• Leu / EUR4.9024
  • Leu / GBP5.4966
  • Leu / USD4.4632
Afaceri de la zero

Afaceri de la Zero. După o experienţă de zece ani în cadrul unui festival de muzică, Andrei Vanca a deschis o agenţie de publicitate în urmă cu doi ani, iar anul acesta aşteaptă venituri de 150.000 euro

30.11.2022, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Agenţia de publicitate NoPeanuts a fost deschisă în Cluj în perioada pandemiei după o investiţie de 3.000 euro Antreprenorul îşi doreşte ca în viitor să îşi deschidă un al doilea punct de lucru în Bucureşti.

Andrei Vanca a deschis în urmă cu doi ani NoPeanuts, o agenţie de publicitate din Cluj-Napoca, după o investiţie de doar 3.000 euro, iar anul acesta aşteaptă venituri de 150.000 euro.

Andrei Vanca a lucrat timp de 10 ani în cadrul Electric Castle, unul dintre cele mai mari festivaluri de muzică din ţară, însă pandemia l-a determinat să îşi deschidă propriul business.

„Eu am lucrat aproape zece ani pentru Electric Castle, unde am fost director de comunicare, iar odată cu pandemia priorităţile şi planurile mele s-au schimbat şi am zis că este momentul să încerc ceva nou pe cont propriu. De ce NoPeanuts? NoPeanuts este expresia în limba engleză care înseamnă fără mărunţişuri, fără proiecte mici, acesta a fost şi planul nostru, să luăm doar proiecte mari sau să luăm branduri mici pe care să le facem cât mai mari“, spune Andrei Vanca.

Ideea de a-şi deschide propria agenţie de publicitate a existat încă de acum câţiva ani, însă pandemia a fost un declanşator de a-l determinat să meargă pe propriul său drum, spune el. Pe drumul antreprenoriatului nu a pornit singur, ci alături de el a fost Sergiu Ţopan, cu care a lucrat în cadrul Electric Castle. Investiţia iniţială s-a ridicat la 3.000 euro.

„Ne-am închiriat un birou şi am început lucrul propriu-zis. Am început să contactăm oameni, iar mulţi dintre clienţii pe care îi avem acum au venit atunci. Startul a fost peste aşteptări.“

Cu toate că investiţia iniţială nu a fost mare, dificultăţile au apărut ulterior pe partea de cashflow, din cauză că mulţi furnizori cu care lucrau pentru organizarea unor campanii sau evenimente voiau plata înainte, ceea ce a creat dezechilibre pentru agenţia de publicitate. Cu toate acestea, antreprenorul a accesat un credit care l-a ajutat să treacă peste provocările din acea perioadă.

Experienţa lui Andrei Vanca în cadrul Electric Castle l-a ajutat pentru a pune pe picioare businessul.

„Am avut o vizibilitate foarte mare şi am avut acces la diverse persoane cu care ulterior am putut lucra. Aveam şi know-how. Agenţia a pornit foarte bine, a început să crească. La un moment dat, volumul de muncă a devenit foarte mare şi am spus că e timpul să ne extindem. Acum sunt o echipă formată din cini persoane“, spune el.

Anul trecut, NoPeanuts a avut venituri de 100.000 euro, iar pentru anul acesta cifra de asfaceri este estimată să depăşească 150.000 euro.

Antreprenorul spune că cea mai bună campanie de promovare implică atât zona de online, cu diferite reclame pe platformele de socialize, dar şi în zona de offline.

„Este un mix, nu e suficient să foloseşti reclame pe Facebook şi atât, e bine să ai o campanie concentrată pe un timp de 2-3-4 săptămâni şi să foloseşti cât mai multe canale pentru a-ţi susţine mesajele“, mai spune el.

Andrei Vanca îşi doreşte ca pe viitor să îşi deschidă un punct de lucru în Bucureşti, dar şi să îşi înfiinţeze un studio de producţie, pentru a nu mai fi nevoie să apeleze la furnizori.


ZF şi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă.

⇒ Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

⇒ În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania și Vodafone