• Leu / EUR4.8806
  • Leu / GBP5.7514
  • Leu / USD4.8447
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Dana Anghel s-a întors de la Paris şi a deschis Verv Kitchen la Bucureşti, un restaurant în care găteşte mâncare vegană şi pe care vrea să îl extindă cu încă două locaţii. În medie, o persoană plăteşte circa 100-150 de lei pentru o masă la Verv Kitchen

07.07.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Dana Anghel a plecat din România la 25 de ani, a locuit în Paris, unde a lucrat într-o corporaţie, însă a simţit nevoia să revină în ţară. De-a lungul timpului, ea a conştientizat că a început să mănânce tot mai nesănătos, lucru ce îi degrada starea de sănătate, astfel că, după multe studii şi cărţi despre alimentaţie sănătoasă citite, a decis să înceapă o afacere cu mâncare sănătoasă şi gustoasă.

Aşa a apărut Verv Kitchen, un restaurant situat în Bucureşti, în care aceasta găteşte mâncare vegană după reţetele proprii şi pe care îşi propune să îl extindă în viitor cu încă două unităţi, astfel încât să fie aproape de cât mai mulţi clienţi.

„În spatele Verv se află iubirea mea faţă de planetă şi animale. La un moment dat, mâncând prost, am început să mă îmbolnă­vesc şi am început să vorbesc cu diverşi specialişti. Eram în Paris atunci. Încet-încet, am aflat foarte multe lucruri despre alimentaţia sănătoasă şi gustoasă. (...) Găteam acasă, găteam pentru prieteni, era minunat, dar am vrut să fac ceva pentru ţara care m-a crescut. Aşa că m-am întors. Mi-am dat trei ani şi în fiecare an fac un bilanţ să văd dacă pot să mă acomodez. Până acum, e bine, bilanţul este pe plus pe partea de fericire. Verv este un restaurant sănătos şi gustos. Ne-am gândit ce înseamnă sănătos la români - fără gluten, fără zahăr adău­gat. Am ajuns un restaurant vegan, cu opţiuni vegetariene. Mulţi oameni vin la noi pentru deserturi“, a povestit fondatoarea Verv Kitchen.

Până în prezent, investiţiile s-au ridicat la aproximativ 200.000 de euro, bani veniţi doar din surse proprii, iar conceptul a fost gândit de antreprenoare şi ajustat cu sfaturile pe care le-a primit de la persoane orientate către o alimentaţie sănătoasă, nutriţionişti din Franţa şi diverşi chefi sau patiseri.

În momentul în care a deschis, pandemia de Covid-19 încă era destul de accentuată, însă antreprenoarea credea că românii sunt pregătiţi şi îşi doresc să iasă din nou din casă, potrivit studiilor pe care le citise.

Astfel, ea a decis să nu mai aştepte, dar lucrurile s-au dovedit a fi mult mai complicate decât prevăzuse - românii încă erau speriaţi şi chiar dacă unii dintre ei începuseră să vină în locaţie, destul de rapid, activitatea restaurantului a rămas doar pe mâinile livratorilor.

În prezent, oamenii au revenit în restaurantul fizic, situat în zona Universităţii din Bucureşti. Acesta dispune şi de o terasă, gândită ca o grădină ascunsă, care poate primi până la 40 de persoane.

„Oamenii ne spun că s-au cam sălbăticit, doar că se bucură foarte tare să iasă din nou. Mulţi vin o dată la noi, la una dintre serile de joi cu muzică live şi vinuri. Le place, se simt în siguranţă şi se întorc“, a spus Dana Anghel.

Felurile de mâncare gătite în bucătăria Verv sunt sezoniere. În această perioadă, susţine ea, se comandă foarte mult quinoa neagră şi au rămas, în continuare, foarte cerute şi chiftelele de beyond, un înlocuitor de carne.

Pe partea de deserturi, cele mai apreciate de către clienţi sunt clătitele fără gluten cu Nutella de casă fără zahăr adăugat.

În medie, o persoană plăteşte circa 100-150 de lei pentru o masă la Verv Kitchen.

Iarna, spune Dana Anghel, partea de delivery ajunge chiar şi la 50% din veniturile generate de restaurant, în timp ce vara, aceasta scade la 20-30%, restul venind strict din locaţia fizică.

Echipa Verv Kitchen este formată din trei oameni care lucrează la bar, trei la bucătărie şi fondatoarea.

Una dintre cele două locaţii pe care antreprenoarea îşi doreşte să le deschidă în viitor ar putea fi în zona de nord a Capitalei.

„Locaţia e foarte importantă atât pentru oameni, cât şi pentru delivery. Nu avem livratori care să ducă mâncare din centru până în nord. Pentru a le oferi oamenilor experienţa pe care şi-o doresc, trebuie să fim cât mai aproape de ei. Zona de nord este pe listă pentru o nouă locaţie“, a detaliat ea.

Pe lângă extinderea şi în alte zone ale oraşului, Dana Anghel îşi propune să intre cu anumite produse în alte locaţii care deja există, pentru a da acces mai multor oameni.

În acest sens, ea se gândeşte că cel mai rapid va intra în cafenele sau în magazine care nu produc mâncare lor, întrucât pe partea de restaurante colaborarea este mai dificilă.

„Undeva la 80-90% dintre oameni sunt orientaţi spre competiţie, dar am remarcat şi o creştere a celor care vor să colaboreze. Până la urmă, aşa creşte o piaţă, colaborând“, afirmă fondatoarea.

În această perioadă, Verv Kitchen este tot mai prezent la diverse evenimente, astfel că produsele şi conceptul devin tot mai cunoscute pe plan local.

Dana Anghel spune că businessul este încă în creştere, însă are încredere în potenţialul său şi este încurajată şi de faptul că această piaţă, a produselor sănătoase, creşte tot mai mult în România, iar oamenii vor să mănânce mai sănătos şi se preocupă de alimentaţia lor.

Dana Anghel, fondatoarea Verv Kitchen.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone