Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. Doi antreprenori au investit 20.000 de euro în brandul de haine Lunaz şi mizează pe cererea pentru produse sustenabile. „Intenţia noastră este să colaborăm numai cu furnizori locali. Lucrăm doar pe bază de comandă, nu facem stocuri de rochii şi nici de materiale.“

26.08.2022, 00:06 Autor: Georgiana Mihalache

Brandul de haine Lunaz a fost pus pe piaţă de Roxana şi Andrei Zaharescu în 2022, fiind un business năsut din impulsul dat de copilul celor doi tineri antreprenori. După o investiţie de 20.000 de euro din surse proprii, au început să vină şi comenzile pentru rochiile din in, iar fondatorii businessului testează nişa clienţilor cu grijă faţă de mediu pentru a se diferenţia în piaţă.

„Cochetam de mult cu ideea unui business, dar totul a început în momentul în care Roxana, soţia mea, a rămas însărcinată şi timpul liber l-a canalizat spre direcţia antreprenorială. Noi venim cu partea de creaţie, de schiţe, colaborăm cu un atelier pentru confecţionarea rochiilor şi cu un furnizor local pentru pentru materia primă“, a povestit Andrei Zaharescu. El este de profesie programator, iar la Lunaz se ocupă de partea tehnică şi cea care ţine de cifre de business. Numele brandului a fost ales tot cu gândul la fetiţa celor doi antreprenori, pe care o cheamă Luna Zaharescu. 

„Fiind un lucru nou, este un impuls şi o dorinţă de a de a reuşi, poate şi pentru cea mică, dorim să trăiască într-un spirit antreprenorial şi noi, dacă nu am făcut asta, probabil n-am fi ştiut să o ghidăm”, a mai spus fondatorul Lunaz. Unul dintre principiile de business ale afacerii Lunaz este colaborarea cu furnizori locali, iar sustenabilitatea pe care mizează înseamnă şi lucrul pe bază de comandă, nu pe stocuri.

„Avem şi un serviciu de personalizare prin care cumva încercăm să ne diferenţiem un pic de ceea ce este în piaţă. În momentul de faţă, oamenii ne pot găsi doar doar online pe site-ul nostru lunaz.ro sau pe pagina de Instagram. Intenţionăm de la anul să deschidem un mic showroom, stradal. Am observat că am fost aleşi de clienţii noştri din zona de evenimente. Avem doar gama de articole pentru femei momentan”, a mai precizat Andrei Zaharescu. O rochie porneşte de la circa 600 de lei şi poate ajunge şi la 2.000 de lei, potrivit site-ului lunaz.ro. Pentru 2022, cifra de afaceri ţintită este între 20.000-30.000 de euro, iar în anul următor antreprenorul ţinteşte şi la profitabilitate, pentru a susţine afacerea.

„Ţinem foarte mult la sustenabilitate, la reducerea risipei. Materialele sunt naturale, preponderent folosim in, 90% din colecţia noastră e din in. Credem că piaţa se îndreaptă către direcţia asta. Nu ne-am aşteptat să avem chiar atât de multe comenzi de la început”, mai explică fondatorul Lunaz. Investiţiile în marketing şi evenimentele care au crescut după criza sanitară au fost principalele motoare ale micului business din industria modei.

Planurile pentru anul 2023 urmăresc deschiderea unui showroom, dar şi vizibilitatea în piaţă. Produsele pot fi livrate doar în România momentan, însă antreprenorul nu scoate din calcul posibilitatea unei extinderi a livrărilor şi către alte ţări din Europa.

„Eu sunt programator, când vine vorba de Lunaz, Roxana este partea creativă şi eu sunt mai mult sprijin moral pentru ea. Este şi primul business şi nu am la ce să mă raportez. Este într-adevăr dificil. Am avut momente de cumpănă, ne-am lovit de tot felul de probleme privind colaboratorii, materiale. Este dificil, dar şi satisfăcător când vezi că afacerea creşte uşor”, a concluzionat Andrei Zaharescu.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania