Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. După ce tot mai multă lume fuge de agitaţia oraşului şi se mută la ţară, se pare că acum tot mai mulţi oameni vor sa îşi facă şi nunta la ţară. Asta au descoperit tinerii care au făcut o afacere din asta

24.09.2022, 09:45 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Ioana şi Vlad Popa s-au căsătorit în 2016. Le plăcea viaţa urbană, dar pentru evenimentul lor au vrut să găsească o variantă de reconectare cu natura şi, odată cu asta, şi cu ei înşişi. În timpul procesului de organizare a nunţii, au căutat un loc în natură care să se plieze pe dorinţele lor şi care să fie cadrul perfect în care să aibă loc o petrecere cu şi despre ei. Nu ştiau pe atunci că îşi scriau, totodată, începutul planului de business pentru ceea ce avea să devină Narrative, un spaţiu dedicat celor care visează la acelaşi gen de evenimente ca ei.

Am organizat totul cu gândul că pregătim o petrecere cu familia şi prietenii şi asta a fost ceea ce a contat pentru o seară memorabilă”, povesteşte Vlad Popa. Au găsit locul ideal, undeva în Ciolpani, lângă Bucureşti, iar la scurt timp după nuntă au hotărât că acel loc poate fi decorul perfect şi pentru alte poveşti, aşa că l-au transformat în afacere, dar înainte de toate, au creat conceptul şi brandingul. Abia apoi au căutat spaţiul, un hambar în natură, aproape de Capitală şi uşor de accesat. Cunoşteau oarecum zona, deoarece o rudă a lor deţine o casă de vacanţă la Ciolpani, lângă pădurea Snagov.

Hambarul a fost construit de meşteri în arta lemnului şi a fost decorat cu obiecte handmade adunate de la târguri. „Eu şi Ioana am scris scenariul şi am construit planul de afaceri. Investiţia a fost peste aşteptările iniţiale, aşa că prietenii noştri, Mădălina şi Cristian, s-au alăturat, crezând în poveste şi în planul de business.” Vlad şi Ioana au în spate ani de experienţă acumulaţi în cadrul unor corporaţii din industria frumuseţii, în vreme ce prietenii lor, acum parteneri de business, sunt ingineri structurişti şi deţin o companie în acest domeniu. În amenajarea spaţiului Narrative, au investit în total peste 700.000 de euro, sumă în care intră şi achiziţia terenului.


Vlad şi Ioana au în spate ani de experienţă acumulaţi în cadrul unor corporaţii din industria frumuseţii, în vreme ce prietenii lor, acum parteneri de business, sunt ingineri structurişti şi deţin o companie în acest domeniu.


Pandemia le-a întârziat lansarea spaţiului, însă le-a dat şi timpul necesar să pornească businessul cu motoarele turate. „Oamenii caută acum locaţii cu spaţii generoase, în aer liber, şi noi bifăm ambele criterii. Ne-am început activitatea la final de iulie (2021 – n. red.) şi am reuşit să ne atingem obiectivele pentru primul an de activitate. În 2022, rezultatele pe care le-am obţinut sunt în linie cu planul de afaceri”, spune Vlad Popa. Businessul Narrative a fost gândit încă de la început cu activitate sezonieră, în principiu în perioada mai-octombrie, atunci când au loc cele mai multe nunţi. Iar planul se confirmă până acum, anul acesta spaţiul fiind deja contractat pentru evenimente până la finalul lunii octombrie. „Cea mai mare parte a clienţilor o reprezintă cei care îşi organizează petrecerea de nuntă sau botez. De asemenea, găzduim şi evenimente corporate, lansări de produse, conferinţe. Anul acesta ne-au căutat cei la BMW România şi am găzduit lansarea modelului electric iX.”

Spaţiul Narrative se închiriază cu preţuri care pornesc de la 2.000 de euro pe zi, în timpul săptămânii, tarifele crescând pentru evenimentele din weekenduri. Capacitatea hambarului este de până la 250 de persoane la mese, 350 de persoane aşezate în format sală de clasă şi 700 în picioare, se arată pe site-ul de prezentare a spaţiului. „Narrative este un loc de evenimente, spunem noi, de nişă, diferit. Prin urmare, toţi clienţii noştri au poveşti extem de interesante”, mărturiseşte Vlad Popa.

Capacitatea hambarului este de până la 250 de persoane la mese, 350 de persoane aşezate în format sală de clasă şi 700 în picioare, se arată pe site-ul de prezentare a spaţiului.



Cinci idei de afaceri de la zero 

Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de antreprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transilvania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.

Infinity for home – showroom de mobilă şi decoraţiuni (Bucureşti)

Fondatoare: Monica Traşcă şi Alexa Rădulescu

Investiţie iniţială: 60.000 de euro

Cifră de afaceri în 2021: 250.000 de euro

Prezenţă: Bucureşti


Moving Concept – firmă de mutări (Bucureşti)

Fondatoare: Carmen Vasluianu

Cifră de afaceri în 2021: 190.000 de euro

Prezenţă: naţională şi internaţională


Carpathian Horse Trekking – drumeţii montane cu cai (Petrila)

Fondator: Călin Popa

Investiţii: 80.000 de euro

Cifră de afaceri în 2021: 10.000 de lei (2.000 de euro)

Prezenţă: jud. Hunedoara


Făurarii – atelier de lămpi din lemn pentru copii (Braşov)

Fondatori: Sorin Iordan şi Raluca Ariton

Investiţie iniţială: 4.000 de lei (800 de euro)

Prezenţă: online


CamperVibe – companie de închirieri autorulote (jud. Ilfov)

Fondatori: Andrei Tătaru şi Ionuţ Ibrean

Investiţie iniţială: 80.000 de euro

Prezenţă: naţională şi internaţională



ZF, Banca Transilvania şi Vodafone  au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Intraţi pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero şi descoperiţi universul de companii create de micii antreprenori.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania