 15% faţă de situaţia în care clientul ar fi luat singur produsele din depozite sau din magazinele de profil.

Acest procent însă poate să difere în funcţie de zonă, dar şi de cantitate şi produsele solicitate.

„Vindem Ieftin vindem branduri profesionale, care oferă o durată mai mare de viaţă. Oamenii nu ştiu că există aceste produse profesionale şi preţul este mai accesibil. Este o joacă de marketing. Sfătuim clienţii să separe manopera de materiale pentru a nu fi rabat la calitate, la cantitate. Clientul ar trebui să cumpere singur materialele, să îşi aleagă ce i se potriveşte“, a spus fondatorul businessului.

Antreprenorul a spus că, deşi vânzările nu au scăzut în perioada stării de urgenţă generată de coronavirus, provocarea în vremurile acestea a fost ca echipa să lucreze de acasă, mai ales că businessul era într-o fază de extindere la nivel de echipă, cu oameni noi recrutaţi.

„Am avut noroc prin faptul că activitatea noastră este în online, iar clienţii au venit mai mult către zona aceasta, au avut mai multă încredere, numărul cererilor s-a dublat. A trebuit să facem faţă cererii, să mobilizăm oamenii să putem păstra aceeaşi eficienţă. Pe partea de online mereu trebuie să fii creativ, să ai o viziune foarte bună şi să împărtăşeşti şi celorlalşi pentru că astfel şi ei se vor întoarce şi vor vorbi despre tine“, a completat Cosmin Răileanu.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania